Velgenspray Action

Gestart door cornelis-b, 24-03-2016 13:42:46

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Vandaag was ik even bij de Action om een fles Quix het broertje van Dasty te halen en meestal kijk ik wel even rond, zo ook vandaag. In het pad met verf en lakspray hadden ze velgenspray staan, in eerste instantie zag ik alleen maar zilver maar er stond ook "antraciet" en die leek verdacht veel op  Volvo kleur 932 die onder andere op Volans zit. Even een bus uit het vak gepakt en aan de vriendelijke dame gevraagd of ik hem even bij mijn velg mocht houden en dat was geen probleem.

Omdat de gelijkenis met 932 wel heel erg groot is en mijn velgen best wat randschade hebben toch maar eens meegenomen. Voor 2,69 per spuitbus kan je geen buil vallen, binnenkort maar eens aan het hobbyen ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Bart R

Dat zijn de betere tips:)

Spin!

Cool!

Bus al leeg Henk? ;D Schiet eens op joh, we willen plaatjes zien van het eindresultaat  :eusa_dance:

www.vm-parts.nl

Robster480

De kleur van een kunststof dop vergelijken met de kleur van een aluminium velg is niet echt representatief naar mijn mening.
Desalniettemin een creatieve en goedkope oplossing voor schade.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

cornelis-b

Zojuist even een klein stukje over een spaak gespoten en er snel weer af geveegd. Niet omdat de kleur totaal niet klopte maar omdat lak gelijk kringen trok op de velg ( siliconen effect ) en omdat het oppervlak gewoon te glad is. Wat ik zo kon zien van de kleur is dat het redelijk in de buurt komt van 932, het is een minuscuul tintje lichter lijkt me maar oude en verse lak vergelijken is lastig. Als het wat beter weer wordt even de wintervelgen van de buren er onder voor een paar dagen en dan de banden van de volans er af en dan maar eens kijken wat het resultaat gaat worden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

Je kunt de randen goed bijwerken door wat verf in de dop te spuiten en dan met een platte penseel de kleur erop te "verven".. (hoef je niets af te plakken)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 24-03-2016 18:58:49
Je kunt de randen goed bijwerken door wat verf in de dop te spuiten en dan met een platte penseel de kleur erop te "verven".. (hoef je niets af te plakken)

Zo doe ik het ook.

pwassink

Citaat van: elianmars op 24-03-2016 19:01:53
Citaat van: henry classic v70 op 24-03-2016 18:58:49

Zo doe ik het ook.

Het beter opleuken .. nu nog goeikoper .. :-)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

san

Heb ook even gekeken naar de actionverf maar denk toch dat ik ze laat coaten.Misschien voor de wintervelgen.☺

hertogjan6

Ben benieuwd henk!  Denk dat die tintje donkerder is .... Laat het maar snel weten :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Pruts, veels te licht voor die 2 plekjes op mijne bumpert ;D ;D

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 24-03-2016 21:27:36
Ben benieuwd henk!  Denk dat die tintje donkerder is .... Laat het maar snel weten :D

Het is echt een ietsiepietsie lichter Leroy. Het zal eerst een stuk beter weer moeten worden, dus snel zal het niet zijn dat ik er aan begin. Hoewel het kriebelt wel om er aan te beginnen ;D

Henry ik heb een lakstiftje 932 maar de velgranden zijn op sommige plekken best bekrast dus wil ik de randen schuren en opzetten met een aluminium epoxy en het gelijk goed doen.

Zeg maar Henk tegen mij

hertogjan6

Citaat van: cornelis-b op 24-03-2016 22:42:42
Ben benieuwd henk!  Denk dat die tintje donkerder is .... Laat het maar snel weten :D

Het is echt een ietsiepietsie lichter Leroy. Het zal eerst een stuk beter weer moeten worden, dus snel zal het niet zijn dat ik er aan begin. Hoewel het kriebelt wel om er aan te beginnen ;D

Henry ik heb een lakstiftje 932 maar de velgranden zijn op sommige plekken best bekrast dus wil ik de randen schuren en opzetten met een aluminium epoxy en het gelijk goed doen.
Denk zodra je het spuit het donkerder word :P vandaar dat ik benieuwd ben :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 25-03-2016 00:55:23
Citaat van: cornelis-b op 24-03-2016 22:42:42

Denk zodra je het spuit het donkerder word :P vandaar dat ik benieuwd ben :D

Leroy lees Antwoord #4 nog eens ;D

Zeg maar Henk tegen mij

Woger

Spuit anders eerst even een kartonnetje o.i.d. in, even laten drogen en dan weet je wat de exacte kleur gaat worden.