Welke Bobine is er stuk?

Gestart door Frits62, 03-06-2016 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frits62

Ik heb een C70 convertible van 1999. 2.4T met automaat.
Als de motor warm is gaat ie vaak ietwat onregelmatig lopen stationair. Je voelt dat aan de auto. Ok start ie dan warm iets moeilijker, duurt iets langer en ook het vermogen is minder. Conclusie: er is een van de 5 bobine's stuk. Gaat waarschijnlijk lekken als ie warm is.
Maar hoe kom je er nou achter welke bobine dat is?..  Volgens mij kun je dat bij deze auto nog niet uitlezen.

Sbv

kan je wel uitlezen. Bij een 99-er kan je gewoon Vida gebruiken

petrolhead

Woon je in de buurt van Arnhem. Dan kan/wil ik het voor je uitlezen.

Elferink heeft een hele set voor ik meen €150,-

FGG

Uitlezen geeft aan welke bobine niet meer lekker is.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Frits62

Ik woon in de buurt van Rotterdam. Beetje vreemd wel dat mijn garage zegt niet uit te kunnen lezen welke bobine melding geeft.. (Algemene garage).
Ik wil dit eerst goed hebben voordat ik geld ga uitgeven om de automaat te laten spoelen..

Piet

Snap die definitief klinkende conclusie " er is dus een bobine stuk" op genoemde symptomatologie eigenlijk niet zo...het is denk ik niet meer dan een mogelijke oorzaak.
Anyway... uitlezen of er foutcodes zijn is wel de meest logische stap nu, ongeacht wat je garage beweert.

StefanCJ

Volgens mij krijg je geen melding als een bobine niet helemaal fris meer is. Het is dan wel te merken aan de auto maar foutcodes volgen pas als ie wat meer kapot gaat.

Piet

Een brakke bobines kan het nog wel doen maar misfires geven, de ecu kan dat wel detecteren.
Maat misschien zijn er wel foutcodes van heel andere aard.
Uitlezen is sowieso zinvol.

)()()sT

Mijn cabrio liep warm ook stationair wat "hobbelend" dus mijn eerste gedachte was de ETM. Laatst schoongemaakt (was al een gereviseerde van ACTronics) en nu is het een heel stuk beter. Wellicht uitstel van executie, maar toch.

Frits62


SB T-5R


Frits62

Misschien maar eens naar VOMD in Dordrecht. Kijken wat zij er mee kunnen.

V70 classic

Een voor een los halen ?
Gaat ie beroerder lopen heb je een goede.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Piet

Citaat van: Frits62 op 03-06-2016 18:02:18
Misschien maar eens naar VOMD in Dordrecht. Kijken wat zij er mee kunnen.

Lijkt mij een zeer goed idee.

classicT5

Je kunt er ook meteen 5 nieuwe instoppen, wat je anders kwijt bent aan diagnose kosten stop je dan in onderdelen. Enige is dat je dan gokt of het euvel de bobine is.

BTW, kun je bij MJ vanaf 99 die penbobines met draaiende motor een voor een loshalen? Zijn dat geen hoogspanning dingen? zo ja, dan niet met draaiende motor doen, krijg je leuke optater van.