Lotte de verleidster & Eric de Dakloze (V70R^2 + Martin-R)

Gestart door Martin-R, 10-03-2016 21:12:26

Vorige topic - Volgende topic

Martin-R

Mensen die V70R^2 kennen,
Mensen die Martin-R kennen,

Die zullen zeggen, die 2 zijn impulsief. En wellicht een beetje gek.

Dus die krachten hebben we vandaag maar even gebundeld. Een zoektocht naar "een" Volvo gestart, en onze gekoppelde voorliefde voor "saffron" maar eens laten spreken. Om zo de "Saffronies" familie een extra kindje te geven.  En ons oog laten vallen op een C70.

Deze stond te koop in Nijkerk, en met enkel een kort telefoontje of de bolide er nog was op pad gegaan, aangekomen bij de auto stond de auto ervoor al met de trekhaak in de bumper van de C70. Echter dit bleek eigenlijk geen probleem.
Wat zonde dat die auto niet verder naar achter is gereden en gewoon dwars door deze C70 gereden is.
De auto leek wel bewerkt met een staalborstel over de gehele carroserie. Van binnen waren er minimaal 2 wespennesten en een muizenplaag genesteld die de afgelopen 5 jaar deze bolide gebruikt hadden ter huisvesting. Echter nu ook zei de bolide niet meer hoefde is de auto waarschijnlijk te koop komen te staan. :evil:
Een blik onder de motor kap gaf een mistroostig gezicht :o, die heeft nog nooit onderhoud gehad, oke het is een volvo, maar ook een volvo mag soms wat liefde hebben..

Zonder proefrit, of uberhaubt een keer te starten zijn wel snel van deze plek des onheils vertrokken.  :eusa_wall:
(nog wel mooie opmerking van de verkoper; "ja jullie zijn vast alleen maar nieuwe wagen gewend.. en vervolgens stappen we in de 1998 saffron...")

In de auto, snel opzoek naar eten omdat ons ontbijt door deze wagen omhoog gekomen was, terwijl de heer Martin-R aan het sturen was zocht de heer V70R^2 naar andere mogelijkheden, we hadden al wel wat mogelijkheden gezien maar geen Saffrons... Tja en dat zouden we toch wel stijl vinden.

Opvallend genoeg werd er eerder een 2e C70 Saffron gevonden die erg interessant was dan dat het ontbijt gevonden werd. En werd deze auto al zeer snel interessant voor ons. Zeker omdat het enigsinds in de buurt was. (Nu is voor de heer Martin-R eigenlijk alles in een straal van 300km in de buurt maar dat heeft weer te maken met zijn woonplaats waar daadwerkelijk niks in een omtrek van 200km is  :evil: beter bekend als "Centrum van de middle of no-where) maar goed er was een nieuw plan.
Gelukkig werd er toen ook een broodjes zaak gevonden waar men ook LPG uitserveerden, en zo was er weer voldoende energie voor het volgende avontuur.

Aangekomen bij de garage stond de C70, een 2.4T Saffron.
Een zeer betrokken garage eigenaar stond ons te woord en vertelde ons de in en outs van de auto, wat bleek dit was tot 2 jaar geleden de auto van hem zelf geweest. Diverse reparaties waren (enig sinds provisorisch) uitgevoerd. En op dit moment stond hij er wat zielig bij. Maar daar werd natuurlijk doorheen gekeken. Na een goed onderzoek in en om de auto werd de auto even klaargemaakt voor een proefrit, de lege/lekke voorband werd opgepompt  en bij het naar achter rijden hoorden we het heerlijke geluid van zeer schavende remschijven. En eerste stukje rijden gaf al snel aan dat dit een projectje zou zijn, Echter beide heren zijn hier natuurlijk niet bang voor. Er werd een kosten indicatie gemaakt omtrent diverse rubbers, onderhoud en een totaal kosten plaatje.
1 ding was zeker; dit kan voor de juiste prijs een intressante auto zijn.

Na goed onderhandelen waarbij met name de heer Martin-R wat "blufte" met erg lage bedragen.. werd er een deal gesloten waarbij de bolide direct op groene platen (ivm missende APK) werd meegenomen.
Een rit van een uur begon, en zo reden de 2 Saffronies  zonder enige problemen richting de sleutelplek waar de C70 de komende dagen zal zijn voor wat liefde, uiteraard een APK en diverse lekkere dranken zoals olie, atf maar ook frisse bougies. Maar vooral een flinke wasbeurt want daar was ze echt aan toe.

En zo lieve kijkbuiskinderen word er weer een Saffronie klaargemaakt, mooi gemaakt. en uiteindelijk opgemaakt zodat het wellicht een Lotte word.
"Lotte - een dame met relatie potentieel

Uiteraard, tot slot. De foto's.

