Meedenkers gevraagd

Gestart door Luc, 13-10-2015 03:02:02

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Beste forummers,

Een van de verenigingen waarin ik als muzikant actief ben, krijgt binnenkort de beschikking over een marimba (voor de leken: een groot uitgevallen xylofoon met een warmer en donkerder geluid dan een xylofoon).

Dat ding is 2,07 meter lang, en past in de lange weg niet in de lift naar de kelder, want die is maar 2,00 meter.
Staat op 4 wielen, twee aan elke lange zijde, de breedte is het probleem niet.
Vervelend is, dat als dat ding aan de deurkant wordt opgetakeld, het scharniert over het wiel aan de andere kant, waar geen speling is. Wat je links wint, raak je rechts dan weer kwijt.

De vraag is of we dat instrument door m aan een zijde op te takelen, zodat ie schuin komt te staan, of hangen, toch in die lift krijgen.
De liftkooi is zeker 2,80 meter hoog, en de bovenste balk moet makkelijk sterk genoeg zijn om een kleine takel te houden. Bovenste balk zit pal boven de deur, en ín het gedeelte dat de kelder in zakt.
Die balk moet sterk zat zijn om een takeltje in te hangen, gewoon twee draadeindes er doorheen, boven en onder een strip, en een handtakel erin. De marimba die getakeld zou moeten worden weegt in totaal nog geen 50 kilo.
Zou ook minder dan 40 kilo kunnen zijn zelfs, maar kweet het niet zeker.

Alle gedachten welkom.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

T5-4life

Goede verhuizers zijn beter met plaatjes:

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Thys

Als je stroom in de buurt hebt zou je het hiermee kunnen doen:

Een handtakel met trekketting is niet heel fijn, binnen de kortste keren zit je instrument onder de krassen van de ketting die er tegenaan klappert.

Galactica

Uhmm..niet om het een of ander, maar kan dat ding niet gedemonteerd worden?

Broabander

Kun je hem niet voor de lift al op z'n kant zetten op 'n hondje en hem er zo in rollen?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

knoertS70

Is er geen trap naar de kelder? 50 kilo is toch wel te doen?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

mafvanvolvo

Je schrijft lift is 2.80 meter hoog,lijkt mij geen punt om dat geval op zijn kant in de lift te zetten en wat is nou 40 kilo ,met twee man pak je dat ding toch zo op .

Groeten Ted.

Spin!

Citaat van: mafvanvolvo op 13-10-2015 10:38:46
met twee man pak je dat ding toch zo op .

Alleen als de noot hoog is

www.vm-parts.nl

cornelis-b

Citaat van: Broabander op 13-10-2015 09:26:10
Kun je hem niet voor de lift al op z'n kant zetten op 'n hondje en hem er zo in rollen?

Dit is dierenmishandeling Broabander  ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5turbo

Citaat van: Spin! op 13-10-2015 10:55:13
Citaat van: mafvanvolvo op 13-10-2015 10:38:46
met twee man pak je dat ding toch zo op .

Alleen als de noot hoog is

;D

Klinkt als muziek in mijn oren.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

V70geRwin

Diagonaal in de lift al geprobeerd neem ik aan?
Een van de uiteinden is best breed en liften zijn meestal niet zo breed...

Als je dat klimrek (met aan de onderkant de wielen) aan de kant van de lage tonen er af zou kunnen halen dan krijg je denk ik wel genoeg speelruimte. FF met 2 man optillen aan die kant en klaar ben je.

Op zijn kant zetten componeert een eenmalig muziek stuk denk ik, de klank pijpen zullen wel los hangen.

knoertS70

Ahh, ik dacht dat het éénmalig was. Twee keer in de week via de trap is geen pretje idd.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

V70geRwin

Mag je in de oefenzaal een kastje maken waar hij in gestald kan worden?

annevr

Ik heb even wat zitten schetsen, hij moet bijna 50 graden omhoog staan om in de lift te passen, als ik uit ga van een hoogte van 900mm.

Als je 'm aan één kant ophijst blijft er alsnog veel gewicht rusten op één kant van het onderstel, dat wil je niet toch? Misschien een hulpconstructie op wielen die het zware instrument zelf ondersteunt in de schuine stand? Kun je 'gewoon' in elkaar beunen van hout.

elmarconi

Citaat van: Luc op 13-10-2015 03:02:02
Dat ding is 2,07 meter lang, en past in de lange weg niet in de lift naar de kelder, want die is maar 2,00 meter.

Hoogte, breedte, diepte apparaat en lift?
--
Autogas Inside . . .