Volvo 850 T-5 Dionvr / Oude bak open FOTO'S!

Gestart door Dionvr, 23-02-2016 21:05:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

cornelis-b

Citaat van: Dionvr op 14-03-2016 21:40:37
Loopt er net langs, je ziet geen slijtage op de slang van de injector. Ik had die leidingen ook liever anders gezien, dit is hoe het is geïnstalleerd, en daar kan ik nu achteraf weinig meer aan doen. Vroeg het me eerst ook af, ze zullen er wel verstand van hebben.

De gasleiding die nu aan je inlaatbuis zit kan je eenvoudig omleggen naar de andere kant.
Even de kabelbindertjes los knippen en gewoon via de andere kant laten lopen en met kabelbinders weer vastzetten.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Citaat van: Ludo op 14-03-2016 21:45:02
Citaat van: Dionvr op 14-03-2016 21:40:37
ze zullen er wel verstand van hebben.

Duidelijk niet dus.

Die inlaatslang, als jij op het rechter pedaal gaat staan, word dubbel zo dik.
Drukt de injector zó om.
Betwijfel of hij wilt luisteren Ludo....  En hoe ze die slangen hebben lopen is ronduit waardeloos zo...

leons850

Citaat van: Dirk342 op 15-03-2016 06:57:04
Citaat van: Ludo op 14-03-2016 21:45:02
Citaat van: Dionvr op 14-03-2016 21:40:37
ze zullen er wel verstand van hebben.

Duidelijk niet dus.

Die inlaatslang, als jij op het rechter pedaal gaat staan, word dubbel zo dik.
Drukt de  :eusa_silenced:injector zó om.
Betwijfel of hij wilt luisteren Ludo....  En hoe ze die slangen hebben lopen is ronduit waardeloos zo...

Dat is inderdaad niet heel best zo...
Nu kun je de boel nog wel iets verdraaien e.d. en een siliconen slang monteren dan ben je van dat gezeur wel aardig af.
Dat heb ik ook gedaan.
Maar wie het verzint om die leidingen zo te monteren... :eusa_silenced:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Dionvr

Citaat van: Dirk342 op 15-03-2016 06:57:04
Citaat van: Ludo op 14-03-2016 21:45:02
Citaat van: Dionvr op 14-03-2016 21:40:37
ze zullen er wel verstand van hebben.

Duidelijk niet dus.

Die inlaatslang, als jij op het rechter pedaal gaat staan, word dubbel zo dik.
Drukt de injector zó om.
Betwijfel of hij wilt luisteren Ludo....  En hoe ze die slangen hebben lopen is ronduit waardeloos zo...

Uiteraard wil ik luisteren Dirk, en zoals eerder vermeld zou het mijn keuze zo ook niet zijn. Woensdag middag maar even naar kijken en proberen linksom te leggen.

Installatie is door Boertien in Wezep gedaan. Tank, lpg meter en vuldop zijn overigens wel keurig weggewerkt.

Dionvr

Update

Ondertussen al bijna 40.000km gereden sinds aanschaf, en onderhand dus ook ongeveer de LPi installatie terugverdiend.

Paar weken terug opzoek gegaan naar een mooi setje 17'' velgen, het liefst Titans. Via via al snel in contact gekomen met Ewout die Old Faithful ging demonteren. SBV ging daar toevallig langs, en heeft ze dus direct meegenomen vanuit Noorwegen (!), nogmaals dank daarvoor  :eusa_clap:

Tegelijk een set Hankook Ventus V12 Evo2 gekocht in de maat 215/45/17r. Na het monteren van de wielen dezelfde week nog langs Autobedrijf van Loon in Nederhemert gereden voor het 3D uitlijnen.
Hierover kan ik alleen maar positief zijn, mooie schone werkplaats en de nieuwste (3D) uitlijn apparatuur. Ook krijg je 10% forumkorting!

Het weekend erna op vakantie geweest naar Italie, bijna 3000km gereden. De banden bevallen uitstekend, zijn stil, hebben zeer veel grip op droog wegdek en geven ook op vochtig wegdek een vertrouwd gevoel, ook zijn ze online relatief scherp geprijsd. Ik ben benieuwd hoelang ze het volhouden.




Ook kwamen we deze onderweg nog tegen, toch leuk om op de foto te hebben! Op naar de 500.000!


Sbv

Staat erg fraai zo. Geen probleem met met turbo gehad na vervangen waste gate ?

Dionvr

Citaat van: Sbv op 21-07-2016 09:24:16
Staat erg fraai zo. Geen probleem met met turbo gehad na vervangen waste gate ?

Dat is inderdaad ook nog een verhaal ja. Vanaf het moment dat ik de auto heb aangeschaft merkte ik al op dat de turbo / interne BOV (Blow Off Valve) redelijk luid was. Je hoorde echt het afblazen / fluiten, bijna als een externe BOV. Toen verder weinig aandacht aan gegeven omdat die het prima deed verder. De laatste tijd bleef de foutcode op A2 2-3-2 maar terugkomen -> kans op een vacuümlek (hoeft niet uiteraard!) Na alle slangen, hoekjes etc te hebben gecontroleerd bedacht ik me dat de BOV ook wel eens lek zou kunnen zijn. Met als gevolg dat er ten alle tijden lucht langs de BOV loopt terug het spruitstuk in.

Toen heb ik een lange slang vanaf de interne BOV naar de cockpit gelegd (buitenom), en een stukje gaan rijden. Toen merkte ik meteen dat bij een constante snelheid er best veel lucht via de slang kwam. Interne BOV was dus lek. Toen meteen de Interne BOV gedemonteerd (ring-ratelsleutel is een must) en er zaten inderdaad 2 flinke gaatjes in. Snel wat rond gevraagd, en elianmars reageerde dat die er nog wel een had liggen en deze ook wel even langs wilde brengen op mijn werk (paar kilometer verderop) ;D :eusa_clap: Hiervoor nogmaals dank!

De volgende ochtend alles weer gemonteerd, en het overdreven geluid is weg. Sindsdien 2-3-2 ook niet meer teruggehad.


Lammert

Fraai staaltje troubleshooting, die bov was inderdaad behoorlijk op zo te zien

Dionvr

#23
Tijd voor een update.. Moet even het lijstje erbij pakken wat er allemaal gedaan is sinds de vorige post.

Na de vorige update het volgende vervangen:

448.000 PU Automaatsteun (bak-subframe), oude was behoorlijk gaar, schakelen op hoge toeren nu veel beter.
451.000 Olie + Filter, erg tevreden over Eurol Turbysyn 10W40, 1 keer voor Shell gekozen en meteen sludge/drap...
451.500 Schutten tuning :laugh: Enorm fijn, betere motorloop, langer in lock-up (maar wel een duidelijkere versnelling), en als je gas geeft  :police:
452.000 Automaat gespoeld, 10 liter ATF gekocht. Kleine 3 liter afgelaten, telkens 2 liter bijgevuld, even door alle versnellingen en er weer uit, uiteindelijk weer afgevuld. Resultaat? Soepel schakelende bak, ook van R naar D en andersom.

Ondertussen nog een mooie Ford Fiesta 1.6 16v Sport uitvoering uit 2000 gekocht voor mijn vriendin. Helaas is die na 2 weken heet gelopen en koppakking lek. Bij het opentrekken van het blok zat er zoveel speling op de zuigers dat ik maar een ander blok heb geregeld, deze terug geplaatst en die rijdt sinds afgelopen maandag weer. Tijdens de ombouw van het blok samen met de klusbuur:




Leuk en snel (voor de grootte) karretje, prima om een beetje mee te spelen!


Diezelfde avond is de 850 het steeds slechter gaan doen...  :eusa_wall: Het begon met af en toe bij half gas (invoegen, versnellen) het leek alsof het blok gewoon even een slag over sloeg. Dus even helemaal niks, en dan weer gewoon verder. Direct daarna foutcode 1-2-1 op A2 (faulty LMM), helaas had ik de geleende LMM van SBV de dag ervoor terug gebracht, omdat die het zo goed deed  :eusa_shhh:. Dezelfde avond ging die ook bij stationair in D stotteren en is die 2 keer uitgevallen.

De dag erna er maar gewoon mee naar het werk (circa 44km) met altijd file (A20 t.h.v. Moordrecht, dit was dus drama, telkens uitvallen als het langzaam ging rijden. Truck was om hem snel in N te zetten, gas bijgeven zodat die niet uit viel. Bij nadere inspectie bleken er 2 scheurtjes in de slang van stappenmotor naar inlaat te zitten. Ik dacht, probleem gevonden, nieuw slangetje besteld en de volgende dag met de Fiesta naar het werk gegaan. Thuis het slangetje gemonteerd en de volgende dag met goede moed naar het werk. Heenreis ging eigenlijk prima, net voor mijn werk ging die alleen weer inhouden en meteen weer foutcode 1-2-1... 's middags op de terugweg werd het alleen maar erger. Toen ik de afslag bij mijn woonplaats nam, viel de zelfs bij 20km/u al uit... eerste reactie is in N, en weer starten. Hier heb ik helaas een (duur...) foutje gemaakt, terwijl de auto uitrolde met circa 5 km/u heb ik de bak inplaats van in N uit reactie doorgeduwd  :eusa_wall: :eusa_think: :eusa_wall:. Hoop geknars en veel herrie. Vervolgens stapvoets thuis gekomen, onderweg nog gekeken of de bak er nog wel onder hing :eusa_silenced:.

Auto ging nog in D, neutraal en R zijn over, rollen in N was er ook niet meer bij. Snel wat contacten geraadpleegd en de avond erna een autoambulance geleend en de auto naar SB T5-R gebracht. Auto ging knarsend en schurend (geluid kwam uit de bak) in Neutraal de ambulance op. Alleen ging die er dus niet meer vanaf toen we bij de werkplaats aan kwamen. Auto na veel getob daar maar achter gelaten met trailer en al. Bak blokkeert dus ook volledig in N, die is kapot  :eusa_whistle:



Vandaag terug gegaan en hebben we de auto met behulp van een zijlader/heftruck opgetild en de trailer er onder vandaan gehaald. Nieuwe automaat is geregeld en komt er binnenkort in. Meteen wat randzaken (keerringen, carterventilatie) meepakken als het toch makkelijk bereikbaar is.




Momenteel dus wachten op de bak, dan wisselen en hopelijk binnen aanzienlijke tijd weer genieten!

SB T-5R

Even balen maar komt weer helemaal goed met die T-5 Dion! :eusa_boohoo:

elianmars

Mooie brug ;D

Balen van (opnieuw) tegenslag, maar mooi dat je niet opgeeft en de 850 de kans geeft  :eusa_clap:

SB T-5R

Citaat van: elianmars op 19-10-2016 10:33:13
Mooie brug ;D

Balen van (opnieuw) tegenslag, maar mooi dat je niet opgeeft en de 850 de kans geeft  :eusa_clap:

Een auto die vooruit op de ambulance staat, en in zn achteruit en N muurvast zit.
Ga die maar eens van de ambulance afhalen. Da's echt wel een uitdaging  ;D

)()()sT

Zo idd zeg... normaliter kun je de pook toch vanuit D zo in N duwen zonder de knop in te drukken?
Of heb je per ongeluk dus wel de knop ingedrukt... :(
Blokje van de Ford Feest gewoon op straat gewisseld?

Dionvr

Citaat van: )()()sT op 21-10-2016 10:42:39
Zo idd zeg... normaliter kun je de pook toch vanuit D zo in N duwen zonder de knop in te drukken?
Of heb je per ongeluk dus wel de knop ingedrukt... :(
Blokje van de Ford Feest gewoon op straat gewisseld?

Kijkend naar de toerenteller waarschijnlijk in reflex het knopje ook ingedrukt... Heb helaas geen mooie eigen werkplaats, dus inderdaad gewoon op straat gedaan, was gelukkig telkens lekker weer.. ondertussen bijna 1500km met de fiesta gereden, nieuwe blokje doet het keurig.

Lunadust

Mooie auto Dion, ik heb vandaag de eer  bij de Meester op de koffie te zijn en gelijk even de cv van een Nt5 te doen.

Gaat helemaal goedkomen met jouw 850.
Techneut, geen dichter.