The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Nice one! Wanneer denk je deze kant op te komen? En een tip van de kenner: wel de juiste afslag nemen in Calais! :eusa_wall:  ;D stuur je dichter tegen de tijd nog wel een pbtje
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#31
Is dit waar het geluid vandaan komt?? - Deel II

Zoals ik al schreef was de ashoes vlak naast het metalen ringetje afgescheurd / doorgesneden. Ik heb niet veel met de auto gereden de afgelopen dagen, maar na een ritje van een half uur toch snel weer even onder de auto gekeken of er geen vet in de rondte was geslingerd. Dat was (nog) niet het geval gelukkig :) Zoals geadviseerd door V70geRwin heb ik er nu even een ty-wrap omheen gedaan (zie foto) en hoop ik er nog zo'n zes a zevenhonderd kilometer mee door te rijden alvorens ik de hele ashoes wil vervangen (daar later meer over: vragen, ervaringen, foto's, etc).



Met de ty-wrap zit de ashoes nu wat steviger. Nadat ik m erom had gedaan en hem naar rechts probeerde te schuiven 'plopte' hij (na wat kracht te zetten) los. Gelukkig 'plopte' hij ook weer goed vast toen ik m naar links schoof. Als ik er dus niet te hard aan trek zit ie prima  ;D En zolang er niet teveel druk op de ashoes komt tijdens het rijden (had niet het idee dat dat het geval is) dan denk ik dat ie wel even blijft zitten.


Meer geluiden uit de dierentuin
Maar... Ik ben nog niet eens klaar met het ene vreemde geluid of er komt alweer een nieuwe om de hoek kijken!  :eusa_wall: Dit keer van de koppeling.... De auto had de hele dag stil gestaan, de zon stond er vol op en toen ik hem in zijn achteruit zette en even goed gas gaf terwijl ik de koppeling op liet komen hoorde ik een geluid alsof iemand een stoel verschoof. Een soort piep of gekraak.

Ik ben natuurlijk meteen gaan zoeken en kwamen o.a. deze thread tegen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17916.0.html Dit lijkt redelijk op wat ik heb, en klinkt op zich geruststellend, maar omdat ik nog geen fijn gehoor voor zulke dingen heb ontwikkeld heb ik er ook even een prachtige video van gemaakt. Het beeld is een close-up van mijn dashboard, en rond seconde 15 hoor je het gepiep: https://youtu.be/EsqSbz1p8uU Mocht iemand (of misschien zelfs dennis850) het videootje hebben gezien en mij gerust kunnen stellen dan wel waarschuwen over wat er komen gaat dan hoor ik het graag!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Vulk

Is het dit geluid?
https://youtu.be/Q9ljGUC3rlI

Was bij mij opgelost met het smeren van alle mechanische verbindingen tussen het pedaal en de bak.
Al lijkt jouw geluid wel anders.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Vulk op 18-07-2016 06:34:38
Is het dit geluid?
https://youtu.be/Q9ljGUC3rlI
Dat klinkt als een ander geluid. De mijne trilt niet, maar piept of schuurt een kort moment wanneer ik de koppeling op laat komen. Alsof er frictie is wanneer de platen elkaar vast grijpen misschien? :eusa_think:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Sweij

Dat geluid komt mij heel bekend voor, de mijne is dat op een gegeven moment ook gaan doen. Bij droger weer wat minder dan bij vochtig weer, dat lijkt althans zo.

Nou was ik ooit zo slim om een kleine burn-out op nat wegdek te doen... maar ik verstookte er meer koppelingsplaat mee dan rubber. Ja... erg dom, en je voelt je een behoorlijke ezel naderhand.

Maar... het geluid was verdwenen!! :eusa_dance: Mij lijkt het dat het geluid van een oneffenheid op de koppelingsvlakken vandaan komt, en die "slijp" je er dus wat wanneer je de koppeling wat meer dan je lief is laat slippen. Nou zijn koppelingsplaten niet zomaar op na wat slippen, maar ik ga zeker niet zeggen dat je mijn actie na moet doen; dat mag je zelf beslissen. :angel:

RoelNL

Citaat van: Sweij op 18-07-2016 10:26:53
Dat geluid komt mij heel bekend voor, de mijne is dat op een gegeven moment ook gaan doen. Bij droger weer wat minder dan bij vochtig weer, dat lijkt althans zo.

Nou was ik ooit zo slim om een kleine burn-out op nat wegdek te doen... maar ik verstookte er meer koppelingsplaat mee dan rubber. Ja... erg dom, en je voelt je een behoorlijke ezel naderhand.

Maar... het geluid was verdwenen!! :eusa_dance: Mij lijkt het dat het geluid van een oneffenheid op de koppelingsvlakken vandaan komt, en die "slijp" je er dus wat wanneer je de koppeling wat meer dan je lief is laat slippen. Nou zijn koppelingsplaten niet zomaar op na wat slippen, maar ik ga zeker niet zeggen dat je mijn actie na moet doen; dat mag je zelf beslissen. :angel:

;D net zo lang doorgaan tot je niets meer ziet  ;)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

leons850

Druklager...
Ook gehad, gebeurt helaas wel vaker.
Bekend of er een originele in zit?
Ik had het met een Luc lager binnen een half jaar (+/-30dkm).
Nu origineel er in en nergens last van.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Sweij op 18-07-2016 10:26:53
Dat geluid komt mij heel bekend voor, de mijne is dat op een gegeven moment ook gaan doen. Bij droger weer wat minder dan bij vochtig weer, dat lijkt althans zo.

