De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Het subframe hoeft niet los. Evenmin als dat je moet uitlijnen.
Probeer het beeld even voor je zelf te visualizeren. Het gaat alleen om de onderste motorsteunen. ;) Staat los van de stuur inrichting.
Om je hierbij te helpen heeft FCP hier een heel goed filmpje van. Ik ben even te lui die voor je op te zoeken.

big ben

Citaat van: razorx op 31-10-2017 00:19:05

Om je hierbij te helpen heeft FCP hier een heel goed filmpje van. Ik ben even te lui die voor je op te zoeken.

https://www.youtube.com/watch?v=kG9e0vjoSUU
:D

Vulk

Citaat van: big ben op 31-10-2017 01:45:11
Citaat van: razorx op 31-10-2017 00:19:05

https://www.youtube.com/watch?v=kG9e0vjoSUU
:D

Ik bedoelde eigenlijk de hydro-steunen langs de achterkant van het blok.

Edit: deze!

https://youtu.be/bHFufHp_Qpw

Edit 2: uitlijnen is inderdaad niet vereist, wel een stevig klusje zo op de krik.

UserID6342

Leuk filmpje, maar ze halen wel erg veel los... De steunen gewoon er stuk vervangen is het makkelijkst. Voorzijde, haal de fan eruit (iets makkelijker werken), torsiesteun los van de bak, bouten en moeren van het rubber zelfs loshalen, bak iets opkrikken aan de voorzijde met een klos hout of extra rubber er tussen, de 3 bouten van de motorsteun zelf iets loshalen zodat de steun zelf kan bewegen, rubber tussenuit en nieuw rubber erin, eerst de bouten van de alu steun weer aandraaien, daarna de moer bovenop het rubber vastzetten en de onderste bout een paar slagen in het rubber onder draaien. Krik laten zakken en spulletje goed vastzetten. Eventue l meteen fan inbouwen. Achterste; bovenste motorsteun los, torsiesteun bak los, bovenste moer loshalen en onderste schroef, zwarte afdekplaat klemmetjes loshalen en de bout boven de rechter aandrijfas loshalen, bak aan achterzijde met blok hout opkrikken, je kunt nu de 3 bouten waarmee de steun aan de bak zit loshalen, onderste 2 eruit pakken zodat je de steun naar boven kunt draaien, nieuw rubber samen met zwarte plaat in 1x eronder hangen en door bovenste steun steken, alleen de moer er een paar slagen opdraaien, steun weer vastzetten met de 3 bouten, daarna zwart plaat goed monteren , motor iets lat n zakken zodat de bout in de achterste steun onder past, vervolgens motor helemaal laten zakken en alles vastzetten inclusief torsiesteun en biertje gaan drinken 😀

Vulk

Dat het anders kan dat wil ik best geloven, wordt sowieso een klusje voor Thuur.

De vraag voor de koelkast blijft: krijg ik de juiste febi steun als ik deze bij autodoc bestel?

Tim850

ik heb wisselende ervaringen met spul van Autodoc. De onderste motorsteun die ik daar heb besteld (van Lemforder) was zo gigantisch slap bij het kleine rubber, dat ik niet eens de moeite heb genomen om hem te monteren.

https://www.autodoc.nl/lemforder/1267886

Een originele bij Parts4Swedes besteld, en deze was wel gewoon zoals het hoort.

Geld terugkrijgen bij Autodoc blijkt een drama. Ben al 4 maanden bezig om het geld terug te krijgen.

NinaPaul

Als je niet 110% zeker bent van de bestelling, die € 3,95 "zorgen vrij, kopen" aanklikken, dan gaat terugsturen gratis en heb je vrij snel (~ 8 dagen) je geld terug.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

Citaat van: Vulk op 31-10-2017 17:35:34
Dat het anders kan dat wil ik best geloven, wordt sowieso een klusje voor Thuur.

De vraag voor de koelkast blijft: krijg ik de juiste febi steun als ik deze bij autodoc bestel?

Vandaag 4 sets glyco sputterlagers (big end) besteld, 340 euro! Elders was dat 200 per set!

Dus ja, ik bestel er veel ;D Soms duurt het een maand (bel de service lijn en je krijgt Duits of Frans als voertaal???? ;D ) maar de prijzen voor kwaliteit zijn ongekend.

arjenT5R

Ik ben ook groot fan van autodoc ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Tim850

Citaat van: NinaPaul op 02-11-2017 00:23:56
Als je niet 110% zeker bent van de bestelling, die € 3,95 "zorgen vrij, kopen" aanklikken, dan gaat terugsturen gratis en heb je vrij snel (~ 8 dagen) je geld terug.

Helaas, zelfs met die 'veilig bestellen'-optie voor €2,99 ben ik nu al 4 maanden bezig om het geld terug te krijgen. Gelukkig gaat het maar om een paar tientjes, maar de klantonvriendelijke retourprocedure geeft me een nare bijsmaak. De retourprocedure wordt bewust zo omslachtig mogelijk gemaakt, en ze traineren en vertragen het hele proces.

arjenT5R

Citaat van: Tim850 op 02-11-2017 08:58:27
Citaat van: NinaPaul op 02-11-2017 00:23:56

Helaas, zelfs met die 'veilig bestellen'-optie voor €2,99 ben ik nu al 4 maanden bezig om het geld terug te krijgen. Gelukkig gaat het maar om een paar tientjes, maar de klantonvriendelijke retourprocedure geeft me een nare bijsmaak. De retourprocedure wordt bewust zo omslachtig mogelijk gemaakt, en ze traineren en vertragen het hele proces.

Bij welke autodoc dochter heb je deze ervaring?

Tim850

Citaat van: arjenT5R op 02-11-2017 09:01:04

Bij welke autodoc dochter heb je deze ervaring?

Besteld via Autodoc.nl, maar de mails over de retourprocedure werden beantwoord door @auto-onderdelen24.nl. Zijn allemaal onderdeel van dezelfde firma, met verschillende webshops.

The Volvoboy

Klopt. Ik heb ook een keer wat terug willen sturen. Ze hadden me toen de verkeerde gasdempers voor de achterklep geleverd. Terugsturen was mogelijk, maar geld terug niet. Ik kreeg tegoed op hun website en kon daarmee de nieuwe dempers bestellen. Communicatie verliep toen erg stroef...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Hmmm wel goed irritant ja, ik heb er al heel veel besteld en herken t totaal niet. Doe wel altijd veilig bestellen dan hoef je zelf de verzendkosten naar duitsland niet te betalen als er iets niet in orde is.

Helaas niet iedereen even tevreden dus.

UserID6342

Ook hier vrij regelmatig, vooral Bosch delen, bij besteld en nooit hoeven retourneren (gelukkig) en altijd goed gegaan...Motorsteunen, als die er al imitatie ommoeten bestel ik altijd via Nordicar / Volvoparts.nl

Als je dan even kijkt voor Meyle steunen, zit je meestal wel goed voor de kwaliteit.  Niet die wingping rommel gebruiken.