Niet goed stionair lopen op LPG met koude motor

Gestart door rosa850, 06-12-2015 09:09:29

Vorige topic - Volgende topic

rosa850

Wie heeft er ee n bruikbare tip voor mij. Sinds kort heb ik problemen met mijn ABS. Hij is in de garage geweest want er zou een sensor defect zijn. Bleek niet de oorzaak. Na ophalen problemen met staionair. Ze hebben hier naar gekeken. op een gegeven moment reed ie helemaal niet meer op LPG. bleek een defecte zekering. Heb e.ea. Op dit forum gelezezen. Heb de stappenmotor vol gespoten met remmenreiniger en daarna met WD 40. Hij loopt nu warm prima stionair, maar na een kleine stop, dus met iets afgekoelde motor wordt het al beroerder. Schommelen tussen 500/750 en uiteindelijk afslaan.
Iemand een goede tip?

hilko73

Om te beginnen zou het helpen als je vermeldt wat voor een LPG installatie erin zit. Merk, type etc.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

rosa850

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

rosa850

Grapjas.
Dome vraag van mij.
Ik weet dat ik een vialle heb. Maar hoe kan ok zien welk type ik heb?

blauweroffel

Kijk eens bij verdampere.nl

Heb ik hele goede ervaringen mee!

BR

elmarconi

Citaat van: rosa850 op 06-12-2015 21:18:13
Grapjas.
Domme vraag van mij.
Ik weet dat ik een Vialle heb. Maar hoe kan ik zien welk type ik heb?

Motorkap openen. Kijken en lezen. Anders (meerdere) foto's v/s installatie maken. Hier posten. Genoeg experts.

Citaat van: rosa850 op 06-12-2015 09:09:29
Sinds kort heb ik problemen met mijn ABS. Hij is in de garage geweest want er zou een sensor defect zijn. Bleek niet de oorzaak.

Wat was wel de oorzaak? ABS probleem opgelost?

Na ophalen problemen met stationair. Ze hebben hier naar gekeken.
Op een gegeven moment reed ie helemaal niet meer op LPG. Bleek een defecte zekering.

Hebben ze alleen gekeken? Welke zekering?

Heb e.e.a. op dit forum gelezen. Heb de stappenmotor vol gespoten met remmenreiniger en daarna met WD40.
Hij loopt nu warm prima stationair, maar na een kleine stop, dus met iets afgekoelde motor wordt het al beroerder.
Schommelen tussen 500/750 en uiteindelijk afslaan.

Ik zou beginnen met uitlezen foutcodes.
--
Autogas Inside . . .

rosa850

ABS is nog niet geheel opgelost. Geen lampjes meer dat was steeds het probleem en "geratel" van de ABS onder de motorkap. Dit wordt steeds erger.
Uitlezen moet ik even regelen van de week. Zal inderdaad wel meer duidelijkheid geven.  Twee zwevende zekeringen bij het expansievat, die zijn vervangen.

cornelis-b

Citaat van: rosa850 op 06-12-2015 21:44:28
ABS is nog niet geheel opgelost. Geen lampjes meer dat was steeds het probleem en "geratel" van de ABS onder de motorkap. Dit wordt steeds erger.
Uitlezen moet ik even regelen van de week. Zal inderdaad wel meer duidelijkheid geven.  Twee zwevende zekeringen bij het expansievat, die zijn vervangen.

Je gas installatie kan ik je niet mee helpen maar nadat ik de ABS controller heb gereviseerd waren er een aantal ABS gerelateerde foutcodes waarvan een een pompfout was. Het probleem met de brandende lampjes is opgelost maar met het probleem van de inkomende ABS denk ik in eerste instantie aan een defecte ABS pomp. Het is dat je wat verder weg woont anders konden we de auto nogmaals uitlezen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Als het een defecte ABS-pomp is dan zal het aan de bedrading van de pomp kunnen liggen.
De buitenmantel en de mantel van de kabel is na verloop van tijd broos geworden en kan op die manier sluiting maken.

Ik heb bij mijn pomp de kabel vernieuwd omdat deze op diverse plaatsen open was.

rosa850

Dank voor de tip. Ik laat em uitlezen en laat het jullie weten.

hilko73

Je hebt een Vialle AMS installatie. Da's prima zolang die goed werkt, als er een keer gedoe mee komt...
Enfin, mogelijk is er met de reparatie door de garage ergens een vacuümslangetje losgetrokken. Eigenlijk denk ik dat het zoiets simpels zal zijn.
Helaas kun je een AMS installatie niet zomaar uitlezen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

rosa850

Dank je. Ter aanvulling:
Ik kom net terug van een lange rit. Als ie warm is loopt ie prima stationair? Soms een beetje hoog (1200 toeren) Ga ik tanken en  sta ok dus drie minuten stil dan loopt de motor 500/700 toeren te schommelen.

CharlieFox

De linkjes van je pics heb ik niet geopend. Maar uit het hoofd, heb zelf 8 jaar zo'n Vialle type F AMS systeem op de 850 gehad, zou het je stappenmotor kunnen zijn die direct aangesloten zit op je verdamper. Zo'n zwart plastic T-stuk met een stekker eraan. Die moet je gangbaar maken. Ik had destijds de plunjer eruit gehaald en alles met terpentine gereinigd. Daarna met dunne olie weer in elkaar gezet.

Edit:
Oeps, lees net je topic nog even en zie dat je dit al had gedaan.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...