Nou was ik ooit zo slim om een kleine burn-out op nat wegdek te doen... maar ik verstookte er meer koppelingsplaat mee dan rubber. Ja... erg dom, en je voelt je een behoorlijke ezel naderhand.

Maar... het geluid was verdwenen!! :eusa_dance: Mij lijkt het dat het geluid van een oneffenheid op de koppelingsvlakken vandaan komt, en die "slijp" je er dus wat wanneer je de koppeling wat meer dan je lief is laat slippen. Nou zijn koppelingsplaten niet zomaar op na wat slippen, maar ik ga zeker niet zeggen dat je mijn actie na moet doen; dat mag je zelf beslissen. :angel:
Klinkt als een mooie actie! Weet niet of dit de oplossing is die de volvo dealer zou aanraaden bij dit kwaaltje... Ik denk dat ik m dan ook maar even als een 'last resort' oplossing bewaar  ;) Eerst even verder zoeken of er ook wat minder onorthodoxe methodes zijn  ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: leons850 op 18-07-2016 11:05:10
Druklager...
Ook gehad, gebeurt helaas wel vaker.
Bekend of er een originele in zit?
Ik had het met een Luc lager binnen een half jaar (+/-30dkm).
Nu origineel er in en nergens last van.
Een bekend geluid dus? 
Ik heb geen idee of er een originele inzit :eusa_think: Kan de garage waar ik m gekocht heb wel eens vragen. Heb je de druklager zelf vervangen of heb je het laten doen? En was dat een dure grap? Het geluid is bij mij nog maar een paar keer voorgekomen, maar ik wil liever voorkomen dan genezen... Las ook dat wanneer je de druklager gaat vervangen sommige mensen meteen veel meer onderdelen meenemen omdat het dan toch open ligt. Dat was bij jou niet nodig?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

)()()sT

Ja, mijn eerste 850 had het ook. Ik heb er zelf nog 2 jaar mee doorgereden en toen voor een (caravan)vakantie de boel laten vervangen. Uiteraard dan gelijk koppeling, drukgroep en druklager meenemen.

leons850

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 18-07-2016 18:36:09
Citaat van: leons850 op 18-07-2016 11:05:10
Druklager...
Ook gehad, gebeurt helaas wel vaker.
Bekend of er een originele in zit?
Ik had het met een Luc lager binnen een half jaar (+/-30dkm).
Nu origineel er in en nergens last van.
Een bekend geluid dus? 
Ik heb geen idee of er een originele inzit :eusa_think: Kan de garage waar ik m gekocht heb wel eens vragen. Heb je de druklager zelf vervangen of heb je het laten doen? En was dat een dure grap? Het geluid is bij mij nog maar een paar keer voorgekomen, maar ik wil liever voorkomen dan genezen... Las ook dat wanneer je de druklager gaat vervangen sommige mensen meteen veel meer onderdelen meenemen omdat het dan toch open ligt. Dat was bij jou niet nodig?

Haha!
Ik heb het vervangen bij een motorwissel. ;D
Dus ik heb alles vervangen. En omdat de wissel er aan zat te komen weinig mee gedaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

stuuraandeverkeerdekant

#41
Aha! Een aankomende motorwissel. Dan hoef je er niet lang over na te denken, nee. Ik heb echter geen motorwissel in de planning, dus moet er wél lang over nadenken. De piep hoor ik trouwens maar 1 keer per dag. Als ik weg rij met een koude motor en met een scherpe bocht een heuveltje op moet. Maar dat de piep luid is realiseerde ik me net nog: mijn vrouw belde me zonet om te vragen wat dat geluid was toen ik wegreed :eusa_whistle: En daarnaast, twee weken geleden hoorde ik nog niets...
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Ik wil alvast een nieuwe ashoes bestellen, maar toch even checken voor de zekerheid: is dit het onderdeelnummer 272441?

Ik kwam dit tegen op ebay http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Outer-CV-Boot-Kit-Various-Audi-Volvo-VW-Skoda-Superb-Seat-Arosa-/231278128201?fits=Car+Make%3AVolvo&hash=item35d9402c49:g:dD8AAOSwDk5TvBDl

Maar ook een iets uitgebreidere set: http://www.ebay.co.uk/itm/LOBRO-303421-BELLOW-SET-DRIVE-SHAFT-/111930633220?fits=Car+Make%3AVolvo&hash=item1a0f95ec04:g:v3MAAOSwZQxW4Iwn

Welke set is het beste? En heb ik nog meer onderdelen nodig?

Dit lijken me ook geen originele onderdelen, of wel? Ga liever voor origineel, but how can you tell? Hebben die een Volvo logo of zijn ze van een ander merk?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Lobro nemen, is origineel volvo en naar mijn mening de betere hoes.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: volvobug op 19-07-2016 20:47:50
Lobro nemen, is origineel volvo en naar mijn mening de betere hoes.
Dank! Goed om te weten. Zal m bestellen.
Morgen koelvloeistof vervangen. Brrrrr!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!