ABS & TRACKS lampjes blijven branden

Gestart door rosa850, 27-11-2015 19:27:15

Vorige topic - Volgende topic

rosa850

Wie heeft er een goede tip voor mij? Ik heb met enige regelmaat last dat mijn lampjes ABS& TRACKS blijven branden. Al naar de garage geweest. Uitgelezen en aan de hand hiervan ABS censor vervangen. Twee dagen goed gegaan en daarna weer lampjes dieblijven branden. Soms voor afgegaand aan geratel onder de motorkap. Ben benieuwd of iemand een tip heeft voor mij. Het gaat trouwens om een 850 Estate 1996 2.5 10V op LPG.

kulk

ABS computer kapot lijkt me, er zijn wel wat forummers die deze dingen weer kunnen maken.

heutink

:)
contactslot wil ook wel eens de boosdoener zijn
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

rosa850

Bedankt voor jullie reactie. Enig idee hoe ik dit kan controleren? Controller of contactslot?

cornelis-b

Als je de auto hebt gestart en het ABS/Tracks lampje blijft branden draai dan de contactsleutel eens een fractie terug, uiteraard niet zover dat de wagen afslaat. Gaan de lampjes dan uit: elektrisch deel contactslot anders de ABS/Tracks controller.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rosa850

Boeijke

Ik zet in op de controller.
Contactslot heb je vaak last ook van andere dingen die niet aan gaan. Zoals koplampen e.d.

portlock

controller.
Had mijn v70 ook. Soms dagen aan, en soms dagen uit.

Cornelis-b heeft mijn controller gereviseerd en werkt weer super! (aanrader)
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

rosa850

Tip contactslot getest. Dit was het niet. Dus controller blijft over vermoed ik.

cornelis-b

Ga er naar van uit dat het de controller is, is wel goed te reviseren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

marc-850

Citaat van: cornelis-b op 28-11-2015 10:50:43

Is die van een 95-er T-5R ook te solderen? Meen dat iemand mij ooit eens gezegd heeft dat dat vanaf een bepaald bouwjaar niet gaat. Of dat die nooit kapot gaan?  :eusa_think: Ik weet het niet meer, weet wel dat bij mij ABS en TRACS lampjes branden, als ik er weer lampjes in zet.  :eusa_whistle:

cornelis-b

Citaat van: marc-850 op 28-11-2015 12:56:02
Citaat van: cornelis-b op 28-11-2015 10:50:43

Is die van een 95-er T-5R ook te solderen? Meen dat iemand mij ooit eens gezegd heeft dat dat vanaf een bepaald bouwjaar niet gaat. Of dat die nooit kapot gaan?  :eusa_think: Ik weet het niet meer, weet wel dat bij mij ABS en TRACS lampjes branden, als ik er weer lampjes in zet.  :eusa_whistle:

Jij hebt toch gewoon die kunststof controller of nog het oude aluminium type?

Zeg maar Henk tegen mij

)()()sT

Die oude (die niet zo snel defect raakt) heeft toch alleen de alter 1?

peteRRR

Citaat van: rosa850 op 27-11-2015 19:27:15
Wie heeft er een goede tip voor mij?  Twee dagen goed gegaan en daarna weer lampjes dieblijven branden.

Zal er weer een foutcode tevoorschijn zijn gekomen,...daar op voortborduren.
Anders zoek je je een ongans.
En de boel weer resetten als je wat hebt vervangen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Boeijke

De oude Alu controllers komen ook in alter 2 voor.
Alleen de laatste 850's hebben die nieuwe.
De oude kunnen ook kapot. Maar dat hoor je niet veel