onderhoudsbeurt onderdelen,waar voordelig?misterauto?

Gestart door Volvo S70, 13-07-2016 13:45:52

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

voor een beurt van een v70 tdi, waar adviseren jullie onderdelen als filters te kopen? misterauto is wel goedkoop zie ik.
oa nodig:  olie/interieur/brandstof filter, olie, rem en stuurbekr vloeistof.

RoelNL

Ik bestel alles voor het gemak bij de dealer van dit soort onderdelen. Filters zijn toch niet heel duur allemaal.

Olie, rem en stuurbekrachtigings olie kan het nog wel waard zijn ergens te gaan shoppen.

Voor de stuurolie moet je wel oppassen dat je niet gaat mengen. Oude X70 heeft automaten olie erin zitten. Er kan wel nieuwere olie in, die ook in de N'en gaat. Maar dan moet je wel alle oude olie die erin zit eruit halen want anders gaat het mengen en dat is niet goed. Minimaal 2ltr kopen want dan kan je goed spoelen en alle oude olie eruit halen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

850-R

Alle benodigde filter bestel ik altijd voortijdig bij mister-auto (alles van het merk MANN), met voortijdig bedoel ik dan 1 week voordat je het beurtje gepland had want de verzendtijd is ongeveer een week.
Gewoon goede service daar.

Olie (in mijn geval Castrol) bestel ik gewoon op een site waar het het goedkoopst is...
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

Volvo S70

nu zie ik verschillende merken op misterauto

mann en bosch verschillen niet veel van prijs, welke is beter?

moet ik nog ergens op letten bij de soorten filters? bv de interieur filter heb je 2 verschillende soorten, waarom is de andere duurder, door de pollenfilter alleen? of filteren die gewoon beter?wat is de voordeel van die duurdere?

pcpg.janssen

Mann is de fabrikant voor de originele Volvo filters. Dus ik zou lekker die pakken.

Sommige filters zijn voorzien van actieve koolstof, wat nog meer fijnstof en geurtjes uit de lucht weet te filteren. Resultaat is dus schonere lucht in je auto, maar deze filters zijn duurder. Misschien is dat het verschil wat je bedoelt.

Algemeen:
Interieur filter: Mann CU2650
Luchtfilter: Mann C35148

Voor een benzine wagen (turbo + NA):
Benzinefilter: Mann WK849
Oliefilter: Mann W917

Voor een diesel:
Dieselfilter: Mann WK845/1
Oliefilter: Mann W1130/3

Mocht je graag een filter met actieve koolstof proberen, ga dan voor de Knecht LAK 79. Knecht maakt ook nette filters en is de OEM voor onder andere BMW (die stoppen er meestal ook geen rommel in).

Edit: Even wat productnummers toegevoegd, zodat iedereen hier kan vinden wat je nodig hebt.

leons850

Check, ik heb altijd zo'n filter er in zitten.
Dit vanwege hooikoorts, scheelt aanzienlijk. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

twotone

Misterauto is goedkoop, best goede service, wat langere levertijd. Maar wel goed de nummers checken, er staat daar nog wel eens iets verkeerd.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Volvo S70

jongens heb besteld via misterauto en krijg ze als het goed is woensdag binnen, heb wel extra betaald (12) voor snelle service. duurt toch wel lang vind ik,maar goed

Volvo S70

Na een week waren ze nog niet binnen. Heb gebeld en gezegd dat ze dinsdag/woensdag binnen zouden zijn maar donderdag nog niet ! We hebbende pakket niet aangenomen en krijgen als het goed is ons geld terug

T5turbo

Citaat van: Volvo S70 op 29-07-2016 19:00:14
Na een week waren ze nog niet binnen. Heb gebeld en gezegd dat ze dinsdag/woensdag binnen zouden zijn maar donderdag nog niet ! We hebbende pakket niet aangenomen en krijgen als het goed is ons geld terug

En nou?  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

elianmars

Het meeste van Misterauto komt uit Frankrijk. Het is bekend dat levertijden langer zijn.

Waarom weiger je het pakket, als het uiteindelijk toch is aangekomen? Als je al je geld terug krijgt, zal het wel exclusief de verzendkosten zijn. Zij hebben tenslotte ook kosten gehad aan het verzenden.

Hoe heb je betaald? Via iDeal? Of overgemaakt?

twotone

Bovendien hebben we hier met 2 man aangegeven dat 't gewoon wat langer duurt voordat de meuk binnen komt. Verwacht je dan een levertijd van hoogstens 2 dagen ofzo?

Thom had het over ongeveer 1 week, mijn ervaring is gemiddeld 5 dagen.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

cornelis-b

Belachelijk om het pakket te weigeren, zit het wel goed in je hoofd beste man?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

StefanCJ

Die paar dagen met oude filters zal heus niet onoverkomelijk zijn vermoed ik. Zoals eerder gezegd, gewoon tijdig bestellen en hou rekening met een week levertijd.

Verder; het moest toch goedkoop? Verzendkosten zul je wel niet terug krijgen en elders zijn de filters iig duurder.

Ik maak me er maar niet druk om maar kan je gedachtegang niet goed volgen.

Volvo S70

Nog steeds niet geld binnen. Ze zouden in 5werkdagen terugbetalen..leveren zou ook 2-3 dagen duren maar Misterautos houd zich niet aan zen woord helaas ..We wachten t af