welke turbo past erin zonder modificatie schutbord

Gestart door volvobaksteen, 02-11-2015 13:27:33

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

goedendag

ik had een vraagje over een 850

welke turbo van garrett of holset zou kunnen passen zonder modificaties van het schutbord en dergelijke

aanpassing leidingwerk ontkom ik niet aan dat is geen probleem
maar wat past er tussen zonder teveel gerommel

ik heb aan een GTX3576R zitten denken of de GTX3582R    of de holset hx40
heeft iemand ervaring met deze turbootjes en of het er tussen wil zonder problemen

bedankt alvast voor de reacties

RoelNL

Je hebt verschillende downpipes.

Bol/conische of rechte flens - rechte/schuine DP (13G-15G)
16T rechte flens - rechte/schuine DP
18T rechte flens - rechte/schuine DP
19T rechte flens - rechte/schuine DP

Met andere worden kijk naar je DP aansluiting en maak aan de hand daarvan je keuze die hebt mbt de turbo's.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

UserID6342

Als je een andere turbo als een Mitsubishi monteert, ontkom je vaak niet aan het ook moeten aanpassen van leidingen en evt DP.  Weet zo niet welke van de genoemde Garrett en Holset turbo's zo op de DP van Volvo passen.

Maarten-t5

Ik denk  niet dat hij een van de standaard mitsu downpipes wil gebruiken als ie aan een gtx3576r of hx40 zit te denken.
Dit zijn wel erg grote turbos, heb je 4wd? Anders zul je niet veel hebben aan de ~600-700 pk die je kan halen met dit soort turbos.

Ik kan je niet vertellen of deze tussen t schutbord zullen passen (ik kan me zo voorstellen van niet), maar je zal in ieder geval je achterste motorsteun grondig moeten aanpassen.
Helaas is het volvospeed forum down op het moment, daar is iets meer info te vinden.

Jurijn R

Voor een Garrett turbo heb je een flens verloop nodig die past op de uitlaatkant van de turbo en die dan verbindt met de Downpipe.
Want je gaat toch van 5bolt naar 3 bout
Zie dat European Tuning nu ook van dit soort conversie artikelen maakt, is allemaal gemakkelijk.
Maar voor een GT30-GT35 zul je het blok moeten opentrekken als je de volle load van een GT30-GT35 wil bereiken. (++380 pk)
Maar als je echt een GT3571r wil, dan moet je zeker niet vies zijn om alles aan te passen, wat is dan het schutbord nog...
Wat dan ook weer gepaard wordt met een andere inlaat en de kop van een B5244, injectoren, intercooler.........
GT2871 kan en wil nog op een stock blok, maar zeg nooit dat er geen risico is.
Het is maar hoe ver je wil gaan. Maar een GT28xx lijkt me doenbaar zonder dat je als een gek zal moeten investeren.

Op je vraag anders: Nee het schutbord moet wrs niet aangepast worden als je met een GT28 zal rijden of een GT30

Maarten-t5

De 2871r lijkt mij ook de mooiste match hebben met de 2.3 liter turbo blokken.
Daarmee moet je ook vrij ver over de 300 pk heen moeten komen.
Is ook wel een stuk leuker rijden qua spool.

Martijn_B

Gt35r past gewoon, heb ik mee gereden van turbonetics.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

volvobaksteen

uitlaat maakt niet uit voor mij want ik ga vanaf de turbo een custom pijp maken van rvs met een kleppensysteem erin

het is voor mij alleen de vraag of deze turbo's zelf er gewoon inpassen kwa ruimte zonder dat ik schildjes van schutbord hoef te verwijderen en schutbord een stuk naar binnen hoef te drukken. maar origineel kan houden

Jurijn R

Garrett en Turbonetics passen zeker. Holset ook.
Eerste 2 zijn betere updates..

volvobaksteen

Citaat van: Jurijn R op 02-11-2015 15:39:42
Voor een Garrett turbo heb je een flens verloop nodig die past op de uitlaatkant van de turbo en die dan verbindt met de Downpipe.
Want je gaat toch van 5bolt naar 3 bout
Zie dat European Tuning nu ook van dit soort conversie artikelen maakt, is allemaal gemakkelijk.
Maar voor een GT30-GT35 zul je het blok moeten opentrekken als je de volle load van een GT30-GT35 wil bereiken. (++380 pk)
Maar als je echt een GT3571r wil, dan moet je zeker niet vies zijn om alles aan te passen, wat is dan het schutbord nog...
Wat dan ook weer gepaard wordt met een andere inlaat en de kop van een B5244, injectoren, intercooler.........
GT2871 kan en wil nog op een stock blok, maar zeg nooit dat er geen risico is.
Het is maar hoe ver je wil gaan. Maar een GT28xx lijkt me doenbaar zonder dat je als een gek zal moeten investeren.

Op je vraag anders: Nee het schutbord moet wrs niet aangepast worden als je met een GT28 zal rijden of een GT30
ik wil ongeveer op de 5 a 600 pk uitkomen heb al 1200cc injectoren  carillo drijfstangen en mahle zuigers elke boutje in het blok is arp krukas is getest,bijgeslepen en gebalanceerd dus die kan zeker tot 1000 pk als het moet.
drijfstangen en zuigers gaan goed voor ruime 800 blok voorzien van darton sleeves dus barsten van cilinderwanden is geen probleem meer.
speciaal vliegwiel met koppeling en drukgroep van 8.5 kilo is net binnen gekomen goed voor 900nm koppel
cilinderkop is geflowd met andere kleppen en zittingen
grootste intercooler en radiateur/oliecooler ligt al klaar + een externe oliekoeler voor motorolie en een externe oliekoeler voor de versnellingsbak

dus de auto moet zeker bestand zijn tegen dit vermogen

wou alleen weten welke van de benoemde turbo's passen zonder weer te gaan zitten plaatwerken wou me niet al te veel op de hals halen vandaar.

volvobaksteen

Citaat van: Jurijn R op 04-11-2015 23:30:40
Garrett en Turbonetics passen zeker. Holset ook.
Eerste 2 zijn betere updates..
garret is ook mijn voorkeur alleen het is best duur weer GTX3576R of de GTX3582R  maar passen ze inderdaad zonder dat er plaatwerkerij aan te pas komt

die holset turbo kosten nog niet eens de helft en die schijnen het ook gewoon goed te doen

Jurijn R

Ja passen zonder plaatwerk verrichtingen. Maar als je hem hard en goed mapped dan heb je met een GT3576/82 toch rond de 500 pk.
GT35 lijkt me logische keuze. Groter lijkt me te .. Dan heb ik het over een GT42, maar geen ervaring mee en nog niets over gelezen  :eusa_snooty:

volvobaksteen

Citaat van: Jurijn R op 04-11-2015 23:37:55
Ja passen zonder plaatwerk verrichtingen. Maar als je hem hard en goed mapped dan heb je met een GT3576/82 toch rond de 500 pk.
GT35 lijkt me logische keuze. Groter lijkt me te .. Dan heb ik het over een GT42, maar geen ervaring mee en nog niets over gelezen  :eusa_snooty:
haha jaah alleen ik wil de turbo niet max laten draaien maar op 80 a 85% puur om het heel te houden het hoeft van mij geen licht te geven in het donker:P

Jurijn R

Als het blok 1000 pk aankan... wat is een GT35'tje dan nog  :eusa_shifty:

volvobaksteen

jah als je het zo brengt haha

heb expres de motor en aandrijving in een overcapaciteit klaar gemaakt om hem vervolgens op een lager pitje te laten draaien om onnodige slijtage te vermijden
moet niet zo trapfiets worden die binnen een 75000km weer aan een revisie toe is
hoop straks wel ongeveer 3 ton te kunnen draaien zonder problemen

mag best een aandrijfasje breken ofzo is niet erg die word om de 5 a 6 cm in een ring opgesloten dat als die breekt niet alles kapot slaat

zoals vele met standaard setup met een 18 of 19t voluit staan te beuken gaat poosje goed maar hoe zijn de resultaten na een ton
loopt alles dan nog op rolletjes of zit er dan alweer een turbo aan te komen of krukas lagers , kromme drijfstangen , gebarsten cilinder wanden
noem ze maar op