Hard klonk en piepen als een oude schommel

Gestart door myradon, 06-08-2015 22:27:23

Vorige topic - Volgende topic

myradon

@Kim thanks voor je advies. Het subframe is er onderuit geweest dus dat verklaard de askanteling. Dat is de caster als ik het goed begrijp. Hoe kan ik het best er voor zorgen dat het subframe gecentreerd onder het chassis zit? Is hier documentatie over beschikbaar? Ik ben voor 2de keer terug geweest. Uitlijner gaf aan dat hij camber aan 1 kant niet goed afgesteld krijgt. En nu zit ik dus met kromme kar.

V70geRwin

Heb je een soort van afdekplaat bovenop je veerpoot zitten of.zo?

KIM

Zoals ik al zei: een goede uitlijner brengt de waarden naar elkaar toe. Hij kan je ook helpen met het subframe in de juiste richting te zetten.

Ik denk dat je op zoek moet naar een uitlijner die dit wel doet.

classicT5

Waar woon je? Adhv daarvan zijn er hier mensen die goede uitlijners weten zo dicht mogelijk bij je in de buurt.

Ik weet dat bv Leen Post sliedrecht erg goed is en in detail het uitlijnen doet. Zo zijn er nog meer.

De kwikfit, euromasters ed kijken vaak niet verder dan de uitlijncomputer hun vertelt is mijn ervaring.

myradon

Ik ben in Hilversum naar Matterhorn geweest. Ik woon in Hilversum. Op advies van iemand naartoe gegaan. Hij heeft idd met uitlijncomputer waardes van Volvo overgenomen en 1 veerpoot lopen spelen.

@V70geRwin Wat bedoel je met soort afdekplaat zitten? Ik snap um niet.

UserID6342

Idd goede uitlijner zoeken die weten waar ze mee bezig zijn.  Hoe zijn de waardes van je achteras ?  Verder ga ik geheel mee met Kornelis (KIM) over het hoe en wat qua uitlijnen.

V70geRwin

Citaat van: myradon op 29-12-2015 22:33:19
Ik ben in Hilversum naar Matterhorn geweest. Ik woon in Hilversum. Op advies van iemand naartoe gegaan. Hij heeft idd met uitlijncomputer waardes van Volvo overgenomen en 1 veerpoot lopen spelen.

@V70geRwin Wat bedoel je met soort afdekplaat zitten? Ik snap um niet.

In de foto een oudje maar dat is wat de meeste hier zien, de 3 pinnen met schroefdraad steken dan naar boven door zoals ook bij jou maar de rest is heel anders, vandaar de vraag over een soort afdekkap erover:

Bouke

Bij een kloink met wegrijden zou ik eerder aan een homokineet denken. Dat hebben we al een paar keer gehad. Eerst vanalles gewisseld met 0 resultaat en na een aswissel was het weg( twee auto's gehad waar dit bij was)

myradon

@gerwin Ik dacht dat de Sachs lager uit doos zo uitzag;

@Bouke. Hoe kan ik homokineet uitsluiten of is dat niet te doen en gewoonweg as wisselen?
@Dirk. Hoe is het nou? Goed genoeg om weer te kunnen reageren? Waardes achteras;

Wielgeometrie Links Achter

actueelvooraf
Wielvlucht-1,07 gr-1,13 gr
Sporing0,05 gr-0,09

Wielgeometrie Rechts Achter

actueelvooraf
Wielvlucht-1,10 gr-0,59 gr
Sporing0,06 gr0,04

EDIT: Kan net zo goed even foto's van uitlijnrapporten uploaden. Het eerste rapport is van Roessink in Zwolle op 13-05-2015 gedaan. Het tweede rapport is van Matterhorn van 30-11-2015. Ik heb in de tussentijd Niet aan de achteras gezeten;

V70geRwin

Yes, dat is het lager.
Maar kijk eens naar het verschil tussen jouw veerpoot en die oude van de foto die ik opgezocht heb.
Daarop zie je het lager, zoals je zelf ook laat zien, die zit onder het chassis en de rest steekt door het gat naar boven.

Jij hebt nog een soort van kapje erover?
Begrijp je nu wat ik bedoel?

UserID6342

Als ik naar de waardes kijk van alleen de achteras, staat deze bij Roessink beter afgesteld als bij de 2e......

myradon

@Gerwin. Je ziet spoken :P  Als volgt gedaan voorpootrubber > dunne zwarte rubber met lijm op veerpootrubber > veerpootlager > stervormige bout > deksel > bout demper. Oh neeh ergens komt nog die metalen ring tussen. Die deksel zie ik ook op jouw foto alleen die ziet er niet met rubber gecoat uit. Dat zal wellicht in de jaren zijn aangepast.

Mooi glote die 2de uitlijner. God damn bitches! Roessink is nog goedkoper ook... Ik had nog "zal ik naar Roessink gaan?!" Had geen zin in uur heen uur terug kost me halve dag. Mannen Roessink is toch wel een goeie wah om ook subframe mee te laten nemen? Dan stop ik er eerst een andere as in. Bouke je hebt me aan het denken gezet. Zou het lekken van versnellingsbakolie iets met as te maken kunnen hebben? Te dun voor olie blok en hangen druppeltjes onderaan de bak. Het lekt niet uit 1 van de 2 vul-moeren; zijn droog.

V70geRwin

Citaat van: myradon op 30-12-2015 20:59:24
@Gerwin. Je ziet spoken :P  Als volgt gedaan voorpootrubber > dunne zwarte rubber met lijm op veerpootrubber > veerpootlager > stervormige bout > deksel > bout demper. C'est tout! Die deksel zie ik ook op jouw foto alleen die ziet er niet met rubber gecoat uit. Dat zal wellicht in de jaren zijn aangepast.

deksel, afdekkap
Whats in a name.....

Als de volgorde maar goed is.

Heb je al naar je remmen gekeken?

myradon

Ja! Ik heb bij Rima mooie 320's klauwen met schijven gehaald. 1 bracket heeft M14 getapt. Boehoeh... Terug naar Rima voor een met M12. Nu nog mooie RVS omvlochten remleidingen. Ik had me al rijk gerekend dat de brackets vanuit Australie net zo goedkoop waren als Group Buy. Totdat Pim me afgelopen zondag op de Kerstmeeting uit m'n droom hielp met BTW en invoerheffing :eusa_wall: