Motor S70R loopt onregelmatig en rookt. CV in blok volledig dicht. Loopt weer nu

Gestart door Sbv, 15-01-2016 07:32:27

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Turbo was compleet nieuw. Origineel mhi van turbodirect uit almere

@dirk dan denk ik dat er veel speling op zit zoals je het beschrijft

UserID6342

Is de speling die je voelt Sander op en neer dus van onder naar boven ?  Iets speling mag hierin
Is de speling van links en rechts, trekken en duwen aan het asje, dan is de turbo dood.

Zou toch zekerheidshalve even je bougies eruit draaien en kijken hoe deze zijn.  Als deze zwart vettig van olie zijn, weet je het antwoord al...

Sbv

Yep dirk. Biugies zijn wat vettig zo te zien. Als ik straks thus ben dan zal ik nigmaals voelen. Foto's bougies heb ik ook

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Dirk342 op 15-01-2016 18:56:01
Als deze zwart vettig van olie zijn, weet je het antwoord al...

Is dan de turbo dood? Ik probeer het te volgen maar heb nagenoeg 0 ervaring met benzine auto's.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Die olie moet ergens vandaan komen. Er lag na vrij korte tijd toch wel de nodige olie onder de auto thv gaatje intercooler

Dit is al veel langer alleen nu wel extreem veel

V70R^2

Voor de intercooler zit enkel een turbo of carterventilatie waar de olie vandaan kan komen.

In deze hoedanigheid verdenk ik direct de turbo, CV zorgt niet voor een groot lek, dat is af en toe een drupje..

razorx

Yep.
Wat slechte Mitsu turbo's aangaat: Mijn 19T nog geen jaar oud had een defecte actuator en nu ook nog de bov.
Helaas kan het dus dat gerenommeerde merken rotzooi gaan maken.

Sbv

Ik had deze initieel uitgesloten juist vanwege erg verse turbo maar de olie vanmiddag zette me aan het denken. Maandag eens bellen in hoeverre er nog ies van coulance op zit. Zal wel 0 zijn maar naar mijn idee mag een turbo niet defect zijn na 3,5 jaar en ca 30000 km.

Sbv

Zojuist wederom even gevoeld en radiaal zit er zeer zeker speling op. axiaal minimaal.

De buis die vanaf bovenzijde turbo naar intercooler gaat was ook behoorlijk vet van binnen.

Ludo

Vorig jaar had ik net hetzelfde Sander, dacht eerst ook de turbo, zelfs snel een nieuwe besteld maar op aanraden toch éérst nog naar de carterventilatie gekeken, en bingo.  :D

Johann

)()()sT

Citaat van: Ludo op 15-01-2016 21:53:50
Vorig jaar had ik net hetzelfde Sander, dacht eerst ook de turbo, zelfs snel een nieuwe besteld maar op aanraden toch éérst nog naar de carterventilatie gekeken, en bingo.  :D

Hoeveel heeft je motor nu gedraaid? Da's toch ook best snel hè?

Sbv

Citaat van: Johann op 15-01-2016 21:58:30
Is een '99 toch? ME7?

kenteken is origineel 99 maar het is een MY98
Saffron is nooit in ME7 geleverd  ;D

Sbv

Citaat van: Ludo op 15-01-2016 21:53:50
Vorig jaar had ik net hetzelfde Sander, dacht eerst ook de turbo, zelfs snel een nieuwe besteld maar op aanraden toch éérst nog naar de carterventilatie gekeken, en bingo.  :D

welk deel zat er dan dicht Ludo ? buis van potje naar klepdeksel is zeer soepel namelijk. hele cv is 5 jaar en net 50000 km geleden gedaan. Alles vervangen voor nieuw

Johann

Citaat van: Sbv op 15-01-2016 22:01:21
Citaat van: Johann op 15-01-2016 21:58:30
Is een '99 toch? ME7?

kenteken is origineel 99 maar het is een MY98
Saffron is nooit in ME7 geleverd  ;D

Ok vandaar de vraag.. Kijk de t-split in de slang bij de gasklep naar de stappenmotor goed na.
Heel misschien is de buis van de carterontluchting naar de PTC nippel gescheurd achter het spruitstuk.