Welke Bobine is er stuk?

Gestart door Frits62, 03-06-2016 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frits62

Probleem is natuurlijk dat elk merk zijn (peperdure) eigen systeem heeft. Dar valt niet tegenop te investeren.

elianmars

Citaat van: Frits62 op 19-08-2016 09:55:42
Ik denk trouwens dat mijn (algemene) garage niet de beschikking heeft over Vidia zoals de meest algemene garages denk ik.
Kun je eigenlijk fatsoenlijk onderhoud plegen zonder Vidia (voor Volvo).

Vida, zonder "i"  :)

Frits62

Citaat van: elianmars op 19-08-2016 22:44:48
Citaat van: Frits62 op 19-08-2016 09:55:42
Ik denk trouwens dat mijn (algemene) garage niet de beschikking heeft over Vidia zoals de meest algemene garages denk ik.
Kun je eigenlijk fatsoenlijk onderhoud plegen zonder Vidia (voor Volvo).

Ik zag het 😜

Vida, zonder "i"  :)

Frits62

Auto zojuist opgehaald en ff lekker stukkie gereden er mee. Hij is weer prima, rijdt weer net als voor de distributiewissel. Eind goed al goed dus.

UserID6342

Fijn om te horen Frits, hebben ze nu het tandwiel wel goed op tijd gezet ?

Frits62

Dat mag ik hopen. Ze hebben inderdaad geen Vida.
Ze hebben jouw beschrijving gebruikt.
Maar hij rijdt weer zo als voor de distri-wissel. Duidelijk meer vermogen en een hoger koppel over een groter toerenbereik. Da's goed te voelen.
Maar als ik eens gelegeheid heb zal ik 'm weer eens aan Vida hangen.

Frits62

Wat me wel verbaasd is dat ze bij mijn garage best veel Volvo's in onderhoud, stuk of 100, hebben en dit nog niet zijn tegen gekomen.

Overigens begon ie vorige week weer een keer opnieuw te "stampen".  Dus dan toch maar nieuwe bobine's en bougies er in gedaan.

UserID6342

Dat verbaast mij ook, maar dat heb ik je toen al gezegd.....  het is dus gewoon echt fout gegaan met de riem erop legen omdat ze het systeem niet kenden..  Heel fijn dat dit nu is opgelost en de distributie in ieder geval goed op tijd staat.

Wat de bougies en bobines betreft: erg verstandige keuze !  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Wat wij erin hebben geduwd was ook allemaal gebruikt en om storing te zoeken even goed bruikbaar, maar verre van optimaal.  Dit is nu een veel betere optie die je gekozen hebt  :eusa_clap: :eusa_clap:.

Nu gewoon weer lekker genieten van de auto en zeker met dit weer  :eusa_dance: :eusa_dance: