The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: KIM op 04-03-2017 15:37:02
Ik heb ook een iPhone en een ELM.
Ik ben zeer tevreden over de app "OBD Fusion"; Van deze app kun je de looks van het scherm verregaand customizen. Interessant wanneer je live data wilt uitlezen.
Klinkt goed! Ga ik ook meteen even downloaden   :D

EDIT: Ziet er mooi uit, dat dashboard met alle metertjes. Ga later even kijken hoe ze het doen in de auto. Welke heb jij er standaard op staan?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

OBD-Fusion wint het zeker van de ander apps tot dusver. Het dashboard is heel goed aan te passen naar je eigen smaak en nieuwsgierigheid, en ook de optie om een log van een rit te maken waarbij je een hele rits van waarden kunt laten opslaan is echt heel fijn. Leuk om dan thuis je rit nog eens te bekijken en te zien waar het afwijkt van wat je verwachtte...

@KIM Weet jij trouwens hoe met deze app de conditie van je Oxygen sensor kan meten? Als ik het goed begrijp moet het voltage bij een warme motor heel snel fluctueren. Wanneer ik de waardes in de log van de 'O2 voltage (Bank 1  Sensor 1)' bekijk lijkt dat vrij stabiel en voornamelijk in de buurt van de 0.5 volt. Ben benieuwd of jij dit wel eens gedaan hebt en anders of je ideeën hebt hoe de staat van deze sensor te testen.

KIM

Na ongeveer 1 minuut draaien zal sensor 1 bank 1 moeten wisselen tossen 0,1 en 0,9 V. De frequentie van een goede sensor varieert tussen de 2 Hz en 16 Hz (2 wisselingen per seconde - 16 wisselingen per seconde), afhankelijk van het motortoerental.

Als het goed is, voert jouw auto deze controle al uit. EOBD schrijft deze meting namelijk voor in de foutcontrole van het systeem, tesamen met nog een aantal andere metingen aan de O2 sensor.

Mijn hoofdscherm bevat: LTFT, ECT en boost

Paulsson

Ik heb een ELM327 zonder wifi maar bluetooth en heb daarmee TorquePro laten draaien op mijn Android mobiel. Heeft mij wel geholpen (zeker in het begin) met wat fouten uitvogelen en aanpakken  ;D Gebruik hem nu echter niet zo vaak meer.

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Martijn-V70

Ik heb zojuist dezelfde wifi dongle besteld voor OBDII. Ik ben wel benieuwd of ik foutmeldingen tegen ga komen. Ik zal de app alvast eens downloaden.

Martijn-V70

Ik heb vandaag dat OBDII ding binnen gekregen. Tot nu toe heb ik het even met de gratis apps geprobeerd, zoals EOBD-Facile, IOBD2 en Auto Doctor, maar ik krijg op geen enkele manier verbinding met het dongle ding. Is daar een speciaal trucje voor? De wifi verbinding is geen probleem, maar de software van de app krijgt geen verbinding met de auto...  :eusa_think:

razorx

Martijn-V70

razorx

Ik twijfel.
Weet jij wat je voor ECU hebt?

Martijn-V70

Citaat van: razorx op 07-03-2017 20:48:38
Ik twijfel.
Weet jij wat je voor ECU hebt?

Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik heb het gesprekje inmiddels ook even verplaatst naar mijn eigen blogje om zo niet het blog van Thijs te kapen...  :eusa_whistle: :angel:

FrankvdAa

Is dat niet Fenix?

Uit ervaring weet ik dat je die met VolFCR i.i.g. niet uit kunt lezen.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

leons850

Citaat van: FrankvdAa op 07-03-2017 21:09:41
Is dat niet Fenix?

Kon met mijn oude '96 10v wel hoor...  :eusa_think:
Edit: torque pro met een elm heb ik niet geprobeerd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Martijn-V70 op 07-03-2017 20:58:54
Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik heb het gesprekje inmiddels ook even verplaatst naar mijn eigen blogje om zo niet het blog van Thijs te kapen...  :eusa_whistle: :angel:
Geeft niet hoor, leer ik ook weer van. Bij mij ging het vrij gemakkelijk. Met mijn telefoon het wifi netwerk selecteren, en daarna via de app verbinding maken. Je hebt zo te zien dezelfde ELM als ik. Heb je een iPhone of een Android?
En zou het kunnen dat jouw reader niet helemaal lekker werkt? In reviews van andere soortgelijke budget oplossingen ben ik wel eens tegen gekomen dat het niet altijd zeker is of ze het ook daadwerkelijk doen. Heb je nog andere auto's in de buurt? Van vrienden of buren? Misschien kun je het daar even in proberen om te zien of je daar wel verbinding kan maken.
Succes in ieder geval!

yannickdv

Citaat van: leons850 op 07-03-2017 21:23:36
Citaat van: FrankvdAa op 07-03-2017 21:09:41
Is dat niet Fenix?

Kon met mijn oude '96 10v wel hoor...  :eusa_think:
Edit: torque pro met een elm heb ik niet geprobeerd.

10v is gewoon OBD2, moet ook uit te lezen zijn met Volfcr. De canbus 10v's met Vida.

ELM zal er nooit op werken helaas.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

UserID6342

Ook bij VolFCR zul je de draden aan moeten passen en ook bij ME 4.3 !