Welke Bobine is er stuk?

Gestart door Frits62, 03-06-2016 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Ik zou gewoon eerst eens dat rubbertje tussen turbo en intercoolerpijp vervangen.
Eenvoudig te doen en zeer goedkoop.
Dan gelijk maar een siliconen exemplaar nemen, te verkrijgen bv. bij Biesheuvel in Gorcum.

Dikke kans dat je auto gelijk stukken beter loopt.

Piet

Hier eentje van de juiste maat uitzoeken.
http://www.biesheuvel.nl/automotive/siliconen-slangen/rechte-reducer.html
Oude er af (twee slangklemmen) en even opmeten.

Frits62

Daar ga ik naar kijken als ik de auto terug heb van de garage. Dank.

cornelis-b

Staat hij nog bij de garage of zijn ze er mee bezig?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Frits62

Ik heb 'm bij de garage gebracht met het verzoek de lekkage op te lossen. Ik heb ook nog een goeie V70 ook dus haast heb ik niet.

Sbv

Bij dezelfde garage die de auto niet uit kon lezen ?

Frits62

Ja. Maar VOMD heeft de constatering ook niet kunnen doen met uitlezen maar door gewoon artikel en serienummers op te gaan zoeken/ op te vragen.

cornelis-b

VOMD is wel blij met je ;D Ik ben van mening dat je beter met de auto naar Dirk of naar Pim had kunnen gaan, mannen met kennis genoeg en Pim die in een 855 2,5 ook een nieuw type turbo blok heeft ingebouwd met nu ook penbobines rond rijdt, loopt probleemloos.
Als een bedrijf al drie dagen nodig heeft om een en ander uit te zoeken dan zeg ik dat kan veel sneller.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

)()()sT

Als ik soms zaken op Facebook zaken van VOMD zie voorbij komen dan ziet dat er toch uit als een club enthousiaste Volvo lui. Hier krijg ik de indruk dat het niks is.

Of?

Piet

Ben er slechts 2 keer geweest om een airco bij te vullen.
Heb beide keren een praatje met ze gemaakt.
Kreeg toch wel een goede indruk van ze.
Weten in ieder geval veel meer van al die ouwe volvobakken als 240, 740, 940 en 850 's dan dat de gemiddelde volvodealer er nog van weet.

Frits62

Waar je ook maar referenties kunt lezen komen ze goed uit de bus.  Ik snap die 3 dagen op zich wel. dat gaan ze er nooit over doen maar als een lulhannes dat blok verwisseld heeft weet je niet wat je gaat tegenkomen.

cornelis-b

Waarom een lulhannes die het blok heeft vervangen?? Als mijn blok naar gort loopt dan overweeg ik ook een nieuwer blok te plaatsen en daar is niks mis mee.

Zeg maar Henk tegen mij

Frits62

Met lulhannes bedoel ik iemand die niet goed weet wat ie aan het doen is.

Piet

Ik denk serieus dat je enige echte probleem die gescheurde coupler tussen turbo en IC pijp is :)

Frits62

Dat ga ik ook als eerste kijken Piet als de auto terug is. Wordt waarschijnlijk wel na mijn vakantie dan.