The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Maar dat is wel een Denso voor een 12V en jij hebt een 20V  ???

:eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: volvobug op 05-11-2016 12:58:53
Maar dat is wel een Denso voor een 12V en jij hebt een 20V  ???

:eusa_think:
Haha! Grappenmaker  :D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 26-08-2016 01:32:47
SRS lampje uit 

En hier de boosdoener. Het groene plugje van de SIPS

Ik heb precies dezelfde code, SRS-422 uitgelezen gekregen van de dealer laatst. Die zal vast lekker gaan rondzoeken voor het probleem alvorens het te vinden: ik ga ook die groene stekker even checken en hopelijk is het net zo snel verholpen als bij jou! Voelt minder fijn om met een SRS warning rond te roffelen haha.

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Paulsson op 05-11-2016 13:31:47
SRS lampje uit 

Ik heb precies dezelfde code, SRS-422 uitgelezen gekregen van de dealer laatst. Die zal vast lekker gaan rondzoeken voor het probleem alvorens het te vinden: ik ga ook die groene stekker even checken en hopelijk is het net zo snel verholpen als bij jou! Voelt minder fijn om met een SRS warning rond te roffelen haha.
Doen ja, wellicht dat t met een beetje contact cleaner verholpen is  :)

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-11-2016 13:58:33
Citaat van: Paulsson op 05-11-2016 13:31:47
SRS lampje uit 

Doen ja, wellicht dat t met een beetje contact cleaner verholpen is  :)

Ik laat je weten als het gelukt is :D

Paulsson

Citaat van: leons850 op 28-08-2016 10:59:12
SRS hoort iets langer te blijven branden. ;)

Ik heb dezelfde oplossing toegepast als stuuraandeverkeerdekant (inclusief contactspray), alleen het lampje brandt nog. Duurt dit even (x aantal kilometer) of moet ik resetten door batterij even te ontkoppelen?

Na sleutel op contact brandt het SRS lampje direct voor ongeveer 10 seconden, gaat even 2 seconden uit en komt daarna permanent terug. Dit gedrag is hetzelfde als ik het groene stekkertje loskoppel, aka is waarschijnlijk niet gerelateerd aan het heel kort wegvallen van de foutcode. Iemand tips?

stuuraandeverkeerdekant

Dat hij langer blijft branden dan alle andere lampjes is normaal, dat hoort. Dat ie daarna weer aangaat niet. Heb je het stekkertje na het gebruik van contact spray een paar keer erin en eruit geschoven? En gaf de code ook aan onder welke stoel het zat? Anders allebei even proberen schoon te maken.
Bij mij ging het lampje vanzelf uit. Kan me herinneren dat bij leons850 het lampje ook vanzelf uitging. Je zou natuurlijk de computer kunnen resetten (je hebt alle codes toch al uitgelezen?) en dan kijken of er een foutcode terugkomt.
Maar wellicht dat iemand anders hier nog meer ideeen over heeft.
Succes!

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-11-2016 22:57:43
Dat hij langer blijft branden dan alle andere lampjes is normaal, dat hoort. Dat ie daarna weer aangaat niet. Heb je het stekkertje na het gebruik van contact spray een paar keer erin en eruit geschoven? En gaf de code ook aan onder welke stoel het zat? Anders allebei even proberen schoon te maken.
Bij mij ging het lampje vanzelf uit. Kan me herinneren dat bij leons850 het lampje ook vanzelf uitging. Je zou natuurlijk de computer kunnen resetten (je hebt alle codes toch al uitgelezen?) en dan kijken of er een foutcode terugkomt.
Maar wellicht dat iemand anders hier nog meer ideeen over heeft.
Succes!

Ik heb inderdaad het stekkertje na insprayen veelvuldig in en uit elkaar geschoven. Toen ik merkte dat het nog niet had gewerkt heb ik het nogmaals gedaan maar zonder resultaat :( Stekkertje klikt wel goed, ik dacht misschien dat aan de 'kabel die vanuit de vloer komt' kant de draden niet goed in hun stekkerhuis zitten...

Uitlezen gaf passenger SIPS airbag aan destijds, dus dat moet wel rechts zijn, maar misschien is links schoonmaken ook een optie. Mijn OBDII adapter met bijbehorende app is niet in staat om SRS codes te vinden en te clearen jammer genoeg :( Dan maar minpool losmaken?

stuuraandeverkeerdekant

Links schoonmaken zal dan niet helpen lijkt me. Je kunt natuurlijk de codes resetten (minpool los, pluspool los, klemmen tegen elkaar houden, pluspool vast, min pool vast) en dan kijken of het lampje terug komt. Maar het lijkt mij dat je het probleem nog niet opgelost hebt. Daarnaast ben je dan de codes kwijt. Wellicht in de bekabeling?
Handig ook om het even te vragen aan iemand met meer ervaring met Vida en SRS. Of open een topic in de bijpassende categorie (of een blog met veel foto's van al je sleutelavonturen  ;D  :eusa_dance:) Ikzelf heb Vida namelijk pas één keer gebruikt. Succes!

