Onbekend motortje blijft draaien

Gestart door v70_owner, 15-04-2016 18:36:24

Vorige topic - Volgende topic

v70_owner

Vanochtend was de accu helemaal leeg. Zonet even aan een andere accu erin gaat er direct een motortje draaien. Zit aan de bestuurders kant onder een klein plastic bakje.

Zie foto. Iemand een idee wat dit is en hoe ik het uit kan zetten? Anders is de accu zo weer leeg.

http://m.imgur.com/RA4jQF8,qRoqvfc

classicT5

Die foto is van je abs. Zonder contact draait daar volgens mij niets.

volvobaksteen

volgens mij is die van de koeling van je zekeringen relais en die kruiwagen aan kabels die erin gepropt zitten

je hebt kans dat de temperatuur sensor die erin zit op warm is blijven hangen en blijft je koeling gewoon doorgaan

misschien dat in een wp handboek erin staat waar die precies zit

v70_owner

Is dus de abs pomp. Heb alle hoifdzekeringen er 1 voor 1 uitgehaald. Bij nummer 4 was het in eens stil.

Kan toch gewoon rijden zonder abs pomp?

heutink

:)
ik heb 10 maanden gereden met brandende tracks/ABS lampjes..........dan doet de pomp het ook niet
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

cornelis-b

Citaat van: v70_owner op 15-04-2016 19:17:59
Is dus de abs pomp. Heb alle hoifdzekeringen er 1 voor 1 uitgehaald. Bij nummer 4 was het in eens stil.

Je kan rijden zonder ABS maar als je een noodstop moet maken dan is het lastig om een auto van bijna anderhalve ton te stoppen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

classicT5

Citaat van: volvobaksteen op 15-04-2016 18:59:53
volgens mij is die van de koeling van je zekeringen relais en die kruiwagen aan kabels die erin gepropt zitten

je hebt kans dat de temperatuur sensor die erin zit op warm is blijven hangen en blijft je koeling gewoon doorgaan

misschien dat in een wp handboek erin staat waar die precies zit

Wat voor koeling bedoel je? Heb pas zon zekeringenkast uit een v70 gehaald, maar niets tegengekomen. Ken dat ueberhaupt niet van autos, een koeling op een zekeringenkast? Ben nieuwsgierig, iets met een afbeelding beschikbaar?

RemkoT5

Citaat van: cornelis-b op 15-04-2016 19:42:58
Citaat van: v70_owner op 15-04-2016 19:17:59

Je kan rijden zonder ABS maar als je een noodstop moet maken dan is het lastig om een auto van bijna anderhalve ton te stoppen.
Pompend remmen en blijven sturen waar je naar toe wil toch?

UserID6342

KIM

Het grote probleem van geen ABS is niet zozeer het stop vermogen. ABS regelt ook de remdrukverdeling en dat betekent dat bij hard remmen zonder een werkend ABS systeem de remdrukverdeling naar de achterwielen te groot is waardoor de achterwielen eerder blokkeren dan de voorwielen.
In een dergelijke situatie komt de kont van de auto je voorbij.

v70_owner

Bedankt. Is meer om er even mee te rijden totdat ik een andere van de sloop heb gehaald. Of zou het aan het relais kunnen liggen?

volvobaksteen

gewoon niet bumper kleven hoef je ook niet gek te doen met pompend remmen enzo
en abs is de grootste sjips die er is
net als traction control en al die andere bullshit die ze tegenwoordig op zo auto zetten waar die 400 kg zwaarder van word

heb vele auto's gehad die zat vermogen en gewicht hadden  en standaard zonder abs en ben meer fan zonder al die poespas erop
bij slecht weer houd je afstand maar dat is logisch

T5turbo

Citaat van: volvobaksteen op 16-04-2016 15:34:49
net als traction control en al die andere bullshit die ze tegenwoordig op zo auto zetten waar die 400 kg zwaarder van word

heb vele auto's gehad die zat vermogen en gewicht hadden  en standaard zonder abs en ben meer fan zonder al die poespas erop

Wat een onzin....... is wel degelijk bewezen dat dit soort dingen werken en bijdragen aan de veiligheid. Tenzij juist gebruikt uiteraard.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

freefall

Citaat van: KIM op 15-04-2016 23:02:28
Het grote probleem van geen ABS is niet zozeer het stop vermogen. ABS regelt ook de remdrukverdeling en dat betekent dat bij hard remmen zonder een werkend ABS systeem de remdrukverdeling naar de achterwielen te groot is waardoor de achterwielen eerder blokkeren dan de voorwielen.
In een dergelijke situatie komt de kont van de auto je voorbij.

Niet mee eens, als je abs de geest geeft, krijg je alleen last van blokkerende remmen als je te hard remt, niet dat de remdrukverdeling wijzigd. Dit is een op zich staande drukregeling, al dan niet lastafhankelijk. Zou ook wat zijn, dat tijdens een lekkere malse bui je ans sensor het begeeft, en je ineens opgezadeld zit met een moorddadige auto.

Verder kan ik wel een heel eind meegaan met volvobaksteen, zonder abs kun je harder remmen, dwz dichter naar de grens van blokkeren, maar wij als gewone stervelingen leven niet zo supergeconcentreerd en controlerend mbt autorijden
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

MEN-O

Citaat van: T5turbo op 16-04-2016 15:59:06
Citaat van: volvobaksteen op 16-04-2016 15:34:49

Wat een onzin....... is wel degelijk bewezen dat dit soort dingen werken en bijdragen aan de veiligheid. Tenzij juist gebruikt uiteraard.

Inderdaad.. heb laatst eens de traction control van mijn T5 uitgezet toen het regende om vervolgens de oprit naar de A35 te pakken ; kan je zeggen dat dat niet heel veilig aanvoelde en heb de TC maar gauw weer aangezet.