Welke Bobine is er stuk?

Gestart door Frits62, 03-06-2016 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frits62

Citaat van: cornelis-b op 01-07-2016 17:42:56
Citaat van: Frits62 op 01-07-2016 15:11:31
Ehh.. Wat is een coupler?

Dat is je in eerdere berichten al duidelijk gemaakt Frits

Dat slangetje? Ik wist niet dat dat een "coupler" heette..

cornelis-b

Citaat van: Frits62 op 01-07-2016 17:58:59
Citaat van: cornelis-b op 01-07-2016 17:42:56
Citaat van: Frits62 op 01-07-2016 15:11:31
Ehh.. Wat is een coupler?

Dat is je in eerdere berichten al duidelijk gemaakt Frits

Dat slangetje? Ik wist niet dat dat een "coupler" heette..

Antwoord 73 en daarop jouw antwoord 74 in dit "draadje" ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Frits62


Piet


Frits62

Morgen gaan er nieuwe oliekeerringen in, zaterdag op vakantie dus dan staat het dus ff stil.

Frits62

We zijn weer thuis. Auto opgehaald. Er is een nieuwe keerring in gegaan maar volgens de garage zat er geen lek en was de distributiegroep keurig droog. Daarnaast zou de coupler niet lek zijn... Zelf weet ik 'm niet te lokaliseren. Ik wordt een beetje simpel van al die tegenstrijdigheden.
VOMD heb ik ook geen lekker gevoel bij; 3 dagen uitrekken om het motorcompartiment helemaal uit elkaar te halen om te kijken of alles klopt vindt ik op een 17 jaar oude auto een vreemd voorstel..

Ik gebruik de auto nu gewoon en ga de vloeistoffen heel goed in de gaten houden. Onregelmatig lopen als ie warm is doet ie nog steeds.

Maar ik ben wel benieuwd waar/wie hier nou een juiste diagnose kan stellen en de problemen, voor zover die er echt zijn, kan verhelpen..

classicT5

Rijd een keer langs dirk342, die kan die dingen dromen en is lekker recht voor zijn raap qua recht en krom. Denk dat je daarmee goede diagnose hebt en dan kunt kijken wat te doen.

Het klinkt mij niet als grote onoverkomelijke issues.

Piet

Dirk342 inderdaad.
Van hem krijg je zeker te weten een eerlijk en deskundig advies.

Frits62

Ga vandaag naar Dirk. Ben erg benieuwd wat ie gaat vinden.

Frits62

Het lek is boven!  Zaten wel een paar dingen niet goed:

-Stand nokastandwiel niet goed nar distriewissel. Dat gaat de garage dus nog recht zetten
-1 of 2 Bobines slecht
-Allemaal lekke Bosch bougies

Gaat dus helemaal goed komen!

classicT5

Dirk heeft weer bonuspunten gescoord? :) valt dus reuze mee, is niet veel.

UserID6342

Eigenlijk was het allemaal vrij snel gevonden (en dat snap ik dus weer niet van die andere toko's), of er nu een ander blok in ligt of niet, het verhaal blijft hetzelfde. Vida toonde meteen al aan onregelmatige loop op cilinder 1 en 2 en nokkenasprobleem.  De onregelmatige loop was vrij snel gevonden in de bobines.  Toen wij de bougies er uitdraaide zaten er een aantal doorgeslagen Bosch bougies in, dit had een ander ook zo kunnen zien ???  Dus maar een tweetal gebruikte bobines en een set gebruikte originele Volvo bougies erin die ik hier altijd heb liggen als nood.  Ding liep meteen stationair al beter.

Met Vida eraan de motor laten lopen en naar de nokkenasvervroeging gekeken van de uitlaatnokkenas, dat sloeg echt helemaal nergens op !  Met een klein beetje gas erop (1500-2000 rpm) ging hij totaal buiten zijn bereik en werd onmeetbaar ?  Stationair al een vervroeging van ruim 15 % ?  Ergo de riem ligt er dus gewoon verkeerd op en het ding staat niet op tijd !!

Dit had een ander dus ook makkelijk kunnen zien en zeker VOMD (die de hele dag niet anders doen), nu had ik hier al geen echt hoge pet van op maar die is na vandaag nog verder afgezakt.....

Riem erop laten leggen door het bedrijf die de riem heeft vervangen (want dit had meteen goed gedaan moeten worden !) op de manier zoals ik beschreef en waar van je een uitdraai hebt meegenomen en dan komt het weer helemaal goed met deze auto.

Frits62

In elk geval nogmaals bedankt Dirk!

Frits62

Ik denk trouwens dat mijn (algemene) garage niet de beschikking heeft over Vidia zoals de meest algemene garages denk ik.
Kun je eigenlijk fatsoenlijk onderhoud plegen zonder Vidia (voor Volvo).

UserID6342

In mijn optiek niet....  De meer 'universele' uitleesapparaten kunnen de generieke foutcodes wel uitlezen, maar niet die speciaal van/voor Volvo.  Dat doet Vida dus wel.  Heb het hier al meerdere malen geprobeerd met o.a. apparatuur van Snap-On, Delphi, etc.  Je komt wel een heel eind maar je ziet dus niet alles...  Bijvoorbeeld kachelstoringen al helemaal niet, SRS storingen niet allemaal, en ga zo maar door.

Dus bij alle (!) Volvo canbus auto's zou ik Vida aanraden.