EDIT: aanvullingen

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 06-11-2016 09:54:56
Links schoonmaken zal dan niet helpen lijkt me. Je kunt natuurlijk de codes resetten (minpool los, pluspool los, klemmen tegen elkaar houden, pluspool vast, min pool vast) en dan kijken of het lampje terug komt. Maar het lijkt mij dat je het probleem nog niet opgelost hebt. Daarnaast ben je dan de codes kwijt. Wellicht in de bekabeling?
Handig ook om het even te vragen aan iemand met meer ervaring met Vida en SRS. Of open een topic in de bijpassende categorie (of een blog met veel foto's van al je sleutelavonturen  ;D  :eusa_dance:) Ikzelf heb Vida namelijk pas één keer gebruikt. Succes!

EDIT: aanvullingen

Dankjewel! Ik ga zo nog eens goed schoonmaken met een wattenstaafje erbij, kijken wat er gebeurt. Zo niet even een reset inderdaad. Cheers!

EDIT: nog dit gevonden online (matthewsvolvosite):

There's a green/orange dual wire connector with a shield near the seat that needs to be prised off and will probably crack and break while doing so. I had the SRS driver's side light on my 2000 V70 and by disconnecting and reconnecting this connector 4 or 5 times to clean off the oxidation with the battery disconnected I was able to reset the SRS code.

daanium

Ik heb even bijgelezen vanaf je accukabel vernieuwing, goed bezig hiero ;D
Leuk om te lezen hoe je steeds 'eigener' wordt in het Volvo sleutelen.
Ook dapper dat je je gaat verdiepen in het ECU stuk! Ik lees op de achtergrond lekker mee, erg interessant.

...de codes resetten (minpool los, pluspool los, klemmen tegen elkaar houden, pluspool vast, min pool vast) en dan kijken of het lampje terug komt. ...
De accuklemmen tegen elkaar aan houden schijnt niet zo'n feest te zijn voor diverse elektronica in je wagen.
In diverse BLOG's / posts lees je dat het 'de' manier is om even een reset te doen, maar vaak enkele posts verder lees je dat het los halen en +/- 10 seconden wachten ook genoeg is en dat het niet nodig is om ze tegen elkaar aan te houden.

Een quote uit mijn BLOG
Citaat van: Piet op 09-09-2016 09:18:03
...
Het is overigens veel veiliger om ff een accupool los te trekken (accupolen tegen elkaar houden hoeft dan helemaal niet !!, waar die onzin vandaan komt?) dan de ECU uit zijn voet te trekken.
Als je dat eens een keer per ongeluk doet terwijl het contact nog aanstaat is het.... bye bye ECU !
Dat ging dus over het resetten van de ECU, omdat bij mij het lambda lampje steeds aan ging.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Paulsson

Citaat van: daanium op 06-11-2016 11:31:19
Ik heb even bijgelezen vanaf je accukabel vernieuwing, goed bezig hiero ;D
Leuk om te lezen hoe je steeds 'eigener' wordt in het Volvo sleutelen.
Ook dapper dat je je gaat verdiepen in het ECU stuk! Ik lees op de achtergrond lekker mee, erg interessant.

...de codes resetten (minpool los, pluspool los, klemmen tegen elkaar houden, pluspool vast, min pool vast) en dan kijken of het lampje terug komt. ...
De accuklemmen tegen elkaar aan houden schijnt niet zo'n feest te zijn voor diverse elektronica in je wagen.
In diverse BLOG's / posts lees je dat het 'de' manier is om even een reset te doen, maar vaak enkele posts verder lees je dat het los halen en +/- 10 seconden wachten ook genoeg is en dat het niet nodig is om ze tegen elkaar aan te houden.

Een quote uit mijn BLOG
Citaat van: Piet op 09-09-2016 09:18:03
...
Het is overigens veel veiliger om ff een accupool los te trekken (accupolen tegen elkaar houden hoeft dan helemaal niet !!, waar die onzin vandaan komt?) dan de ECU uit zijn voet te trekken.
Als je dat eens een keer per ongeluk doet terwijl het contact nog aanstaat is het.... bye bye ECU !
Dat ging dus over het resetten van de ECU, omdat bij mij het lambda lampje steeds aan ging.

Wow, ok wel goed om te weten, thanks! Dus even batterij loskoppelen (wel eerst min, dan plus?), wachten en dan plus vast, min vast? Of is alleen de minpool eraf halen en wachten genoeg?

TonV70R

Altijd eerst de massa loshalen. Deze ook altijd als laatste vastzetten. Dit ivm evt sluiting maken van de plus tegen de carroserie met loshalen
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

BBS

Met alle respect, met alleen de accupolen loshalen, reset je de storingen niet....
Dat is geen probleemoplossing maar symptoon bestrijding ;)
Volvoloos....

Paulsson

Citaat van: TonV70R op 06-11-2016 11:38:48
Altijd eerst de massa loshalen. Deze ook altijd als laatste vastzetten. Dit ivm evt sluiting maken van de plus tegen de carroserie met loshalen

Ik ben een complete leek, dus weet niet wat de massa is :(

Maar je bedoelt dus wel beide polen loshalen? Misschien is alleen de minpool eraf halen al genoeg?