We zullen beginnen met een na-de-was-beurt foto waar V70R^2 zijn frustraties op uit heeft kunnen oefenen. Zodat u als zeer geeerd publiek niet door de trucage van mos, stront, en andere substanties heen hoeft te kijken. Maar het potentieel van Lotte direct in ziet.

Dan werden we tijdens onze toerrit naar de eerste opknap plaats al direct "gespot" en ook die foto willen we graag met ons publiek delen.

De eerste "winst" werd direct uit de auto gehaald, (oke er werd ook nog 2* 2 euro gevonden maar die foto is niet het delen waard.

De eerste vloeistof voor Lotte, wat lekkere benzine voor de tocht die haar te wachten staat. Haar grote broer kijkt goed om zich heen om te zorgen dat haar niks overkomt

Tot zover de eerste kennismaking met Lotte, we zullen ons best doen jullie op de hoogte te houden van het wel en wee. Daarvoor zullen we echter wel gestimuleerd moeten worden door voldoende lawaai, voldoende applaus, en voldoende gulle giften. (oke oke, we zullen vooralsnog akkoord gaan met interactie op dit prachtige 850forum. :eusa_dance:)

Lunadust

Leuk, laat a3 maar handelen.

Maar hij heeft wel iets met banden..

Veel plezier met deze mandarijn  ;)
Techneut, geen dichter.

portlock

Hier wist ik niks vanaf jongens, blijkbaar wat gemist in de app   ;D :eusa_whistle:

Blijf 'm volgen!
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

UserID6342

Leuke auto hoor, als is het niet mijn kleurtje ;D  :eusa_clap: :eusa_clap:

innocenti

Mooi
En wat voor wielen zitten er onder de V70r?

Woger

classicT5

Leuk geschreven en succes met het in orde maken. Maar gezien de ervaring van adri zal dat wel goedkomen. Voordat je het weet ligt er een T6 in.

Martin-R

Citaat van: innocenti op 10-03-2016 21:36:00
En wat voor wielen zitten er onder de V70r?

Dat zijn de Volvo Cratus Velgen, dankzij een zeer intressante ET waarde passend om de porsche BBK set (zie daarvoor mijn andere webblogje)

"Broer geeft zusje een lesje"    (zo kun je de velgjes toch echt wat beter zien)

daanium

Nice! Weer een C70 er bij op het forum.
Heeft die nu een niet-C70-bumper en tegelijkertijd een niet-R-bumper er op zitten?
Dat zie je niet vaak ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Martin-R

Citaat van: classicT5 op 10-03-2016 21:49:20
Leuk geschreven en succes met het in orde maken. Maar gezien de ervaring van adri zal dat wel goedkomen. Voordat je het weet ligt er een T6 in.

Dat zal dan toch afhankelijk moeten zijn van de gulle giften die gegeven worden, met enkel een applaus zal dat helaas niet gelukken! Echter gezien de toekomst van ons lotte die de komende maand wat getraind zal worden en daarmee haar baby vet zal verbranden om haar sportieve karakter te laten ontplooien / ontbloten is een T6 altijd nog een mogelijkheid. Ze is dol op Thee.

V70R^2

Citaat van: daanium op 10-03-2016 21:57:06
Nice! Weer een C70 er bij op het forum.
Heeft die nu een niet-C70-bumper en tegelijkertijd een niet-R-bumper er op zitten?
Dat zie je niet vaak ;)

Zeer scherp, ook wij waren verrast erover. Op de (zeer wazige) foto's hadden we al bedacht dat het een R-bumper moest zijn, en toen troffen we dit.

Misstaat geenszins  :)

Citaat van: Martin-R op 10-03-2016 21:58:37
Echter gezien de toekomst van ons lotte die de komende maand wat getraind zal worden en daarmee haar baby vet zal verbranden om haar sportieve karakter te laten ontplooien / ontbloten is een T6 altijd nog een mogelijkheid. Ze is dol op Thee.
:evil: ? ohja, en iets met:

PUT A RING ON IT  :eusa_shhh:

drdre

Leuk verhaal jongens, maar je moet me toch eens vertellen wat jij hebt geslikt Martin, want dat wil ik ook wel eens proberen  ;D

)()()sT

Citaat van: portlock op 10-03-2016 21:25:34
Hier wist ik niks vanaf jongens, blijkbaar wat gemist in de app   ;D :eusa_whistle:

Blijf 'm volgen!

Beter opletten hè! ;D

Mooi hoor, leuke kar.

Martin-R

Ik kan niet verklikken
Wat ik zou slikken
Dan zou ik me verslikken
Das niet kikken!  

MarcoV