Koude start slecht lopen

Gestart door cornelis-b, 24-02-2016 14:20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leons850

Citaat van: The Demon op 25-02-2016 19:58:45
Citaat van: leons850 op 25-02-2016 17:15:04
Plaats gewoon even een plaatje van je fuell trims dan is dat helder.

trek even de stekker van de afsluiter af op je gastank en laat hem op gas stationair lopen tot hij leeg is dan weet je ook dat er geen rest druk meer in zit.
Daarmee sluit je ook het LPG uit.

Vergelijk even je fuell trims benzine met die van LPG.

En als alles goed zou zijn dan zou je nu geen problemen hebben dus het moet ergens zitten.
Dus bij alles zeggen is in orde is niet transparant.

BTW bougies die 6000km jong zijn, zijn bijna op de helft.
Mijn auto doet 15.000km met een setje Volvo bougies.
Volgende set die er in gaat is van NGK.
We horen/lezen je ervaringen wel.  :eusa_think:

@Henk; Gooi die benzine injectoren maar even in een lekker ultrasoon badje dan zijn ze tenminste echt schoon.
Injectorreiniger maakt vuil los in de injector maar daar kunnen deeltjes inzitten die niet door de spoeikop kunnen met als gevolg dat het sproeibeeld helemaal een pisstraaltje word.

Marco (Dcccl) heeft al een hele poos terug bewezen dat een NGK BKR8EIX bougie het veel langer vol houdt.
Yits en David rijden hier ook naar volle tevredenheid mee rond.
Dus dat je zo sceptisch bent vind ik een beetje raar, misschien een keer goed hier over inlezen voor je zo reageert zou ik waarderen.

Hier even een citaat:
Citaat van: -D©©©L- op 19-09-2014 09:39:32
Citaat van: mario850 op 05-05-2014 21:25:01
hoi marco


waarom de bkr8eix in plaats van de voorgeschreven bkr 6 eix op de site van ngk?


waarom vraag ik dit, ik rijdt bij de v70 een s60 2.4t( prins vsi) met de originele volvo turbo bougies en naar plus minus 8500km gaat de auto slecht starten, vervang ik ze is het weer over.

Vanwege de temperatuur van de bougie. Als de ontsteking en brandstofhoeveelheid niet 100% is geoptimaliseerd voor LPG, dan krijgt de bougie het meer voor z'n kiezen. Een bougie te kiezen die intern sneller afkoeld (een "koudere" bougie) kan daar beter tegen.  Een NGK "6" bougie is twee stappen warmer dan een "8" serie. Dit is per merk verschillend. Bij Bosch is het omgekeerd,  Denso gebrukt 20-22-24  enz.
De eerder genoemde BKR8EIX is door anderen en mijzelf honderduizenden km's ingezet in turbo/lpg motoren en succesvol gebleken.

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Gisteren uiteraard gewoon op gas gereden en vanmorgen was het best een beetje spannend. Sleutel in het contact en starten maar: Motor sloeg gewoon normaal aan en liep gelijk super mooi rond.

Probleem opgelost zullen we maar zeggen, Justice Brothers heeft gedaan wat er op de fles staat ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Citaat van: leons850 op 25-02-2016 22:50:38
Citaat van: The Demon op 25-02-2016 19:58:45
Citaat van: leons850 op 25-02-2016 17:15:04
Plaats gewoon even een plaatje van je fuell trims dan is dat helder.

trek even de stekker van de afsluiter af op je gastank en laat hem op gas stationair lopen tot hij leeg is dan weet je ook dat er geen rest druk meer in zit.
Daarmee sluit je ook het LPG uit.

Vergelijk even je fuell trims benzine met die van LPG.

En als alles goed zou zijn dan zou je nu geen problemen hebben dus het moet ergens zitten.
Dus bij alles zeggen is in orde is niet transparant.

BTW bougies die 6000km jong zijn, zijn bijna op de helft.
Mijn auto doet 15.000km met een setje Volvo bougies.
Volgende set die er in gaat is van NGK.
We horen/lezen je ervaringen wel.  :eusa_think:

@Henk; Gooi die benzine injectoren maar even in een lekker ultrasoon badje dan zijn ze tenminste echt schoon.
Injectorreiniger maakt vuil los in de injector maar daar kunnen deeltjes inzitten die niet door de spoeikop kunnen met als gevolg dat het sproeibeeld helemaal een pisstraaltje word.

Marco (Dcccl) heeft al een hele poos terug bewezen dat een NGK BKR8EIX bougie het veel langer vol houdt.
Yits en David rijden hier ook naar volle tevredenheid mee rond.
Dus dat je zo sceptisch bent vind ik een beetje raar, misschien een keer goed hier over inlezen voor je zo reageert zou ik waarderen.

Hier even een citaat:
Citaat van: -D©©©L- op 19-09-2014 09:39:32
Citaat van: mario850 op 05-05-2014 21:25:01
hoi marco


waarom de bkr8eix in plaats van de voorgeschreven bkr 6 eix op de site van ngk?


waarom vraag ik dit, ik rijdt bij de v70 een s60 2.4t( prins vsi) met de originele volvo turbo bougies en naar plus minus 8500km gaat de auto slecht starten, vervang ik ze is het weer over.

Vanwege de temperatuur van de bougie. Als de ontsteking en brandstofhoeveelheid niet 100% is geoptimaliseerd voor LPG, dan krijgt de bougie het meer voor z'n kiezen. Een bougie te kiezen die intern sneller afkoeld (een "koudere" bougie) kan daar beter tegen.  Een NGK "6" bougie is twee stappen warmer dan een "8" serie. Dit is per merk verschillend. Bij Bosch is het omgekeerd,  Denso gebrukt 20-22-24  enz.
De eerder genoemde BKR8EIX is door anderen en mijzelf honderduizenden km's ingezet in turbo/lpg motoren en succesvol gebleken.

Sorry hoor, maar je had er niet bijgezet dat je de BKR8EIX van NGK ging gebruiken.
Mijn reactie heeft dus als grondslag dat als er hier iemand klaagt over een beroerd lopende motor er als eerste geroepen wordt dat er originele bougies gebruikt moeten worden.
Mijn ervaring is ook beter met Volvo bougies dan andere merken.

leons850

Als je dat zo had beschreven was er niets aan de hand geweest.
Het ging mij vooral om de scinische manier van verwoorden.
Maar goed, ik ga dus met NGK BKR8EIX rijden omdat iedere 15dkm nieuwe bougies nergens over gaat.

No hard feelings verder.  :)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein