Geen verbinding ECU

Gestart door basphil, 14-11-2015 16:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cornelis-b

Het is inderdaad vreemd, zoals Bas al aangeeft zowel met Brickdiag als VolFcr is alleen de SRS te benaderen en in Brickdiag geeft hij de foutcode X X X en in VolFcr geeft hij aan dat het niet te identificeren is. Verder is de wagen voor geen mogelijkheid te connecten met beide programma's.
Gewoon een keer testen met een ECU uit een andere 10V en kijken wat hij dan doet, ergens is de verbinding niet goed en wie weet in de ECU nadat het hert onder de motorkap is geroosterd.

Dat hert was toch aan de ECU kant binnen gesprongen Bas?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sbv

Ook niet met Vida ? 98 is een raar Volvo jaar

basphil

Citaat van: cornelis-b op 29-12-2015 15:04:51
Het is inderdaad vreemd, zoals Bas al aangeeft zowel met Brickdiag als VolFcr is alleen de SRS te benaderen en in Brickdiag geeft hij de foutcode X X X en in VolFcr geeft hij aan dat het niet te identificeren is. Verder is de wagen voor geen mogelijkheid te connecten met beide programma's.
Gewoon een keer testen met een ECU uit een andere 10V en kijken wat hij dan doet, ergens is de verbinding niet goed en wie weet in de ECU nadat het hert onder de motorkap is geroosterd.

Dat hert was toch aan de ECU kant binnen gesprongen Bas?
Het hert koos voor de andere kant henk,maar het blijft wel een verdachte.

basphil

Ben even wezen zoeken in mijn facturen en vond daar het volgende.

Bij de volvo dealer in hoorn is hij uitgelezen en daarbij stond (storingscodes lezen en resetten VST/VCT) 2007

Toen had ik foutcodes van mijn airco  ECC 135 en ECC 414 Toen ook opgelost beruchte tempsensor binnen vuil.

En in frankrijk nadat  mijn ABS ring was vergaan en bij de gararge terecht kwam in 2012 hebben ze het met vida uitgelezen.

Dus?

:eusa_doh:

Sbv

Indien met Vida uitgelezen dan heeft Vol-FCR en Brickdiag niet zoveel zin

cornelis-b

Toen ze de auto hebben uitgelezen was dat voor het hert of ook nog daarna?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

basphil

Citaat van: cornelis-b op 29-12-2015 15:54:46
Toen ze de auto hebben uitgelezen was dat voor het hert of ook nog daarna?
Dat hert was afgelopen zomer en de laatste keer uitlezen was naar mijn weten 2012 in frankrijk.

R. Verweij

Mijn vorige v70 was van mei 1998, kon ook met geen mogelijkheid uitgelezen worden ??? Heel gek, maar niks kon er in komen :eusa_wall:

cornelis-b

Snap er persoonlijk niets van de auto van mijn buren een V70 2.5T kan ik met Brickdiag, VolFcr, TorquePro, ScanMaster en OBD Cardoctor gewoon uitlezen maar die van Bas met geen mogelijkheid.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kevinwalter

Zekering al gecontroleerd? :P

Auto startte en reed perfect. Echter niet uit te lezen.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

basphil

Citaat van: kevinwalter op 29-12-2015 19:12:14
Zekering al gecontroleerd? :P

Auto startte en reed perfect. Echter niet uit te lezen.
nee niet gecontroleerd wist niet dat daar een zekering voor was en zoja waar zit deze?
Zijn er dan niet meer instrumentaria die het niet doen?

kevinwalter

#26
Zekering 15 dacht ik. Brand het lampje in het dashboard kastje en je gordellampjes zonder gordel?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

UserID6342

Kijk eens of de K-line van de ECU wel goed aankomt bij de OBD stekker...

basphil

Citaat van: kevinwalter op 29-12-2015 22:13:06
Zekering 15 dacht ik. Brand het lampje in het dashboard kastje en je gordellampjes zonder gordel?
De lampjes branden keurig dus dat is het niet helaas

basphil

Citaat van: Dirk342 op 29-12-2015 22:38:10
Kijk eens of de K-line van de ECU wel goed aankomt bij de OBD stekker...
Hai Dirk

Heb jij toevallig een tekening of foto van wat de K-line is in mijn obd stekker en kan ik dat met een multimeter checken.
En als dat mogelijk is waar moet ik mijn multimeter in steken en op welke stand, het is voor mijn geen dagelijkse kost om met een multimeter te werken.