Auto start wel maar slaat niet aan (geen vonk)

Gestart door greenracer, 15-02-2016 16:34:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

greenracer

Heren!

Na dat mijn S70 2.5 10v LPI de geest had gegeven. (koppaking) motor liep nog wel.
Heb ik een andere motor in gebouwd, zelfde type enz. (5252s)
Motor bekabeling alles over gezet, nokkenas sensor en krukas sensor vv rotor en verdelerkap etc vv.
Maar nu dat ik de auto wilde starten gaat hij wel rond maar slaat niet aan.
Bougies er uit gehaald en krijgen geen vonk.
Na aanzetten contact gaat het hoofd relais constant tikken?
Ook mijn lpi system werkt niet de controle lampjes lichten niet opbij aan zetten contact..
Accu is vol.

Nu lees ik van alles, Maar zie door de bomen het bos niet meer.

Graag wat tips waar dit eventueel in kan zitten, of is er ergens een stappen plan.

Mvg,
Thijs

Thijs

greenracer

system relais (geel van kleur)  driehoek vormige doosje hoofd zekeringen. onder de motorkap
meen dat het a2 is (ben nu alleen aan het werk en niet bij de auto helaas)
Thijs

classicT5

Heb je ook de ECU overgezet van die andere? En probeer je met je "oude" sleutel te starten?

De startbeveiliging zit in de ECU. Maar ik weet zo niet of de startmotor dan wel/of niet ronddraait. Zijn vast mensen hier dat zo weten, mits je de ECU ook gewisseld hebt.

zo niet, dan zit het daar m.i. niet in

greenracer

Ik heb de zelfde ecu laten zitten.
Alleen de nieuwe motor kaal zonder kabels over gezet.
Al mijn eigen bekabeling enz gebruikt dus je zou zeggen hij moet starten  :eusa_think:

Thijs

classicT5

Ah, ok, ik las alsof je de bekabeling van die andere motor had overgezet.

Heb je een multimeter? Stapje voor stapje gaan meten? Heb je spanning op je bobine?

greenracer

Ik las iets over een relais en bekabeling wat boven de fan gemonteerd zit, waar dient dit voor?
En dat je hierdoor ook start problemen kunt krijgen?
Bobine heeft spanning.
Labda lampje brand niet bij aanzetten contact.
Thijs

Ludo

Heb je bij je LPi installatie een onderbrekingsrelais met een zwarte sticker, waar een groene pijl op staat?.


greenracer

Ja dat heb ik inderdaad Ludo.
Gister weer alle bekabeling nagelopen en alles zit zo als het hoort en doorgemeten.
Bij aanzetten contact gaat het motor management lampje niet branden en het lampda lampje ook niet,is er een mogelijkheid dat mijn ecu niet word aangestuurd omdat deze mijn sleutel niet meer herkend?
Accu is er uit geweest logisch na een motor wissel. En we hebben de ecu die bij mijn auto hoort wel uit zijn houder gehaald.
Graag advies
Thijs

Rvd

Het zou misschien de BDP sensor kunnen zijn op de krukas/vliegwiel.
Is bij mij ook wel eens kapot geweest, en dan heb je de zelfde symptonen.

Ludo

Zit de stekker op de onderbrekingsrelais wel vast?.
Controleer dat goed!.

greenracer

Volvo Baarn gebeld ze zeggen dat het toch de accu moet zijn  :eusa_wall: omdat dat systeem relais blijft tikken dus te weinig spanning krijgt.
Dus dit vd week maar proberen.  :eusa_pray:
Thijs

francois


greenracer

Krukas sensor is goed, nieuwe accu gemonteerd nog steeds het zelfde probleem.
Systeem relais blijft tikken bij aan zetten contact, motor gaat rond maar slaat niet aan niks geen vonkje.
Spanning op m'n bobine ..
Begin nu toch te twijfelen of de ecu wel m'n sleutel herkent.
Alles zit op de juiste manier gemonteerd.
Het blijft een raadsel..
Morgen maar weer de Volvo bellen.
Thijs

leons850

Nokkenas sensor wel oké?

Wanneer de ecu de sleutel niet herkent slaat de auto aan en na 2sec slaat hij weer af.
Geen vonk is krukassensor of nokkenas sensor.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

Ik zou ook de nokkenassensor als eerste verdenken