Sneeuwpret!!!

Gestart door RonnieDuck, 02-03-2005 12:39:04

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Geen problemen dus
Citaat van: V70 2.5T op 07-12-2012 11:12:10
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 11:02:38
Citaat van: V70 2.5T op 07-12-2012 11:01:50
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 10:54:38
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 08:03:37
Citaat van: mehn op 07-12-2012 07:27:00
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 07:09:30
Ik moet vanmiddag naar Limburg om een nieuwe bedrijfsauto op te halen, Vulk z'n bumper bij Thuur af te geven en daar mijn ABS controller laten solderen. Ben benieuwd hoe de condities vanmiddag zijn. En of ik me dan nog net zo beroerd voel als nu (snotverkouden :eusa_wall:).

Het begint hier nu ook te sneeuwen, wil je elk uur een update? ;D

Een update rond een uur of 11 zou fijn zijn, da's zo'n beetje het moment waarop ik beslis om wel of niet te gaan. ;D

Kom maar op met die update ;D

Nou het sneeuwt! Maar ik vond het goed te doen hier in het zuiden ( zelfs met een dikke 2000kg achter de V70 ( Jeep weggebracht ) ). De grote wegen zijn goed schoon, ook de weg voor de garage van Thuur ;D

Ook met zomerbanden? :eusa_shifty: Winterbandjes liggen nog in de garage

Was met zomerbanden deze morgen.

Geen problemen dus  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Marc O.

Citaat van: GeertG op 07-12-2012 11:17:43
Geen problemen dus
Citaat van: V70 2.5T op 07-12-2012 11:12:10
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 11:02:38
Citaat van: V70 2.5T op 07-12-2012 11:01:50
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 10:54:38
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 08:03:37
Citaat van: mehn op 07-12-2012 07:27:00
Citaat van: Marc O. op 07-12-2012 07:09:30
Ik moet vanmiddag naar Limburg om een nieuwe bedrijfsauto op te halen, Vulk z'n bumper bij Thuur af te geven en daar mijn ABS controller laten solderen. Ben benieuwd hoe de condities vanmiddag zijn. En of ik me dan nog net zo beroerd voel als nu (snotverkouden :eusa_wall:).

Het begint hier nu ook te sneeuwen, wil je elk uur een update? ;D

Een update rond een uur of 11 zou fijn zijn, da's zo'n beetje het moment waarop ik beslis om wel of niet te gaan. ;D

Kom maar op met die update ;D

Nou het sneeuwt! Maar ik vond het goed te doen hier in het zuiden ( zelfs met een dikke 2000kg achter de V70 ( Jeep weggebracht ) ). De grote wegen zijn goed schoon, ook de weg voor de garage van Thuur ;D

Ook met zomerbanden? :eusa_shifty: Winterbandjes liggen nog in de garage

Was met zomerbanden deze morgen.

Geen problemen dus  :D

We gaan het zien! ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Meeste mensen hebben een beetje zelf ingenomen beeld over hoe mensen moeten rijden.
Niet iedereen is even goed in voertuig controle (Natuurlijk zijn jullie wel allemaal super goed).

Ik rij zelf in de sneeuw ook beheerst (en volgens anderen dus langzaam), ondanks dat ik 3 jaar een rally licentie had.
Het is niet enkel wat JIJ doet in het verkeer, meer nog wat een ander doet. Vanochtend nog;
het uitwijken voor een harmonica bus (welke ezels die ook inzetten bij sneeuw + de ezels van beroeps
chauffeurs die erin rijden) gaat makkelijker bij 30 dan bij 80. (met de Volvo)

Lang leve overigens mijn audi A6 quattro, geen centje pijn in de sneeuw!

Over het verplichten, iedereen schreeuwt altijd moord en brand wanneer de overheid weer "geld" uit hun zak klopt.
Waarom zijn jullie nu ineens voor? Enkel en alleen, omdat jullie dit jaar wel winterbanden hebben?
Natuurlijk liggen er ook goede winterbanden onder het boodschappen autootje dat niet meer dan 400km per maand doet.....

Want geef nu eerlijk toe, 5-10 jaar geleden deden jullie dit ook niet. (En ja toen waren ze er ook al hoor).
Hadden ze het toen verplicht, was jij waarschijnlijk ook 1 van de mensen die tegen zouden zijn ;-)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 07-12-2012 12:02:20
Meeste mensen hebben een beetje zelf ingenomen beeld over hoe mensen moeten rijden.
Niet iedereen is even goed in voertuig controle (Natuurlijk zijn jullie wel allemaal super goed).

Ik rij zelf in de sneeuw ook beheerst (en volgens anderen dus langzaam), ondanks dat ik 3 jaar een rally licentie had.
Het is niet enkel wat JIJ doet in het verkeer, meer nog wat een ander doet. Vanochtend nog;
het uitwijken voor een harmonica bus (welke ezels die ook inzetten bij sneeuw + de ezels van beroeps
chauffeurs die erin rijden) gaat makkelijker bij 30 dan bij 80. (met de Volvo)

Lang leve overigens mijn audi A6 quattro, geen centje pijn in de sneeuw!

Over het verplichten, iedereen schreeuwt altijd moord en brand wanneer de overheid weer "geld" uit hun zak klopt.
Waarom zijn jullie nu ineens voor? Enkel en alleen, omdat jullie dit jaar wel winterbanden hebben?
Natuurlijk liggen er ook goede winterbanden onder het boodschappen autootje dat niet meer dan 400km per maand doet.....

Want geef nu eerlijk toe, 5-10 jaar geleden deden jullie dit ook niet. (En ja toen waren ze er ook al hoor).
Hadden ze het toen verplicht, was jij waarschijnlijk ook 1 van de mensen die tegen zouden zijn ;-)

De zomerband was vroeger veel meer een all-round band dan nu.
Over het algemeen rijdt men gewoon truttig met slecht weer in NL.
Of het nu regen, mist of sneeuw is.

Ga maar eens de grens over naar DLD en zoek de verschillen.
En ik zou graag willen dat we allemaal iets meer op zijn duits (met meer hoffelijkheid en discipline) zouden rijden.

thuur

++++++++++++++MOD'S BREAK ++++++++++++++++++++

We gaan niet ook hier een discussie over winterbanden beginnen, anders gaat het hele topic op slot. Graag het discussietopic hiervoor gebruiken!

Gr :eusa_doh:

Snellebaksteen

On topic dan maar:
Ik neem straks een paar uur eerder vrij en ga de slee van zolder halen die ik afgelopen koninginnedag aangeschaft heb. Lekker rotzooien in de sneeuw!
Misschien dat ik zelfs het zijspan nog even naar buiten haal om eens te kijken hoe dat gaat...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

rogerV701998

Net 20 cm sneeuw van de V70 geschept. Ook wel mooi, een witte V70. ;D

StefanCJ

Citaat van: rogerV701998 op 07-12-2012 13:55:11

En met 20cm sneeuw is het net een XC90.

;D

GeertG

Huh, waar zit jij dan?
Heerlen of Roermond?
Beiden toch niet zoveel sneeuw  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

rogerV701998

Correctie, 10 cm...

In Roermond. 8)

Marc O.

Ik sta nu bij Thuur voor de deur in Gronsveld, maar hier ligt bijna niks. Straks maar weer op expeditie naar het barre noorden (met werkend ABS/TRACS, hoop ik) ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Verbazend: in Maastricht was hetgeen gevallen was aardig aan het wegdooien maar in Heerlen ligt aardig wat.

stinus

Ik heb mijn portie ook weer gehad. Deze ochtend van Antwerpen naar Rotterdam gekard, vertrokken om 5.45 om de voorspelde winter apocalyps voor te blijven. Ik was op een 50tal minuutjes in Rotterdam. Een normale transittijd zeg maar.
In Rotterdam stond ik stil, vanaf zuidplein door de maastunnel in zo'n 45 min.
Knelpunt bleek de zachte helling net voor het binnengaan van de tunnel. Omdat daar zo'n alternerend stoplicht staat, hadden vooral achterwielaangedreven busjes problemen om bij groen op de helling te vertrekken.
Dat was dus een lang uur, op zo'n 2km van mijn einbestemming...
volvo ergo sum

ZC3rr0r

Citaat van: Sem op 07-12-2012 10:34:27
Citaat van: aardigebas op 07-12-2012 10:25:11
CiteerMot vandaag naar Ommen om een Roffel op mijn naam over te laten schrijven...
Word ook lachten vermoed ik zo.

voor mij gedeelde sneeuwpret! Lol met de kinderen in de sneeuw maar op de oprit een ingesneeuwde 850 waar ik vandaag afscheid van ga nemen  :'(

Ja? Heb jem verkocht? Aan iemand op t forum?

Aan mij dus, vandaar het ritje naar Ommen.
Ben enorm in mijn nopjes met deze roffel, mis de trekkracht van de 20v wel een beetje, maar voor de rest....voelt alsof ik met een nieuwe onderweg ben!

Ben oprecht blij dat ik nog net op tijd erbij was (lees: voor de 4e).

Bedankt ook voor al het uitzoeken en het beantwoorden van mijn overvloed aan vragen @aardigebas.
Zal zo wel ff een plusje in het verkooptopic gooien (en voor iedereen hier een nieuwe voorstelposting maken...of dat doe ik pas als de sneeuw wat minder is, betere foto....hmmm...lastig)

beunmaat

Hier ligt helemaal niets!

Vanochtend alleen een beetje natte prut op straat, maar dat was een half uur later ook weg, zal wel komen omdat ik in het tropische deel van Zeeland zit. ;D