Welke Bobine is er stuk?

Gestart door Frits62, 03-06-2016 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

Frits62

Voor ik weer in Dordrecht ben is het volgende week en zijn ze er weer.

Sbv

Citaat van: Frits62 op 09-06-2016 09:51:55
Voor ik weer in Dordrecht ben is het volgende week en zijn ze er weer.
elders in het land zitten ook wel dealers

Frits62

Ja, daar ben ik net geweest.. 23 juni kon ik terecht.. Ik wacht wel ff op VOMD.

R. Verweij

2 weken wachttijd voor uitlezen???? :eusa_wall:

Frits62

Yep.  Ik heb daar ooit mijn eerste Volvo gekocht. Daarna heel lang vreemd geweest en nu heb ik 2 Volvo's. Ik dacht; ik probeer het daar even.. >:(

Frits62

Dit verhaal heeft een bizarre wending gekregen: Ik heb de C70 naar VOMD gebracht en daar kwamen nogal wat gebreken naar boven. Op zich te overzien maar het belangrijkste was dat er een andere motor in zit, eentje van het 2004 model, waarschijnlijk uit een V70. Dat blok is wezenlijk anders dan een 2000 model (wat het zou moeten zijn). Zowel elektronisch als meganisch lopen de 2000 en 2004 onderdelen nu door elkaar. Probleem dus. Even kijken wat ik ga doen maar in elk geval niet iemand anders er mee opzadelen.

Piet

Op zich liep alles, buiten de huidige storing, toch wel?
Als de juiste aanpassingen gedaan zijn hoeft het geen probleem te zijn, lijkt mij.

Die 2004 motor is eigenlijk beter dan de 2000 motor.

UserID6342

Bij iemand neerzetten met verstand van zaken !  En dan komt het wel weer goed, er zijn er hier tenslotte genoeg die met een jongere motor rijden en waar diverse aanpassingen aan zijn gedaan.  En laat je niet afschepen door VOMD...

cornelis-b

VOMD trapte ook binnen twee weken mijn ex 855R aan gort, ik zie het nog helemaal voor me op de VKB hoe het blok zonder enige vorm van opwarmen vol in de toeren werd getrapt omdat die brullende motor zo leuk was voor de bezoekers. Ik heb geen vertrouwen in dat bedrijf en net als wat al is gezegd: Er rijden er genoeg met een veel jongere motor rond zonder enig probleem.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sbv

laat je niet te snel afschepen door ze en volg dirk zijn raad op

Piet

Eat hebben ze eigenlijk exact gezegd?
(voor we ze nou helemaal gaan afbranden)

Frits62

Wat ze hebben gezegd is dat je nu niet weet welke onderdelen van de 2000 versie zijn en welke van de 2004 versie. Zo is er door mijn eigen garage de krukas-sensor vervangen voor een 2000 versie. Die kijken naar kenteken en bestellen dan een onderdeel. Dat had dus een 2004 sensor moeten zijn.
Als je nu de boel reset dan staat dat blok te stampen als een malle om vervolgens door de electronica te worden gecorrigeerd alleen redt die het niet helemaal zodat dat "onregelmatige" lopen vaak toch aanwezig is. Kan ook zijn dat er 2000 electronica aanwezig is waar ook 2004 voor nodig is. Het motormanagement lijkt niet te kloppen.
Als ik uit mijn nek klets doe ik dat in commissie maar in elk geval klopt de auto niet.

haasje

Als de auto nog was voorzien van alle 2004 sensors, had de auto nooit gelopen (ik heb ook een my 2000 auto met een 2004 motor). Alle sensors, injectors etc zijn anders en volgens mij zijn zelfs de connectors anders.
Sommige onderdelen zullen misschien wel gelijk zijn, maar volgens mij is een my2000 auto voorzien van denso sensors en een my2004 van bosch

Frits62

Dan is het een andere sensor geweest denk ik maar bottomline  is dat de auto niet mooi loopt.