Upgrade 16T naar 18T met alleen een Cartridge?

Gestart door Miyel, 17-07-2016 14:32:38

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

-D©©©L-

Citaat van: arjen850 op 23-10-2016 10:12:30
Citaat van: -D©©©L- op 23-10-2016 10:00:58
Citaat van: Dirk342 op 23-10-2016 07:47:31
Kleine waarschuwing even als je door iemand een 'ombouw' naar ME4.4 laat doen. Overtuig jezelf dat er geen hardwarematige 'aanpassing' komt in de ECU voor je airco.  Dit kan goed gaan, maar onlangs is bij de auto van Arjen (855 R) dus overduidelijk gebleken dat dit ook echt helemaal fout kan gaan.  En zelfs gevaarlijk kan zijn !

Bij de softwarematige aanpassing van Piet blijft je airco het gewoon doen zoals het hoort en blijven alle veiligheidssensoren gewoon werken !

Als of een hardware aanpassing een gok is, dat is het dus niet. Het is vrij simpel om het goed te doen. In de software is wel de koninklijke weg, maar dat is het laten herkeuren door de RDW wegens meer vermogen dan vermeld in de typegoedkeuring ook.

Bij de hardware matige aanpassing is er geen communicatie meer met de druksensoren van het AC systeem, in mij opinie kun je dit nooit goed noemen. In ieder geval zou de ontvanger van een hardware matige aanpassing verteld moeten krijgen wat de gevolgen kunnen zijn van het bv vergeten aan te sluiten van de fan.
Citaat van: Piet op 23-10-2016 11:38:55
Kan op nog meer manieren mis gaan met de ECU hardware mod, bv een te lage druk in het systeem (kans daarop is nogal reeel) wordt ook niet meer waargenomen door de ECU waardoor de compressor ingeschakeld blijft bij te lage druk... kost je op den duur je compressor.
Dus ja... de ECU hardware mod is eigenlijk best wel een gok.

Nee, dat is het niet. Mits goed uitgevoerd.

Ben wel een beetje flauw aan het worden van het "meer info via PB". Wat is het dat niet tegen daglicht bestand is ? Geheime programma code ? Zwartgeld ? Het is kennelijk wel iets bijzonders, want het kent geen zwakke punten en lost alle problemen op.

classicT5

Dit is m.i. totaal geen geheim, is open source, op volvospeed kun je alle info en ook de code achterhalen. Vraag is meer of je zelf in staat bent om dit uit te voeren of dat je beter eraan doet ervaren mensen in te schakelen voor hulp (zoals piet, maarten, yits). Is volgens mij geen broodwinning van ze, maar een uit de hand gelopen hobby.

Denk dat Piet niet teveel in detail wil treden, dat is in het verleden al meermaals gebeurt en dan blijf je in herhaling vallen. Oa in de blog van arjen850 kun je eea teruglezen. Ook Yits zet volgens mij alles hier op het blog wat die maar doet, daar zit toch echt niets geheimzinnigs bij?

Piet

Whaha, doe ik het niet per PB maar gewoon publiek ben ik volgens jullie aan het reclame voeren, doe ik het dan maar via PB heb ik volgens jullie weer van alles te verbergen.
Hoe willen jullie, wijzen uit het oosten, het nu eigenlijk hebben ?
Make up your minds.

Zo op het belachelijke af doorzichtig allemaal ook.

De code van de software mod is gewoon maanden geleden door mij openbaar gemaakt en als je een beetje verstand van assembly zou hebben zou je de werking ervan gewoon zelf kunnen controleren.
En ja, zoals je dan zelf had kunnen zien, het lost dus volledig het AC aanpassingsprobleem van de M44 aan een M43 probleem op en kent indedaad geen zwakke kanten.

En een harware mod IN de ECU kan domweg gewoon NIET zodanig aangebracht worden dat de veiligheidsroutines hun werk kunnen doen. En is dus gewoon gokken met je airco.
Als het volgens jou wel kan moet je dat dan maar hier helemaal uitleggen.

Ik vind jouw reactie nu zo onnozel btw dat ik bjna niet kan geloven dat ie van jou afkomt, ver ver beneden jouw maat, als ik eerlijk mag zijn.

-D©©©L-

BBS

@Piet, gewoon lekker openbaar op het forum. Is het voor iedereen duidelijk.
Volvoloos....

cornelis-b

Ik kan het niet meer volgen?

Zet Piet zich in om iemand van advies te voorzien dan wordt er geroepen dat het commercieel is, doet hij iets privé dan is het ook niet goed.

Maar zet een ander iets op het forum betreffende de zelfde software en mods dan is het ineens super interessant en wil iedereen meer weten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 26-10-2016 19:00:08
Ik kan het niet meer volgen?

Zet Piet zich in om iemand van advies te voorzien dan wordt er geroepen dat het commercieel is, doet hij iets privé dan is het ook niet goed.

Maar zet een ander iets op het forum betreffende de zelfde software en mods dan is het ineens super interessant en wil iedereen meer weten.

Ik denk dat we allemaal wel begrijpen wat er echt speelt.

Hans Duiven

Citaat van: Piet op 23-10-2016 21:50:41
Whaha, doe ik het niet per PB maar gewoon publiek ben ik volgens jullie aan het reclame voeren, doe ik het dan maar via PB heb ik volgens jullie weer van alles te verbergen.
Make up your minds.

De code van de software mod is gewoon maanden geleden door mij openbaar gemaakt en als je een beetje verstand van assembly zou hebben zou je de werking ervan gewoon zelf kunnen controleren.
En ja, zoals je dan zelf had kunnen zien, het lost dus volledig het AC aanpassingsprobleem van de M44 aan een M43 probleem op en kent indedaad geen zwakke kanten.

En een harware mod IN de ECU kan domweg gewoon NIET zodanig aangebracht worden dat de veiligheidsroutines hun werk kunnen doen. En is dus gewoon gokken met je airco.

Ik vind jouw reactie nu zo onnozel btw dat ik bjna niet kan geloven dat ie van jou afkomt, ver ver beneden jouw maat, als ik eerlijk mag zijn.

Dit is een reactie die geen vertrouwen schept Piet.

razorx

Mag ik even onderbreken? Moet er zoveel geoordeeld en veroordeeld worden? Lees even terug waar dit gezeur start. En vooral door wie. Het lijkt wel een religie.

Piet

Citaat van: Hans Duiven op 26-10-2016 22:30:11
Make up your minds.

???

Die moet je me toch echt even uitleggen.....

Hans Duiven

Citaat van: Piet op 26-10-2016 23:24:45
Citaat van: Hans Duiven op 26-10-2016 22:30:11
Make up your minds.

???

Die moet je me toch echt even uitleggen.....

Ben wel een beetje flauw aan het worden van het "meer info via PB". Wat is het dat niet tegen daglicht bestand is ? Geheime programma code ? Zwartgeld ? Het is kennelijk wel iets bijzonders, want het kent geen zwakke punten en lost alle problemen op.

Met alle respect Piet, Marco kan goede vragen stellen, heeft veel kennis in huis en om hem nu als onnozel te kwalificeren zegt meer over jou dan over Marco.

Piet

Dan heb je mijn laatste zin in mijn reactie op hem toch niet helemaal goed begrepen.

Lees hem nog eens aandachtig door.

cornelis-b

Citaat van: Piet op 26-10-2016 23:45:26
Dan heb je mijn laatste zin in mijn reactie op hem toch niet helemaal goed begrepen.

Lees hem nog eens aandachtig door.

Juist Piet, lezen is soms moeilijk, het is inderdaad mooi gezegd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Goed. Dan stel ik het kort en krachtig:
Zodra er over tuning gepraat wordt wordt een zekere groep zeer actief.

Het komt op mij over alsof er een aantal forumleden een commercieel belang hebben bij de tuning van Sebastiaan Schutten.

Nu vertel ik het complete verhaal want ik ben dit gelieg gesteel en geneuzel echt zat.

Al deze ellende op dit forum begon toen ik het mooie werk op Volvospeed ontdekte en deelde. Daar was men ver met het hacken van de ECU. Op dat moment wilde ik een extra ecu om de volvospeed bin te testen. Schutten benaderde mij toen via PB dat dat niet zou werken omdat de startonderbreking er eerst uit zou moeten worden geprogrammeerd. Naief dat ik was en kocht van hem een ecu voor 150 euro. Al snel besefte ik dat hij allen maar een ecu leverde met een verouderde volvospeed bin. Geen werk van hem, werk van anderen dat hij mij opdrong en voor duur geld verkocht. Hij had het lef om te benadrukken dat ik hem nodig had voor het wegprogrammeren van de startblokkering. Een flagrante leugen. Ik vroeg niet om zijn aandacht. Hij drong zich bij me op. Een Ecu kost overigens een euro of 60 á 70.
Minpuntje voor Schutten.

Later benaderde hij mij, ik was toen nog een beginner, om advies aangaande het tunen van een 16T. Hij wilde advies van mij aangaande het tunen van een 16T. Ik was een newbie in die tijd. Geeft wel wat aan. Het bewijs hiervan heb ik bewaard.

Al eerder in Arjen zijn topic heb ik aangegeven dat zijn tuningwerk niet mooi, niet  subtiel en niet goed is. Met onderbouwing. Als de kost niet binnen je kennisvlak valt kan ik me dat goed voorstellen. Het is complexe materie.

Ik denk dat ik met een uittreksel van de Schutten tuning en mijn bezwaren daar tegen een eerlijke daad heb verricht. Een Rica tune is niet mooi, maar wel veilig. Dit wat ik in de bin van Arjen aantrof was schandalig. Net als zoals schutten mij bestal voor die 150 euro. Willen jullie verdere onderbouwing dan geef ik die graag aan de hand van zijn bin.

Ik ben niet geïnteresseerd in het niet onderbouwd geneuzel van zijn apostelen zoals Dirk het terecht aanmerkt. Wel wil ik puntje voor puntje aangeven aan de hand van Schuttens bin waarom dit prutswerk is en riscant voor de auto's die met deze bin rijden.

Ik ben nu even pisnijdig omdat ik eerlijk ben.

Nogmaals ik kan iedere fout in de bin van Arjen toelichten. Als iemand die discussie durft aan te gaan ben je mijn man.

Waarom plaats ik dit bericht: Als eerste omdat ik met een leugen voor 150 euro ben bestolen. Ten tweede dat een vaste kern niet open staat voor nieuwe ontwikkelingen. En daar heb ik echt een puntje: Doe mee! Draag bij! Jullie horen beter te weten. Of showen jullie met kennis van anderen?

Pff . zucht.
Ik besef dat dit bericht een bommetje is. Ach eerlijkheid, daar kom je verder mee. Ben dit gelieg en geneuzel echt zat. Een ieder kent mij als een genuanceerd mens.
Ook bij mij gaat het een keer te ver. Vandaar het verhaal met de achtergrond. ;)

Edit: Wat namen van een zekere groep verwijderd. Wil mensen niet vastpinnen op eerder gedane uitspraken.