V70 2.5D defecte trillingsdemper of slechte afstelling pomp

Gestart door OVE, 17-10-2015 11:02:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OVE

Sinds een week gaat de motor regelmatig in de noodloop. Na eerst zoeken en informatie vergaren over deze storing had ik het grote vermoeden dat de regelklep voor de turbodruk defect was. Door de dealer laten uitlezen en inderdaad gaf de VIDA aan dat deze klep een storing gaf. Klep laten vervangen en de eerste kilometers reed mijn auto weer als nieuw, volop vermogen.
Helaas ging de motor bij het uitrijden van een tunnel weer in de noodloop. Het gekke is dat na een na kilometer rijden het lampje uitging en de auto weer normaal reed.
Wie is bekend met deze storing of heeft tips om dit te verhelpen?

Hiker

Ik dem ergens een gaatje in 1 van de vacuüm slangen.
Heb ik ook gehad.

Rijdt wel erg relaxed ;)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

OVE

Bedankt voor de snelle reactie.
Zal even de slangen checken.

Sbv

foutcodes ? loop eerst alle slangen en ook vacuüm slangen maar na

OVE

De slangetjes vertonen wel sporen van lekkage; vooral bij de aansluitpunten veel scheurtjes.
Zal de slangetjes vervangen....wordt vervolgd

OVE

Een aanvulling:
Het viel mij op dat bij het rijden op cruise control het motorstoringslampje gaat branden indien er heuvel op gereden wordt, bijv. tunnel uit. De motor gaat niet over in de noodloop. Het lampje gaat na een paar km rijden weer uit.

Heb de slangen nog niet vervangen.

Hiker

Citaat van: OVE op 17-10-2015 13:34:20
De slangetjes vertonen wel sporen van lekkage; vooral bij de aansluitpunten veel scheurtjes.
Zal de slangetjes vervangen....wordt vervolgd

Dan zou ik ze eerst maar vervangen. Dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

RoyvW

Noodloop bij de 2.5D is inderdaad vaak de turbodrukregelaar, LMM en/of een probleem met vacuumslangen.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

OVE

Morgen heb ik eindelijk tijd om die slangen te vervangen.

Afgelopen dagen een ritje naar de Ardennen gemaakt. Wat een ramp was dat zeg!
Bij elke heuvel ging de motor in noodloop. Daardoor had mij V70 de allure van een diesel uit de jaren 60, geen vermogen en een rookgordijn aan de achterkant.

Nu maar hopen dat het probleem zit in die slangetjes.

OVE

Update:

Bij nader onderzoek bleek er een gat te zitten in de slang tussen intercooler en turbo. Deze vervangen en het noodloopprobleem is voorbij. Het vermogen lijkt ook weer terug maar helemaal top draait de motor nog niet.
Bij het accelereren is een behoorlijke trilling voelbaar alsof er onbalans in de wielen zit. Deze trilling is ook voelbaar bij een constante snelheid met de bijzonderheid dat de trilling heviger wordt naarmate de snelheid hoger wordt. Het lijkt alsof de 5 cilinders niet helemaal samenwerken.
De wielen laten checken, geen onbalans.
Zou de pomptiming afgesteld moeten worden?

cornelis-b

Check de trillingsdemper van de auto maar eens want die kan dit ook veroorzaken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

OVE

Ok....?!
Nooit van gehoord. Waar vind ik die trillingsdemper?

UserID25761

aan de distributie kant,

zo ziet hij eruit.


OVE

Citaat van: cornelis-b op 25-10-2015 10:12:27
Check de trillingsdemper van de auto maar eens want die kan dit ook veroorzaken.
Inmiddels heb ik op dit forum wat info gelezen mbt die trillingsdemper.
Wat mij niet duidelijk is geworden is welke symptomen de auto vertoont indien de trillingsdemper defect is.
Wie kan mij hierover duidelijkheid geven?

cornelis-b

Citaat van: OVE op 25-10-2015 14:36:19
Citaat van: cornelis-b op 25-10-2015 10:12:27
Check de trillingsdemper van de auto maar eens want die kan dit ook veroorzaken.
Inmiddels heb ik op dit forum wat info gelezen mbt die trillingsdemper.
Wat mij niet duidelijk is geworden is welke symptomen de auto vertoont indien de trillingsdemper defect is.
Wie kan mij hierover duidelijkheid geven?

Trillen dus en in het ergste geval er voor zorgen dat je distributie het begeeft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien