Introductie S90 V90

Gestart door Spin!, 17-04-2016 13:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Lunadust

Ik moet nog maar zien hoe lang die 4 kabouters puf hebben. (Zullen ze 3 ton halen? Of is het PSA kwaliteit.)

Werkelijk schitterend getekende wagens, dat dan weer wel.

Techneut, geen dichter.

v0lv0freak

Staan deze auto's ook op het volvodrive treffen 16 mei?
Helaas dit weekend geen mogelijkheid gehad om 'even' langs te tuffen..

The Volvoboy

Natuurlijk is het jammer dat de 5-, 6- en 8-cilinders eruit zijn, maar dankzij die nieuwe generatie 4 cilinder motoren is Volvo de afgelopen jaren wel zo succesvol geworden als dat het nu is (kleinere motor = minder verbruik = minder uitstoot = gunstige bijtelling, minder BPM en daardoor goedkoper) . En als ik kijk naar hoeveel vraag er nou werkelijk was naar een 5-cilinder of meer, in bijvoorbeeld de V40/V40CC: in de 2 jaar dat er een 5-cilinder T5 leverbaar is geweest hebben we er precies 1 verkocht. Die beste man heeft een half jaar geleden een nieuwe V40 T5 aangeschaft (dus een 2.0 4-pitter met 8-traps Geartronic) en ervaart alleen maar voordelen (sneller, zuiniger).

Nee, ik denk dat Volvo z'n tijd vooruit is door alleen de nieuwe VEA 4-pitters te leveren en dat de Duitsers vroeg of laat gewoon gaan volgen. Er zijn maar bar weinig mensen hier in NL die €20.000 pure BPM willen betalen voor 2 cilinders meer, terwijl een 4-pitter tegenwoordig hetzelfde vermogen produceert.

Ohja, die S- en V90 vind ik wel fantastisch mooi ;D Kan niet wachten totdat de eerste van de trailer afrolt komende zomer :eusa_drool:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ibanez

Citaat van: The Volvoboy op 18-04-2016 19:17:53
Natuurlijk is het jammer dat de 5-, 6- en 8-cilinders eruit zijn, maar dankzij die nieuwe generatie 4 cilinder motoren is Volvo de afgelopen jaren wel zo succesvol geworden als dat het nu is (kleinere motor = minder verbruik = minder uitstoot = gunstige bijtelling, minder BPM en daardoor goedkoper) . En als ik kijk naar hoeveel vraag er nou werkelijk was naar een 5-cilinder of meer, in bijvoorbeeld de V40/V40CC: in de 2 jaar dat er een 5-cilinder T5 leverbaar is geweest hebben we er precies 1 verkocht. Die beste man heeft een half jaar geleden een nieuwe V40 T5 aangeschaft (dus een 2.0 4-pitter met 8-traps Geartronic) en ervaart alleen maar voordelen (sneller, zuiniger).

Nee, ik denk dat Volvo z'n tijd vooruit is door alleen de nieuwe VEA 4-pitters te leveren en dat de Duitsers vroeg of laat gewoon gaan volgen. Er zijn maar bar weinig mensen hier in NL die €20.000 pure BPM willen betalen voor 2 cilinders meer, terwijl een 4-pitter tegenwoordig hetzelfde vermogen produceert.

Ik snap wat je zegt hoor, maar het 'oor' mist dan toch wel iets......maar dat zal niet verbazen op dit forum, vermoed ik.

V70 400K+

In elk geval 1 cilinder ;D

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

v0lv0freak

Nederland is ook wel een typisch land waar we voor zo weinig mogelijk geld de grootste auto kopen met de kleinste motor.
In andere landen (Duitsland) koopt men voor het zelfde geldt bijvoorbeeld sneller een model kleiner met een dikkere motor.
Los van het feit dat de prijzen daar gunstiger zijn.
Nederland is gewoon een echt 'veel voor weinig' land. En dat zie je ook aan ons wagenpark.

reneetje

Citaat van: v0lv0freak op 18-04-2016 21:46:30
Nederland is ook wel een typisch land waar we voor zo weinig mogelijk geld de grootste auto kopen met de kleinste motor.
In andere landen (Duitsland) koopt men voor het zelfde geldt bijvoorbeeld sneller een model kleiner met een dikkere motor.
Nederland is gewoon een echt 'veel voor weinig' land. En dat zie je ook aan ons wagenpark.

Waar ligt dat Nederland van jouw dan ?  ???

Ik zou het eerder het "weinig voor veel" land noemen ..... :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

UserID6342

In Nederland kunnen die 4 cilinders het op de lease / zakelijke markt wel goed qua prijs, maar o.a. in het buitenland gaat die vergelijking niet op.  Ook niet dat de grootste concurrenten van Volvo daar alleen maar meestal 4 cilinders zouden hebben verkocht want dit is echt niet zo.  En Volvo verkoopt niet alleen in Nederland, maar heeft de buitenlandse markt wel degelijk nodig.  Ik denk ook wel een beetje meer als de Nederlandse markt.

Dan de duurzaamheid, ik moet het nog zien dat die 'babyblokjes met twinturbo's, etc' de 3 a 4 ton gaan halen zonder noemenswaardige problemen.  De verhalen uit de diverse Volvo werkplaatsen luiden echt anders, nu al met die 4 cilinders...

Maar zoals vaker zal ik het wel verkeerd zien....

leons850

Citaat van: Dirk342 op 19-04-2016 07:49:42
In Nederland kunnen die 4 cilinders het op de lease / zakelijke markt wel goed qua prijs, maar o.a. in het buitenland gaat die vergelijking niet op.  Ook niet dat de grootste concurrenten van Volvo daar alleen maar meestal 4 cilinders zouden hebben verkocht want dit is echt niet zo.  En Volvo verkoopt niet alleen in Nederland, maar heeft de buitenlandse markt wel degelijk nodig.  Ik denk ook wel een beetje meer als de Nederlandse markt.

Dan de duurzaamheid, ik moet het nog zien dat die 'babyblokjes met twinturbo's, etc' de 3 a 4 ton gaan halen zonder noemenswaardige problemen.  De verhalen uit de diverse Volvo werkplaatsen luiden echt anders, nu al met die 4 cilinders...

Nee hoor Dirk.

Ook wel eens leuk om te zeggen, ik ben het helemaal met je eens. ;D

Maar heel erg leuk dat ze zuiniger zijn, duurzamer zijn ze toch niet.
Zeker die duracel dingen niet, maar daar komen we wel achter wanneer ze allemaal opgeruimd moeten worden.  :eusa_wall:

@Koen, een 4 cilinder het zelfde als een 6 cilinder?
Volgens mij als ze gewoon ook die turbo's (alleen een maatje groter) op de 6 pitters zetten dan kunnen die 4 kabouters dat echt niet evenaren.
Het is gewoon tot hoe ver je wilt gaan, door met een iets grotere motor het zelfde vermogen te doen denk ik dat het langer mee gaat.
Zie het als een kaars, laat je hem harder branden dan is hij sneller op.
Pak je een grotere kaars dan gaat hij dus langer mee.

Just my two cents.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

v0lv0freak

Citaat van: reneetje op 18-04-2016 22:02:20
Citaat van: v0lv0freak op 18-04-2016 21:46:30

Waar ligt dat Nederland van jouw dan ?  ???

Ik zou het eerder het "weinig voor veel" land noemen ..... :-X

Ik snap wat je bedoeld, ja we hebben een giga belastingdruk op auto's.
Ik bedoel dat je voor 50K een dikke 3 serie kan kopen of een kale 5. In Nederland zal men sneller voor de kale 5 gaan.

Ik ben het ook helemaal met je eens Dirk. Volvo kan zich qua motoren echt niet meten met de Duitse 3.
De Polestar is wat dat betreft ook echt een lachertje met 350PK.
Voor hetzelfde geld heb je een M3, meer PK's, sneller, en een dikker uiterlijk. Oow en RWD!! :D

elianmars

Citaat van: v0lv0freak op 19-04-2016 08:38:26
Ik ben het ook helemaal met je eens Dirk. Volvo kan zich qua motoren echt niet meten met de Duitse 3.
De Polestar is wat dat betreft ook echt een lachertje met 350PK.
Voor hetzelfde geld heb je een M3, meer PK's, sneller, en een dikker uiterlijk. Oow en RWD!! :D

Het ligt er maar aan waar je van houdt. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de Volvo, als ik mocht kiezen tussen die twee.

Spin!

Nee ik ben het helemaal met je eens. Die blokken zijn blijkbaar gaar bij 2,5 ton. Maar dat zal de leaserijder jeuken, die levert hem dan in. Vervolgens komt dat ding bij de consument die erop leegloopt bij de dealer (tenzij hij met garantie koopt van een handelaar). Dingen belanden op de schroot en Volvo kan weer een nieuwe auto leveren. Cirkeltje is rond.

Geef mij zakelijk maar de S90, maar laat mij prive lekker rijden in een echte Volvo (definitie echte Volvo = niet verbazen als het ding de 6 ton haalt).

www.vm-parts.nl

StefanCJ

Helemaal mee eens Dirk (en overigen). Het verhaal van Rutger klopt (mijn inziens) ook als een bus.

The Volvoboy

Citaat van: leons850 op 19-04-2016 08:09:30

Nee hoor Dirk.

Ook wel eens leuk om te zeggen, ik ben het helemaal met je eens. ;D

Maar heel erg leuk dat ze zuiniger zijn, duurzamer zijn ze toch niet.
Zeker die duracel dingen niet, maar daar komen we wel achter wanneer ze allemaal opgeruimd moeten worden.  :eusa_wall:

@Koen, een 4 cilinder het zelfde als een 6 cilinder?
Volgens mij als ze gewoon ook die turbo's (alleen een maatje groter) op de 6 pitters zetten dan kunnen die 4 kabouters dat echt niet evenaren.
Het is gewoon tot hoe ver je wilt gaan, door met een iets grotere motor het zelfde vermogen te doen denk ik dat het langer mee gaat.
Zie het als een kaars, laat je hem harder branden dan is hij sneller op.
Pak je een grotere kaars dan gaat hij dus langer mee.

Just my two cents.

Wat de levensduur betreft, dat is een kwestie van afwachten. Ik verwacht ook niet dat die downsize blokken 6 ton mee zullen gaan, al heeft Volvo wat dat betreft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden. En natuurlijk is een 5/6/8 cilinder veel leuker/mooier, maar het feit blijft helaas dat je hier in NL als autofabrikant gewoon weinig succes hebt als je geen schone (dus kleine) motoren levert.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

henry classic v70

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van een 4 cil, in zo'n wagen hoort minstens een 5-6 cil. en kan veel schoner als er op lpg wordt gereden. Is immers een afvalproduct van het raffineren van brandstof dus veel minder belastend voor het milieu.  :P

Denk ook niet dat ik in deze generatie nieuwe Volvo's zal rijden, als de Sandstone er over 10jr mee stopt zal er wel een V70NN komen  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4