Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2016!

Gestart door V70R^2, 11-02-2016 17:30:25

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

We zijn weer een jaar verder dus nieuw topic;

Aftrap, wie kan mij wat over deze auto vertellen? Ik ga morgen/overmorgen langs.

Saffron Pearl V70R AWD

Kenteken: RX-NZ-44

http://link.marktplaats.nl/m1019934350

Lostimmos

Ik kan je er niks over vertellen..

Heb hem al wel een paar keer op internet bekeken en vind het een Erg mooie auto!

VolvoJac

Citaat van: V70R^2 op 11-02-2016 17:30:25
We zijn weer een jaar verder dus nieuw topic;

Aftrap, wie kan mij wat over deze auto vertellen? Ik ga morgen/overmorgen langs.

Saffron Pearl V70R AWD

Kenteken: RX-NZ-44

http://link.marktplaats.nl/m1019934350

Dat is toevallig.
Ik ben afgelopen zaterdag bij PG geweest en zag deze daar idd staan.
Even rondom heen gelopen.
Wat direct opviel is dat de blanke lak loslaat/ is losgelaten op de achterbumper en spoiler.
Verder zaten er rondom nog enkele schaafplekjes.
De linkeruitlaat zag er ook niet meer helemaal fris uit.

Technische staat kan ik je niks over vertellen.
Lijkt vooralsnog lange tijd dealeronderhouden.
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

V70R^2

Oke, gelukkig is een bumper en spoiler eenvoudig demonteerbaar en overgespoten. de overige plekjes zal ik eens bekijken.

Hoop ook dat t onderhoud netjes gedaan is, en niet teveel hoeft te gebeuren op wat cosmetisch werk na. Dan mag die gelijk mee :D

Citaat van: Lostimmos op 11-02-2016 18:24:04
Ik kan je er niks over vertellen..

Heb hem al wel een paar keer op internet bekeken en vind het een Erg mooie auto!

Bedankt, ik ben altijd erg gecharmeerd van de kleur, en na enkel saaie kleuren gereden te hebben eens tijd voor de Saffron Pearl R :)

drdre

V70R^2

Gaaf toch ;D De NBP R gaat er misschien uit, Saffron R als tweede auto naast de daily Saffron V70N lijkt mij wel gaaf. ;D

Zonet wel viavia in contact gekomen met mensen die meer over de auto wisten te vertellen, nette wagen, wel werk.

Mogelijk moet de automaat gereviseerd worden, grijpt soms niet meer goed aan en bonkt. Persoon in kwestie heeft geen proefrit meer gemaakt dus kon niet meer vertellen. Ik zal eens zelf kijken hoe deze nog rijd..

drdre

Altijd leuk weer wat nieuws.. Ik kan er over meepraten..  :eusa_whistle:

rludeke

Hou ons niet langer in spanning, anders moet ik zelf maar even gaan kijken ;)

V70R^2

Inmiddels ben ik eigenaar van de betreffende Saffron V70R, dus hij was niet zodanig slecht dat ik hem moest laten staan  ;D

Er stond achter in de werkplaats nog een leuke DOP T5R, rijd fantastisch maar wat klein cosmetisch werk, die ook maar gekocht en meegenomen  :eusa_whistle:

EricL

Citaat van: V70R^2 op 15-02-2016 21:51:46
Inmiddels ben ik eigenaar van de betreffende Saffron V70R, dus hij was niet zodanig slecht dat ik hem moest laten staan  ;D

Er stond achter in de werkplaats nog een leuke DOP T5R, rijd fantastisch maar wat klein cosmetisch werk, die ook maar gekocht en meegenomen  :eusa_whistle:

Nice, sedan of estate?

Sbv

Citaat van: V70R^2 op 15-02-2016 21:51:46

wat moest er nu allemaal aan gedaan worden ? werkende awd ?

jan76

Vandaag een 850 gekocht waarvan het onderhoud weinig tot niet bekend is.

Hoop dat iemand me iets kan vertellen over deze 2.5 20v estate 1993, kleur groen 416.
Kenteken GJ-HX-55

V70R^2

Citaat van: EricL op 15-02-2016 21:58:14
Nice, sedan of estate?

Estate, leuke T5R, was aangenaam verrast (gezien de prijs dan) enkel wat spuitwerk (bumper voor en achter + kofferklep randje roest).

Citaat van: Sbv op 15-02-2016 22:13:36

wat moest er nu allemaal aan gedaan worden ? werkende awd ?

Eigenlijk al het mogelijke onderhoud moet gebeuren, er is nooit iets preventief gedaan maar alles werkt wel, AWD ook en geen bonken gieren of stoten kunnen ontdekken. Dus beginnen met grote stage 0.

Enige grote klus kan zijn dat de automaat toch vervangen moet worden, die houd hem soms niet in de lockup en geeft dan een bonk. Gelukkig heb ik een xc70 staan voor onderdelen met een goede bak. Dus dat komt voor elkaar wanneer een flush niets oplost.

En blanke lak liet los, dus hier en daar spuitwerk.

Sbv

Valt dan mee. Ik dacht gelezen te hebben dat de auto volledig dealer onderhouden was etc.

Spin!

www.vm-parts.nl