Koude start slecht lopen

Gestart door cornelis-b, 24-02-2016 14:20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Maar we kunnen allemaal wel blijven raden, het heeft nog steeds weinig zin zonder fuel-trims te weten....  Lekkende benzine injector kan heel goed en dat zou het ook kunnen verklaren.

cornelis-b

Citaat van: Ludo op 24-02-2016 21:21:05
Als de benzinedruk te laag is, moet je dat ook merken (stotteren) bij volgas optrekken in een bocht naar rechts.
Ja, ook als je lpg rijd.

Totaal geen last van, wagen gaat als de figuurlijke brandweer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 24-02-2016 21:23:42
Maar we kunnen allemaal wel blijven raden, het heeft nog steeds weinig zin zonder fuel-trims te weten....  Lekkende benzine injector kan heel goed en dat zou het ook kunnen verklaren.

En de gasinjectoren? Alleen is mijn ervaring (recent dus óók weer) dat met een lekkende de auto moeilijker start maar wel als ie loopt gewoon netjes draait.

remeeus

Zijn nieuw gekocht voor de inbouw, wil niet zeggen dat het niet kan maar zou wel mijn laatste verdachte zijn

Maarten-t5

#19
Kun je met torque niet de fuel trims zien? Met name de trims na een stuk gereden te hebben op gas zouden interessant zijn. Als deze niet heel ver afwijken van 0 zou ik het niet zo snel in de afstelling zoeken.

Als zoals bij kornelis de gasinstallatie niet goed is afgesteld op de benzine injectoren zie je dat gelijk aan je trims. Ik heb bij hem n middenweg proberen te vinden tot hij naar de gasboer gaat en ik mn me7 lpi switcher werkend heb.

pwassink

Citaat van: remeeus op 25-02-2016 09:19:09
Zijn nieuw gekocht voor de inbouw, wil niet zeggen dat het niet kan maar zou wel mijn laatste verdachte zijn

Verkeerde aanname, 
er zijn legio voorbeelden van de "mesman lekkende injector test"  met wel haast 8 bar in een koffiebekertje water.. :-)
Dit van installaties die er slechts een paar weken inzaten al.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

cornelis-b

Citaat van: cornelis-b op 24-02-2016 17:35:26

Vanmiddag even bij een kennis langs geweest ( http://www.zvanderlingen.nl/ ) die erg veel doet met injectiemotoren en hem ook uitgelegd wat het probleem is, zijn eerste gedachten was een benzine injector die wat lekt waardoor er wat benzine in de cilinder druppelt, vooral omdat het ook maar zeer kortdurend is. We hebben nu een reinigingsmiddel aan de benzine toegevoegd en ongeveer 50 kilometer op benzine gereden. Nu afwachten wat hij morgen doet.

Dit euvel is dus van de afgelopen drie dagen, daarvoor totaal geen probleem.


Na gister 50 kilometer gereden te hebben de auto op benzine weg gezet, schakelaar op benzine laten staan, en zojuist gestart. Starten en lopen en ook prima rond gaan zonder stotteren en geen benzine stank. Ik ben nu benieuwd wat hij morgenochtend doet als de wagen gewoon met de schakelaar in de stand gas wordt weggezet.

Zou het dan toch een benzine injector zijn geweest die bleef hangen door iets van vervuiling?

Het middel wat we er in hebben gegooid is van Justice Brothers, dit mag wat ik van Klaas begreep niet meer worden geïmporteerd, alleen de voorraad mag nog worden verkocht.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Henk, schakelt je wagen in die 45 sec al over naar LPG?

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 25-02-2016 15:30:52
Henk, schakelt je wagen in die 45 sec al over naar LPG?


Nee daar doet hij wat langer over, met een koude motor een minuut of 3 en warm eerder.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Plaats gewoon even een plaatje van je fuell trims dan is dat helder.

trek even de stekker van de afsluiter af op je gastank en laat hem op gas stationair lopen tot hij leeg is dan weet je ook dat er geen rest druk meer in zit.
Daarmee sluit je ook het LPG uit.

Vergelijk even je fuell trims benzine met die van LPG.

En als alles goed zou zijn dan zou je nu geen problemen hebben dus het moet ergens zitten.
Dus bij alles zeggen is in orde is niet transparant.

BTW bougies die 6000km jong zijn, zijn bijna op de helft.
Mijn auto doet 15.000km met een setje Volvo bougies.
Volgende set die er in gaat is van NGK.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 25-02-2016 15:52:09
Citaat van: V70geRwin op 25-02-2016 15:30:52
Henk, schakelt je wagen in die 45 sec al over naar LPG?


Nee daar doet hij wat langer over, met een koude motor een minuut of 3 en warm eerder.

Dit lijkt wat lang als ik het vergelijk met toen ik mijn T-5R nog op lpg had.
Wat vinden de andere lpg rijders?

Weet je zo hoe oud je lamda sensor is?

janpy

Halllo

Die van mij duurt ook een minuut of 2 a 3, lijkt mij niet zo gek.
Met vialle lpi trouwens


Groet Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

cornelis-b

De fueltrims hebben we al bekeken zowel op benzine als op LPG en dat was goed. Zoals gezegd liep de wagen ruk de eerste 45 seconden en stonk hij naar benzine, na het toepassen van de injector reiniger gisteren en een goede 50 kilometer op benzine te hebben gereden startte de wagen vanmorgen weer als vanouds. Het probleem van de laatste drie dagen was volledig opgelost en ik mag hopen dat het nu ook weg blijft. Ik denk echt aan een benzine injector die niet goed functioneerde.

Hoe oud de lambdasonde is weet ik niet Gerwin. Deze omschakeltijden worden ook genoemd door Vialle, het is afhankelijk van de buitentemperatuur.

Klein stukje van Vialle met betrekking tot LPE 7

Alle LPI-auto's starten op benzine. Na de start zal de motor enige tijd op benzine
blijven draaien voordat er overgeschakeld wordt naar LPG.
Uitgangspunt van het LPI systeem is het omrekenen van de benzine-inspuittijd naar
een LPG inspuittijd.

De door de benzine ECU berekende injectietijd wordt omgerekend naar LPG injectie
tijd. Deze strategie geldt voor alle bedrijfsomstandigheden dus ook voor de koude
start. Wanneer de benzine ECU mengselverrijking toepast, is deze hoofdzakelijk
afhankelijk van de temperatuur.

De belangrijkste argumenten voor verrijking tijdens warmloopfase bij benzine
motoren zijn:

De verhoogde wrijvingsweerstand.
Neerslag van brandstof op de koude cilinderwand en kleppen.
Voor LPG vervalt het laatste argument omdat het lage kookpunt zelfs bij koude motor
zorgt voor goede verdamping. De ingespoten hoeveelheid LPG zou bij overschakelen
op LPG tijdens de opwarmfase te groot worden hetgeen inhouden van de motor tot
gevolg kan hebben.

Daarom is het overschakelmoment afhankelijk gemaakt van de volgende gegevens:

De omgevingstemperatuur van de LPE (NTC-weerstand in de LPE).
Het signaal van de λ-sonde.
In sommige gevallen de motortemperatuur.

Omgevingstemperatuur:

Een NTC-weerstand in de LPE meet de buitenluchttemperatuur. Deze parameter geeft
in combinatie met de eerder genoemde twee een betere bepaling van de temperatuur
van de motor.

Koude motor:

Heeft de motor langer dan 3 uur stilgestaan, dan is de overschakeltijd alleen
afhankelijk van de omgevingstemperatuur en het afgegeven signaal van de λ-sonde.
Overschakeltijd duurt bij een koude motor langer dan bij een warme motor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Citaat van: leons850 op 25-02-2016 17:15:04
Plaats gewoon even een plaatje van je fuell trims dan is dat helder.

trek even de stekker van de afsluiter af op je gastank en laat hem op gas stationair lopen tot hij leeg is dan weet je ook dat er geen rest druk meer in zit.
Daarmee sluit je ook het LPG uit.

Vergelijk even je fuell trims benzine met die van LPG.

En als alles goed zou zijn dan zou je nu geen problemen hebben dus het moet ergens zitten.
Dus bij alles zeggen is in orde is niet transparant.

BTW bougies die 6000km jong zijn, zijn bijna op de helft.
Mijn auto doet 15.000km met een setje Volvo bougies.
Volgende set die er in gaat is van NGK.
We horen/lezen je ervaringen wel.  :eusa_think:

@Henk; Gooi die benzine injectoren maar even in een lekker ultrasoon badje dan zijn ze tenminste echt schoon.
Injectorreiniger maakt vuil los in de injector maar daar kunnen deeltjes inzitten die niet door de spoeikop kunnen met als gevolg dat het sproeibeeld helemaal een pisstraaltje word.

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 25-02-2016 19:58:45
@Henk; Gooi die benzine injectoren maar even in een lekker ultrasoon badje dan zijn ze tenminste echt schoon.
Injectorreiniger maakt vuil los in de injector maar daar kunnen deeltjes inzitten die niet door de spoeikop kunnen met als gevolg dat het sproeibeeld helemaal een pisstraaltje word.

Dat gaan we ook zeker nog doen Walter ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien