The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik denk dat de Amirikanen niet in de gaten hebben dat jouw type motor gebruik maakt van een alu buis. Het enige dat daar aan breekt / scheurt zijn de slangen aan de uiteinden.
De motor voor het ME7 tijdperk maakt gebruik van een hard plastic buis. Die hard nog meer uit na verloop van tijd en breekt gemakkelijk onder spanning.

De kunststoffen is duur; de alu is nog duurder...

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: razorx op 08-11-2016 19:07:22
-edit- Ik heb het hier over de 850's en 70 classics.
De mijne is ook een classic maar het blok is een soort tussenpaus. Die pijp is dus wel echt anders dan de eerdere versies.

Hierzo kun je m zien (als je een beetje naar beneden scrolt). Nummer 7 op het linkerplaatje. Een stuk of drie á vier uiteinde-stukjes zijn van rubber. Het kern gedeelte bestaat uit twee aluminium buizen. Eentje voor koelvloeistof en eentje voor oliedampen als ik het goed heb.

Ik hoef niet snel een beslissing te maken, maar meer ter info en om of te zien of we het over dezelfde versie van de buis hebben  :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: j3r03n op 08-11-2016 17:54:26
Mijn twee centen.
Dank daarvoor. Ik doe ze in mijn spaarpot. En is een logische volgorde en manier van aanpak zoals je daar beschrijft  :D

Citaat van: KIM op 08-11-2016 19:29:44
Ik denk dat de Amirikanen niet in de gaten hebben dat jouw type motor gebruik maakt van een alu buis.
Zou kunnen natuurlijk. Zoals ik ook zag op het plaatje dat je voor mij uit Vida hebt gehaald zijn er echt veel verschillende varianten geweest omstreeks die periode. Maar krijg ook wel het gevoel dat ze daar bij IPD wel verstand van zaken hebben.

En ja, die rubberen uiteindes zie ik ook op de foto. Goeie verbetering ten opzichte van eerdere buizen lijkt me: minder rubber of plastic, minder problemen   ;D  (maar bij vervanging dus wel slechter voor de portomonnee  :-\)

UserID6342

Ik vervang ze standaard altijd, zowel de kunststof pijp als de alu-buis. Die alu-pijp blijft wel goed en kun je idd reinigen maar die rubbers worden gewoon slecht en zijn, naar mijn weten, niet los leverbaar en moet je dus gaan vervangen door imi-zooi.  Ben daar zelf geen voorstander van en daarom standaard gewoon die pijp vervangen.

stuuraandeverkeerdekant

;D  ;D

stuuraandeverkeerdekant

Na een beetje wikken en wegen toch maar besteld. Super duur buisje, maar met de lage koers van de pond nog redelijk te doen. Rest van de spulletjes staan in bestelling.

De komende weken eerst even inpakken, dan verhuizen, een beetje kerst en oud en nieuw, en dan een keer de carterventilatie vervangen  :)

peteRRR

En die 30 bhp er bij dingesen.

Groet :P
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stuuraandeverkeerdekant

elianmars

stuuraandeverkeerdekant

Vond hem er al apart uitzien en hoopte dat het wel duidelijk zou worden wanneer het allemaal open ligt...

Staan je worstelingen met het oog ook ergens beschreven toevallig?  :D

peteRRR

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 22-11-2016 00:36:41
Vond hem er al apart uitzien en hoopte dat het wel duidelijk zou worden wanneer het allemaal open ligt...

Nou,...hij zit nu in het verheugd Topic en daar gaat het niet helemaal lekker met em ;D

Groet

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: peteRRR op 22-11-2016 00:51:10

Nou,...hij zit nu in het verheugd Topic en daar gaat het niet helemaal lekker met em ;D

Groet
Iets over 'uitbenen' of niet? Brrrrr!

peteRRR

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 22-11-2016 00:53:20
Citaat van: peteRRR op 22-11-2016 00:51:10

Staan je worstelingen met het oog ook ergens beschreven toevallig?  :D

Groet
Iets over 'uitbenen' of niet? Brrrrr!

En als ze de smaak te pakken hebben kan het nog dagen duren,...evt met datum waar de barby aan gaat ;D

Groet

elianmars

Staan je worstelingen met het oog ook ergens beschreven toevallig?  :D

Het gaat om de banjobout die door het gat gaat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41378.msg1627001.html#msg1627001

Bouke heeft het later anders gedaan. Hij heeft de ETM gedemonteerd, waardoor er meer ruimte was om de banjobout te monteren.

leons850

Citaat van: elianmars op 22-11-2016 13:50:30

Het gaat om de banjobout die door het gat gaat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41378.msg1627001.html#msg1627001

Bouke heeft het later anders gedaan. Hij heeft de ETM gedemonteerd, waardoor er meer ruimte was om de banjobout te monteren.

Een ringratel is essentieel om dit met wat minder moeite te kunnen doen. ;)
Maar ik ben er ook niet handig mee.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein