850 met af en toe haperende automaat

Gestart door wbeetje, 27-02-2016 18:14:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wbeetje

Heren, na het verkopen van mijn 850, daarna een half jaar V70 gereden te hebben en nu een Renault Clio initiale , is het weer tijd voor een 850 of S70 of iets dergelijks, want zo'n Clio is veel te klein voor me, verschrikkelijk.

Daarom vandaag in een mooie 850 station gereden, staat te koop op Marktplaats in Oirschot, schuifdak alles aanwezig, echter helaas is de automaat niet helemaal in orde ben ik bang, af en toe bij terug schakelen blijft ie ff hangen of iets dergelijks, moeilijk uit te leggen, maar helemaal lekker is het niet. Heel jammer, want ik kon hem voor een mooie prijs meenemen.  :-\

Stel dat zo'n automaat er echt mee zou stoppen, wat zou het ongeveer kosten om die te vervangen? Eventueel voor een gereviseerde ?

Graag jullie reactie, alvast bedankt. :)

UserID25761

Automaat reviseren, denk aan € 1500 in die richting  :eusa_shifty:

Benny850

Of een goede 2de hands bak opzoeken en proberen in te bouwen.

)()()sT

Ik heb al een paar maanden voor heel weinig een automaat (weliswaar met 4 ton gelopen) liggen voor heel weinig. :)

UserID6342

Citaat van: NickGR op 27-02-2016 18:48:13
Automaat reviseren, denk aan € 1500 in die richting  :eusa_shifty:
Voor een complete revisie ga je dat absoluut niet halen, doe maar beginnen met het dubbele (en dan mag je nog zien dat hij eronder komt)  Volvo vraagt voor een ruilbak 3700, dus tel maar uit....

RemkoT5

#5
Misschien eens kijken naar de standenschakelaar (PNP-Switch) ongveveer 75 Euro, dan nog inbouwen, kan bij de dealer en anders staat er veel van op t forum. Staat iets hoger hier in deze lijst by the way. En eens automaatbak olie aflaten en opvullen, stukkie rijden en dan nog eens aflaten en opvullen.
Gaat ongeveer 3 liter in met aflaten en opvullen wanneer t niveau maximaal is bij warme automaatbak olie.
, dus kijk even naar de automaat peilstok niveau en meet de afgelaten olie. Let op: Niet overvullen.


De dealer heeft mij lang lang geleden bij het haperen van de automaat, ook eens een ruilautomaat voor 2500,- Euries willen aansmeren. daar ik bleef hameren op standenschakelaar hebben ze die toen vervangen, problemen opgelost, was toen ongeveer 150,- Euro kwijt. Daarna nooit meer bij de dealer geweest enkel voor onderdelen.

Doe nu zelf om de 2 jaar aflaten en opvullen, automaat bak ligt er al bijna 400.000 km onder zonder problemen (en redelijk getuned blok).

Bij Volvo geven ze aan dat de automaatbakolie nooit ververst hoeft te worden.  :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think: kan kan...
Schijnt dat in de VS met een oliewissel van t blok over t algemeen ook de automaat olie wordt afgelaten en bijgevuld, is naar mijn mening dan ook n land waar ze zeker ervaring hebben met automaatbakken toch?
De eerste keer dat ik de automaatbakolie deed aflaten was toch n verbrande zwarte stinkende ranzige waterige oliezooi die dr uit kwam. vergeet niet de aflaatplug met magneet schoon te maken. ;)



Links de verse, rooie reut. Rechts de afgelaten olie,

BBS

Kan het kleppenblok van de automaat dat haperen ook niet veroorzaken?
Volvoloos....

rappendaf

ik heb bij een erkent bedrijf in herk de stad verleden jaar prijs gevraagd .En als ik hem zelf uitbouw 1600 voor revisie .Is zoals spoelen ga je bij een gulzigaard ben je 300 plus kwijt .Ga je bij een eerlijke kan het vanaf 170 euro .
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Spin!

Citaat van: wbeetje op 27-02-2016 18:14:41
Heren, na het verkopen van mijn 850, daarna een half jaar V70 gereden te hebben en nu een Renault Clio initiale , is het weer tijd voor een 850 of S70 of iets dergelijks, want zo'n Clio is veel te klein voor me, verschrikkelijk.

Daarom vandaag in een mooie 850 station gereden, staat te koop op Marktplaats in Oirschot, schuifdak alles aanwezig, echter helaas is de automaat niet helemaal in orde ben ik bang, af en toe bij terug schakelen blijft ie ff hangen of iets dergelijks, moeilijk uit te leggen, maar helemaal lekker is het niet. Heel jammer, want ik kon hem voor een mooie prijs meenemen.  :-\

Stel dat zo'n automaat er echt mee zou stoppen, wat zou het ongeveer kosten om die te vervangen? Eventueel voor een gereviseerde ?

Graag jullie reactie, alvast bedankt. :)

Ik heb ook nog wel een goede automaat...zit alleen nog wel een 855 aan vast ;D

www.vm-parts.nl

innocenti

wbeetje
Als je de automaat niet vertrouwd zou ik verder kijken. Hier op t forum staat er 1 te koop met werkende automaat voor minder dan €1000. Ik kan me niet voorstellen dat die andere goedkoper is als de automaat idd gewisseld moet worden.

V70R^2

Of koop die leuke T-5R met goede automaat voor weinig ;D

pcpg.janssen

#11
Zo'n 4-traps automaat gaat meestal tussen de 150 en 250 euro, dus als je hem zelf kunt inbouwen ben je klaar voor dat geld. Ik ben verre van een monteur, maar zelfs zonder ervaring is het gelukt in een paar dagen rustig sleutelen.
Als je de bak er toch af hebt, neem dan direct even de keerringen mee. Kost je een paar euro en het scheelt je weer 200.000km lekkages.

Revisie gaat al snel richting de 3000 euro.

De bak spoelen kan ook veel oplossen, evenals de schakelstanden schakelaar schoonmaken/vervangen. Dit zijn ook dingen die goed zelf te doen zijn. Ik zou dus daar gewoon beginnen. Als dat niet werkt, dus je altijd nog kijken naar vervanging of revisie.

Jans Duiven

Citaat van: V70R^2 op 28-02-2016 13:36:07
Of koop die leuke T-5R met goede automaat voor weinig ;D

Ruil je ook in?  ;D

V70R^2