Help! 1995 850 20V Start niet, geen vonk

Gestart door Erik2, 18-12-2015 11:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen74


Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Erik2

Hallo Jeroen,

Bedankt voor het schema. Dit schema is van een 1995 Turbo, ik heb een 2,5 20V uit januari 1995. Zijn er veel verschillen voor zover iemand weet?

Hallo Kevinwalter,

De garage heeft naar zeggen een "schone" plus direct op de ECU gezet, met een tweede accu die zeker vol is en alle andere output van de ECU leek te kloppen. Ook dat heeft dus geen resultaat gehad.

Voor allemaal: de garage heeft het nu echt opgegeven, er zijn al meer dan 24 uur in het zoeken naar de oorzaak gaan zitten, dit wordt langzamerhand te kostbaar. Ik probeer de auto binnenkort naar huis te halen en ga dan zelf tussen de bedrijven door verder zoeken en nalopen of de eerder geprobeerde zoekerijen echt kloppen. Aangezien we echt twee auto's nodig hebben zoek ik ook een acceptabel geprijsde (tijdelijke?) vervanger, dan heeft de zoektocht naar de oorzaak wat minder haast. Hiervoor moet ik natuurlijk komende week ook half Duitsland doorrijden, maar ik zag op Autoscout wel een paar acceptabel geprijsde 850's. Altijd de vraag wat daar nog aan mankeert, ik hou jullie op de hoogte en suggesties blijven natuurlijk welkom.

Groet,
Erik
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

V70geRwin


Erik2

Hallo V70geRwin,
Natuurlijk heb ik ook daar gekeken, maar aangezien ik in Duitsland woon is het veel makkelijke niet te importeren. Bedankt voor de tip.
Groet,
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

V70geRwin

Citaat van: Erik2 op 07-01-2016 13:02:49
Hallo V70geRwin,
Natuurlijk heb ik ook daar gekeken, maar aangezien ik in Duitsland woon is het veel makkelijke niet te importeren. Bedankt voor de tip.
Groet,

Uiteraard, succes met zoeken.

Erik2

Hallo allemaal,

Ik heb een andere auto gevonden, een V70 2,5 10 V uit 6-99, zilvergrijs met een zwart leren interieur,250.000 km, gaaf en loopt goed.
Wel wat werk maar dan ook niet duur! Zo moet er een nieuwe tandriem op, een radiotje zou ook leuk zijn. Wellicht kan ik de crusecontrol uit de 850 overzetten en ook de trekhaak.
Verder is het contactslot een beetje gaar, als je de sleutel er uit haalt blijft (soms) het hoofdrelais onder spanning zodat bij voorbeeld ruitenwissers en ventilator blijven lopen. Wellicht met een paar keer over. Ook is na een daagje rijden het mototcontrolelampje plotseling aan gegaan. Morgen maar eens uit laten lezen.
Als er nieuwe zaken te melden zijn over mijn 850 kom ik er op terug, voor items over deze V70 meld ik me onder de onderwerpen waar het over gaat!

Groet,
Erik
Erik van Duin (Erik2)
V70 2.5 10V juni 99, 850 20 V jan 95, 850 10V dec. 95
(vroeger 544 (2x), 142, 145, 145 Express, 245(3x), 245 Express, 265, 740 TDIC)

Molmans

Citaat van: kevinwalter op 05-01-2016 20:08:38
Als je geen motorlampje hebt moet je eens kijken naar de grijze relais boven de radiator. De bekabeling daar van. Ik had exact de zelfde symptomen. Echter GEEN lambda lampje tijdens het op contact zetten. Startmotor draaide rond, alle sensoren waren goed maar geen ontsteking. Alles doorgemeten en we kregen van de 12 volt maar 3 volt door. Logisch. De ECU startte niet op omdat de blauw/oranje kabel van die grijze relais kapot was. Schijnt vaker voor te komen.
Ik weet het, een oud topic. Maar wat was ik na 3 dagen speuren blij met deze tip. Ook bij mij waren meerdere kabels flink aan het corroderen en een was er al door.
DOP T5 2.0 LPI