Marans Veldhoven, warme ontvangst...

Gestart door yannickdv, 03-10-2015 12:23:38

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Dus eigenlijk mag je van geluk spreken dat de beste man enkel grof taalgebruik hanteerde en niet gelijk de honkbalknuppel ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

knoertS70

Citaat van: Ludo op 04-10-2015 12:05:37
Citaat van: NinaPaul op 04-10-2015 11:50:07
Verder vind ik het de omgekeerde wereld dat er maar vanuit wordt gegaan dat je ergens aan mag zitten als er geen bordje hangt.
Zet jij een bordje op je geparkeerde auto? Bij een open raam? etc.

Ik wil je gerust uitdagen achterom te komen om aan m'n auto te prutsen.
Bordje of niet, ik neem alle verantwoordelijkheid op me.

Hier ook. Mijn hond zou het geweldig vinden. Maar inderdaad, zonder toestemming gewoon afblijven.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

peteRRR

Het zou ook zo maar kunnen dat de eigenaar even een pestbui had. :eusa_whistle:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

In de Albert Heijn mag ik toch ook gewoon aan hun produkten komen en die zelfs in mijn winkelwagentje leggen, zonder dat ik daar eerst om moet vragen of me voor moet stellen bij de kassa? Kan toch ook gewoon zijn dat een ongetrainde bezoeker niet op de hoogte is van de regeltjes? Dan meteen uitvallen als een bullebak geeft aan dat je...... ja, een bullebak bent. Enfin, da's ook handig om te weten als je weer wat onderdelen nodig hebt ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

knoertS70

Tja, dat is het principe van zelfbediening hè. Dat geldt niet automatisch overal.

Marc O.

Citaat van: knoertS70 op 04-10-2015 13:00:09
Tja, dat is het principe van zelfbediening hè. Dat geldt niet automatisch overal.

Klopt, maar dat weet niet iedereen.

Johann

Citaat van: Marc O. op 04-10-2015 12:58:46
In de Albert Heijn mag ik toch ook gewoon aan hun produkten komen en die zelfs in mijn winkelwagentje leggen

Ja.. Ware het niet dat bij autodemontage bedrijven de klanten vaak niet met karretje langs de vakken in de paden lopen maar eerder in een rechte lijn overal dwars doorheen op hun doel af gaan ten koste van veel bruikbare en verkoopbare onderdelen.

knoertS70

Citaat van: Marc O. op 04-10-2015 13:00:51

Daarom ook eerst even netjes vragen.

reneetje

Heeft mijn inziens toch te maken met de heersende cultuur op de gemiddelde auto sloperij , zeg maar die op neanderthaler niveau...

De man had ook even beleefd kunnen vragen of hij de heren had kunnen helpen...., maar nee meteen schreeuwen over het terrein....

Is altijd al een apart slag volk geweest , die slopers en mij zul je er ook niet zien , mede door de bovengenoemde cultuur.

Koop het liever ergens anders waar ik normaal word geholpen, en dan maar duurder.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

peteRRR

Vroeger bij Brabebo in Mijdrecht mocht je echt altijd het terrein op voor je spulletjes zelf te demonteren in overleg.
Nu is alles vanuit de balie geregeld,...goed voor het bedrijf maar de charme van de sloop is een stuk minder.

Altijd even om goedkeuring vragen of het goed is om het terrein op te mogen bij de sloop,...hoe lang je er ook al komt. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Marc O.

Citaat van: knoertS70 op 04-10-2015 13:20:40
Citaat van: Marc O. op 04-10-2015 13:00:51

Daarom ook eerst even netjes vragen.

Precies, en als het per ongeluk niet netjes wordt gevraagd dan ook netjes zeggen dat het niet de bedoeling is.

knoertS70

Je kunt je ook als gast gedragen. Goed gastheerschap is een kunst die in die kringen nu eenmaal niet echt aanwezig is.

Marc O.

Citaat van: knoertS70 op 04-10-2015 13:52:27
Goed gastheerschap is een kunst die in die kringen nu eenmaal niet echt aanwezig is.

Dat blijkt, maar dat wil niet zeggen dat we (ik) dat normaal moeten vinden.

dielie850

Ik snap het hele gedoe eigenlijk niet (zal wel aan mij liggen denk ik)  :eusa_think:
Je loopt het terrein van een ander op (of het nu een dealer, sloop of hof van iemand anders is doet er niet toe)
Je zit met je fikken aan de spullen van een ander.
En het dan raar vinden dat de eigenaar hier iets van zegt maakt niet uit op welke manier ???
Je blijft gewoon van andermans spullen (zonder toestemming) af punt!

knoertS70