Haakjes rolgordijnen achterportieren

Gestart door Noot, 21-04-2016 14:12:09

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: Mathijs89 op 16-09-2018 02:12:22
...Was even afwezig vanwege het worden van een trotse vader 😁😁😁. ....

Ach ja, soms heb je even wat anders te doen, volvo hobby kan niet altijd voorop staan.  ;D

Gefeliciteerd uiteraard!

De beste man draait al langer mee in "de 850/x70 - scene" en kan met 1 weerstandje en een transistor alles maken  ;D . En is nu ook het 3D printen tot kunst aan het verheffen.

Prijs is altijd een kwestie van vraag en aanbod. Vraag is groot en aanbod bijzonder klein dus dat zal de prijs sky high laten zijn. Hou het vel rond je oren maar goed vast anders halen wij het er over heen  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Mathijs89

Dankjewel !

Hahahaha ben benieuwd 🤪

Mathijs.

interessant dit, heb zelf ook een setje met afgebroken haakjes. helaas is bij een kant niet alleen het haakjes weg maar ook het "handvat" gedeelte :eusa_snooty:

razorx

Als eerste gefeliciteerd Mathijs!
Wat mij aangaat mogen ze tegen materiaalprijs plus portkosten weg. Twee euro of zo. Eens kijken wat een bubbeltjesenvelop kost.

Wel wil ik zeker zijn dat ze voldoen. Dus wil ik eerst een setje naar Ruud sturen of ze even samen testen.

Mathijs89

Thnx razor!

Super man , ben benieuwd naar het resultaat ! Ik heb nog wel een exemplaar die je ook zou kunnen gebruiken .. er zit wel een scheurtje in . Mijn beide handvaten zijn wel nog heel .

Let us know !

razorx

Goedenavond!

Ik ben wat verder gekomen, maar ik heb ook jullie hulp nodig.
Ik beschik nog niet over een al dan niet defect origineel. Dat is niet erg als jullie me helpen met wat maten.

De camerahoek vertekent wat, dus laat me wat toegeving geven.
1. is de horizontale afstand tussen het verticale linkerdeel boven en het verticale flinkerdeel onder na het schuine stuk.
2. is de lengte van het onderste verticale deel aan de rechterzijde vanaf de onderkant totaan het midden van de hoek gemeten.
3. is de verticale afstand tussen het middelmunt van de hoek links boven en het middelpunt van de hoek rechts onder.

Dan het verhaal: Hieronder zie je de printer aan het werk. Ik print graag op spiegelglas vandaar het vreemde beeld.

De keuze van het kunststof bood mij nog een verassing. Of beter gezegd hoe die keuze in de praktijk uitwerkte.

PLA, het makkelijkste materiaal om mee te printen is uitgesloten. Kan niet tegen de hogere temperaturen die in een auto voorkomen.
ABS: Zeer geschikt voor hogere temperaturen en slagvast. Krimpt wat tijdens het printen wat voor sommige objecten lastig kan zijn.
PETG: Ja een super variant van wat wij gebruiken voor de PET flessen. Hitte bestendig en je kan er super precies mee printen.

Logisch dat ik mijn eerste "proof of concept" printjes in PETG printte. Het resultaat was aardig. Niet super nauwkeurig, en matig sterk. Ik bleef prutsen tot mijn PETG kunststof op was. Dan maar wat verder pielen met ABS. Tot mijn grote verwondering bleek dit project qua vorm soort van ideaal voor ABS. Normaal krijg ik een strakke print in het niet hittebestendige PLA of in de alleskunner PETG. Hier bleek ABS het mooiste materiaal. Voor dit object.

Maar heren help mij even, of met het origineel of met de maten.
De afstand tussen de twee gaatjes voor de boutjes bedraagt toch 12mm?

Het is in ieder geval sterk genoeg. En dat geeft hoop!

V70geRwin

Wou je nog tippen voor dit topic maar er is al een exemplaar klaar  :eusa_clap:

T5-4life

Ziet er nu al indrukwekkend strak uit  :eusa_clap:
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

henry classic v70

Dat ziet er zeer OEM uit Yits, denk dat veel van die schermpjes-bezitters hun eigen creatieve oplossing omruilen voor de 3D-print
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Dank jullie!
Als iemand zo vriendelijk wil zijn om onderstaande maten te posten dan kan ik de definitieve versie maken. ;)

Mathijs89

1=10mm
2=11mm
3=10mm

Afstand tussen de gaatjes van hart tot hart is 12 MM

Ziet er al goed uit !!

razorx

Top. Dank je wel. Het "stevige" gedeelte dat wat dikker is heb ik nu op 5mm. Moet kunnen?

volvobug

Citaat van: razorx op 18-09-2018 17:48:21
Top. Dank je wel. Het "stevige" gedeelte dat wat dikker is heb ik nu op 5mm. Moet kunnen?

De voet van het origineel is 3mm dik en gaat uiteindelijk na de hoek over in 1 mm.

Excuus, ik zou een origineel uitboren maar bij een poging tot demontage van een trekhaakbout zondagavond brak die af en klapte ik met mijn linkerslaap nogal hard op de bumper  :eusa_shifty: .  Het is er daarna niet meer van gekomen.

Maaarrrr, ik heb nu het origineel voor me liggen met schuifmaat bij de hand, dus roept u maar!  ;)

- toevoeging: diameter montagegaatjes is 3 mm.

razorx

Gaat het al beter Ruud? Het zou niet goed zijn, ook niet voor het forum als jij bezweken bij de bumper ligt.
Ennuh bedankt! Ik heb de basis nu 1mm extra gegeven boven de standaard waarde imdat daar geschroefd wordt 4mm dus.

De eerste 8 exemplaren liggen zo klaar. Ik kan zelf niet testen omdat ik die gordijntjes niet heb.

Tijd voor een lijstje?

volvobug

Citaat van: razorx op 18-09-2018 18:43:45
Gaat het al beter Ruud? Het zou niet goed zijn, ook niet voor het forum als jij bezweken bij de bumper ligt.
Ennuh bedankt! Ik heb de basis nu 1mm extra gegeven boven de standaard waarde imdat daar geschroefd wordt 4mm dus.

De eerste 8 exemplaren liggen zo klaar. Ik kan zelf niet testen omdat ik die gordijntjes niet heb.

Tijd voor een lijstje?

Vrees toch dat ik een lichte hersenschudding heb, maandag wel wezen werken maar vandaag maar een dagje in bed gerust. Gaat nog niet echt lekker.

Voordat je gaat printen, bestaat er ook lichtgrijze/antraciet ABS voor 3d printers?