Probleem Automaat 850R

Gestart door kevinwalter, 06-12-2015 16:59:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevinwalter

Zelfde type condensators en de zelfde metingen. Lijkt mij dat deze condensators ook vervangen moeten worden. Ik wil alleen wel eerst een andere TCM hebben als reserve. @Martijn, ik had je een mailtje gestuurd. Heb je die ontvangen? :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

MartijnGLT

#31
Oke ik zal even kijken ;D


je hebt een PB ;)

kevinwalter

Zo, andere TCM er in gelepeld. Van een andere R. Op dit moment schakelt hij van 1-2 en van 3-4 goed. 2-3 is nog steeds een bonk. Iemand nog suggesties? Baksteun is goed. Kan de distributiekantsteun hier mee te maken hebben?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

V70geRwin

#33
Citaat van: kevinwalter op 12-12-2015 08:42:55
Zo, andere TCM er in gelepeld. Van een andere R. Op dit moment schakelt hij van 1-2 en van 3-4 goed. 2-3 is nog steeds een bonk. Iemand nog suggesties? Baksteun is goed. Kan de distributiekantsteun hier mee te maken hebben?

Die bakstenen weten echt niet naar welk versnelling er geschakeld wordt.
Alleen de bak weet dat.  ;)

Las ergens anders dat de condensatoren in de bak ecu ook dit gedrag kunnen veroorzaken.

kevinwalter

Ja, klopt, dat had ik een paar posts geleden gepost. :P

Dat is mijn volgende hoop. ik ga nu bij mijn oude TCM de condensators vervangen. De nieuwe TCM van de sloop geeft dus wel een beter schakel gedrag... We gaan het zien.

Als iemand nog meer suggesties heeft voor het 2-3 schakel gedrag hoor ik het graag! :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

MartijnGLT

Mooi dat het grotendeels is opgelost!
Kan nog steeds een solenoid in je bak zijn

kevinwalter

#36
Nog even terugkoment op dit verhaal. Ik ga morgen de steun aan de distributiekant controleren. Echter, hoe zit het met die ronde kegels. Als deze op zijn krijg je ook dit soort rare dingen. Hoe controleer je die?

Is er misschien een forummer in de provincie utrecht die mij kan helpen?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

https://youtu.be/4E8rtDSyQzs

De motor kantelt wel veel. Wat denken jullie? Van D naar R naar D naar R.:)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

volvobug

Zo te zien is je bovenste motorsteun aan gort  :eusa_think:

- edit: laat maar, je schrijf 06-12 dat die nieuw is. Maar wat zit daar een beweging in zeg, dan moet de voorste en/of achterste onderste steun(en) niet meer jofel zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

kevinwalter

Bovenste is inderdaad splinter nieuw.
Dat zijn die kegels toch?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

V70geRwin

Citaat van: kevinwalter op 18-12-2015 07:11:12
Bovenste is inderdaad splinter nieuw.
Dat zijn die kegels toch?

Zou eerst de baksteun en onderste bij de distributie aanpakken.
Zijn beide goed zelf te.doen.

kevinwalter

#41
Ik heb een aanvraag gedaan hoeveel die motorsteunen rondom kosten. :(

Dan zijn alle steunen in ieder geval goed.

Alle steunen ga ik vervangen. Heb ze allemaal besteld voor onder.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

Voorste steun en distributiesteun heb ik binnen. Misschien dat ik die er zaterdag op ga zetten. :)
De distributiesteun is van Febi en de bol is volgens mij gewoon origineel Volvo. Het Volvo logo is weggeschaaft in het rubber.

Later komt nog de baksteun en de achterste (moeilijkste) steun.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

UPDATE: Voorste steun en distributiesteun vervangen. Ik vermoed dat de achterste steun helemaal door is. Je kan het staal draadje makkelijk opzij bewegen en loshalen. Dat had ik gemerkt bij het vervangen van de bak. Bij de nieuwe steunen kan ik dat niet.

Nu afwachten tot dat de overige steunen binnen zijn. (Achterste en baksteun)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

#44
Zo, om hier maar een update te geven.

De olie kwam er zo uit:


Uiteindelijk gisteren de radiator vervangen. Daarna de bak geflushed.
Ik herken de hele auto niet meer terug.

Hij schakelt nu veeeel beter. Niet meer knallen in de versnelling. Ietsjes nog maar dat hoort bij dit type bak volgens mij. En hij moet nog iets van inleren? (Ben enkel 55/50SN gewend)

Olie is nu ook nog steeds mooi rood. De vorige keer was deze al na 80 KM grijzig aan het worden.
Al met al, ik raad iedereen aan om zijn radiator te vervangen. :P Vooral met 445dkm.

In die van mij zat een Valeo radiator. Zou dat nog de originele zijn geweest? :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020