Welke Bobine is er stuk?

Gestart door Frits62, 03-06-2016 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Citaat van: Frits62 op 30-06-2016 19:55:27
Dat ga ik ook als eerste kijken Piet als de auto terug is. Wordt waarschijnlijk wel na mijn vakantie dan.

Sorry Frits maar waarom moet jij er naar kijken? De auto staat nu toch in de garage dan kunnen die daar toch een coupler tussen zetten om te zien of dat het probleem verhelpt? Ik denk dat ik iets niet begrijp.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Frits62

De auto staat daar om een probleem met olie lekkage op distributiegroep onder garantie op te lossen. Als ze nu te weten komen dat er een ander type motorblok in zit kunnen ze een reden hebben om geen garantie te verlenen. En als ik nu ga melden dat de slang tussen turbo en intercooler lek is snappen ze echt niet hoe ik aan die wijsheid kom.. Dat gaat alleen maar vragen oproepen.

UserID6342

Euhm, wil niet narrig zijn ofzo maar hebben ze überhaupt iets aan de keerringen gedaan toen hun de distributie hebben vervangen ?  Zo nee, waarom zou het dan garantie moeten zijn ?  Als er hier iemand komt om zijn distributie te vervangen en alles is nog droog, ga ik ook geen keerringen vervangen...  En als die auto dan na een half jaar (puur als voorbeeld) terugkomt met een lekke nokkenaskeerring (ook puur even als voorbeeld) is het heel vervelend en zal ik alle moeite doen om het weer gemaakt te krijgen, maar is GEEN garantie dan...

Frits62

We zien het wel. Mocht het geen garantie zijn dan betaal ik gewoon de rekening.

Frits62

En trouwens: ik had de auto daar gebracht vanwege olielekkage. Dat bleek toen vanuit de distributiegroep te komen. Dan hebben ze echt geen goed verhaal als ze nu komen dat het weer een ander asje is in die zelfde groep.

id20driver

Ik lees dit verhaal nu pas voor het eerst. In een C 70 van 1999 kunnen zijn gemonteerd een 2.0 T een 2.3 T of een 2.5 T (B5254T) met ME 7.0. Met CVT op alleen de uitlaatnokkenas.

Een turbomotor uit een V70 van 2004 is de  B5244T2 /4 Met ME 7.1 en heeft op zowel de in- als uitlaat nokkenas CVT.
Er zal dus een aanpassing moeten hebben plaatsgevonden om de inlaat nokkenas te fixeren.
De regeleenheid ME 7.1 kan zowel hardware- als softwarematig niet in een C70 worden gemonteerd. Dus denk ik dat de regeleenheid van de C70 is gehandhaafd.
Ook de sensoren ,injectoren en ETM zijn anders. Als er niet zorgvuldig alles is aangepast zal deze motor altijd beroerd blijvenlopen.
Eigenlijk, als je zo'n motorswap doet kan je alleen het onderblok gebruiken en moet je de rest van de originele motor overzetten.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater


Frits62

VOMD heeft dit uitgezocht bij Volvo. In de auto hoort thuis een B5244T motor. Er zit nu in een B5244T3 blok.

id20driver

Ok
maar in een 2004 V70 zit volgens VIDA  géén B5244T3 motor maar een T2 of T4
ik kom ook in andere modellen (S60 & S80) geen B5244T3 tegen wel  B5234T3 maar dat is een HPT.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater


Sbv

B5244T3[edit]
The B5244T3 is a 2.4 L (2,435 cc) straight-five. It is turbocharged and intercooled with a power output of 197 hp (147 kW; 200 PS) with 210.2 lb·ft (285.0 N·m) of torque at 1800 rpm. It features exhaust cam VVT.

Applications:

2001–2003 Volvo S60 badged as S60 2.4T
2000–2003 Volvo V70 II badged as V70 2.4T

Frits62

Dat ie uit een V70 komt is ook niet zeker of uitgezocht. De typenummers zijn goed nagekeken, daar ben ik zeker van.

Piet

Eerst de coupler vervangen, als ie daarna nog steeds beroerd loopt pas verder tobben.

Frits62

Ehh.. Wat is een coupler?

Sbv

Citaat van: Frits62 op 01-07-2016 15:06:35
Dat ie uit een V70 komt is ook niet zeker of uitgezocht. De typenummers zijn goed nagekeken, daar ben ik zeker van.
het motortype wat je opgaf komt voor in V70 of S60 2.4t

V70geRwin

Citaat van: Piet op 30-06-2016 19:30:24
Ik denk serieus dat je enige echte probleem die gescheurde coupler tussen turbo en IC pijp is :)

En dan schakelt je bak ook weer fris, 2 vliegen in 1 klap  ;D

cornelis-b

Citaat van: Frits62 op 01-07-2016 15:11:31
Ehh.. Wat is een coupler?

Dat is je in eerdere berichten al duidelijk gemaakt Frits
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien