Upgrade 16T naar 18T met alleen een Cartridge?

Gestart door Miyel, 17-07-2016 14:32:38

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Sorry ik word echt kots misselijk van dit topic.
Ik heb een aantal maanden terug gezegd dat ik niet meer inhoudelijk zou reageren maar goed, laatste keer?  ::)
Ohw even voor Dirk en Yits (want ja mijn naam stond daar eerst wel) ik schrijf dit uit eigen beweging, heb hier geen contact over gehad met Schutten. Ik vind het alleen misselijk om ander mans handel zwart te maken, vooral niet een aantal maanden lang. Jullie als ondernemers zouden dit moeten weten.

1 voor zover mij bekend is het nooit gebeurt dat mensen hun mond MOESTEN houden naast het feit dat ik al niet eens weet of er een auto stuk is gelopen (bij schutten door software)
2 mijn auto deed bij de laatste meten is weten meet in Goes (2014) ook zijn vermogen niet, dit is gewoon bekend gemaakt.
3 Weet je wat voor wrakken Schutten soms aangeboden krijgt? (Waar onder die van mij de 1e keer) Daar moet hij allemaal "omheen" tunen, anders loopt het veel te veel in de papieren, kijk maar hoe druk jullie zijn met 1 probleem bij Roel
4 Yits, die grafieken zo neer zetten is leuk maar zo'n lineaire lijn is helemaal niet wat je zelf wilt, dit rijdt heel saai. Het is een turbo motor geen elektro motor.
5 het verhaal dat de auto van Arjen hoe dan ook stuk zou lopen is goeie reclame...... Voor jullie maar gewoon onzin.
Mijn oude motor met 16T 3" dp etc ging harder, en een flink stuk ook maar is niet stuk gelopen en had een maand voor hij er uit ging nogsteeds >11bar compressie op alle 5 de cilinders.
6 PMY jullie snappen de manier van tunen van Schutten niet, hij/wij die van jullie niet. (Om maar even als apostel te reageren zoals jullie apostel Dirk dat zo mooi zei).
7 als alles zo goed onderzocht en onderbouwd word, waarom zijn er niet meer foto's van de stuk gelopen motor van Yits?
1 drijfstang naar buiten en dat komt door een slechte oliepomp? Uuuh dan heb je extreme kop schade en ze alle 5 aan puin denk ik niet 1 drijfstang, dat is vaak ontsteking, slecht gemonteerd of slechte materialen gebruikt.
8 ik weet niets van de ac mod dus daar reageer ik niet op.

Volgens mij zijn dit de grootste vragen binnen de 2 partijen.
Kunnen we nu ophouden met dat gezeik?
Helemaal klaar mee.
Maak je keuze en als hij inelkaar draait maak dan van alles foto's  (dus ook breukvlakken) en zet dat op het forum, dan kunnen wij allemaal zelf oordelen).

Nu zal er wel door de mannen zelf en apostel Dirk gereageerd worden. Als dat allemaal klaar is, zullen we het topic dan sluiten?

Schutten, als je dit leest, ik hoop het niet want het is te triest voor woorden. Blijf vooral afzijdig want je hier in mengen heeft absoluut geen zin. Dit is een welles nietes verhaal zonder einde.
Lekker doorgaan met wat je goed doet, die van mij gaat nogsteeds zoals verwacht, hard en goed ohw en soepel.

Ik ga nu naar een verjaardag dus voorlopig blijf ik even stil.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Leon wat ik mij nu oprecht afvraag, waarom jij nu het tunen van Piet, Maarten en Yits zo verschrikkelijk afkraakt terwijl je niet eens een tune van hun hebt?
Dat je tevreden bent met de tune van Schutten kan ik mij goed voorstellen, maar om nou zo fel van leer te trekken?

Heb je ooit een tune van PMY gehad of er mee gereden?
Iedereen heeft een eigen werkwijze en bepaalde ideeën over een bepaald iets.
Niet een persoonlijk aanval ofzo maar gewoon nieuwsgierigheid.....
Volvoloos....

cornelis-b

Leon ik vind jou reactie een pure PRO Schutten reactie en voor de rest zou iedereen stil moeten zijn. Dit is in mijn ogen geen vorm van discussie omdat je al roept: Kunnen we nu ophouden met dat gezeik? Helemaal klaar mee.

Als je er al zo klaar mee bent dan snap ik jouw reactie ook niet helemaal?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

classicT5

Ik zie weer zat rode en verhitte hoofden achter schermen zitten en toetsenborden die het zwaar te verduren hebben.

Op inhoudelijke argumenten ben ik wel benieuwd. Leon beweert dat die grafiek met twee verschillende tunes, het om verschil in rijbeleving gaat en dit geen technische consequenties heeft. Ik dacht dat met die pieken je ook boostspikes krijgt, of heb ik dat mis?

razorx

@Leon: Ik heb je naam bewust verwijderd uit mijn bericht omdat ik je niet ergens op vast wil pinnen.

3. Om een probleem moet je niet heen tunen. Maar dat weet Schutten ook.
4. Je hebt geen idee. Kan ook niet. Omdat je niet met mijn wagen rijdt.
5. Ik raad je aan mijn opmerking over die load van 8 bij iets boven de 2000RPM nog eens opnieuw te lezen. Dat is de max load van een standaard R!
6. Is me te vaag
7. Ik denk dat we genoeg foto's hebben gezien van dat blok. Misschien heb je ook gelezen dat het een blok bleek te zijn dat ouder was dan de auto?
   Dát zijn insinuaties die een onduidelijke maar wel duistere kant op wijzen. Concreter kán je daar ook niet over zijn omdat jij niet aan die auto hebt gewerkt.

Het enige dat ik deed was met een paar concrete punten naar buiten komen. Geen aantijgingen, geen insinuaties. Ik denk dat dat moet kunnen.

Piet

Citaat van: classicT5 op 29-10-2016 19:28:40
Ik zie weer zat rode en verhitte hoofden achter schermen zitten en toetsenborden die het zwaar te verduren hebben.

Haha.. ik zit hier zelden met rood hoofd en probeer ook mijn toetsenbord heel te houden.
Toch reageer ik weer maar dan, gewoon omdat het me interesseert en ik wel ook vind dat Leon850's post (weliswaar scherp van toon, maar wel eerlijk) een serieuze reactie verdient:
En tja.. het is nou eenmaal ook een kenmerk van een discussie he... dat er gereageerd wordt.
Anders is het ook geen discussie meer, nietwaar?   ;D

ad.1 : Je bent niet zijn apostel zeg je en dat neem ik van je aan, maar dat betekent dat je dus net zo min als ik kan weten of die beschuldigen wel of niet waar zijn.

ad.2 : Tja, that's part of the game, niet helemaal je vermogen halen. Dat hoeft op zich ook niet op een tuningsfout te berusten.

ad.3.: Daar heb je absoluut een punt.
Als tuner ben je altijd afhankelijk van de "hardware". Je kan een nog zo goede tune maken, als er iets met de auto is gaat het niet worden wat je er van verwacht.
Bedenkelijk wordt het als je wel een probleem constateert en desondanks toch fors op vermogen blijft doortunen zonder eerst dat probleem op te lossen.
Ik beschuldig nu overigens niemand heb tot nu toe nl. geen aanwijzigingen dat zoiets ergens gebeurd is.
Overigens kan 1 probleem soms lastiger zijn om op te lossen dan 3 andere problemen bij elkaar.
Maar het probleem is in ieder geval wel geconstateerd en wordt niet genegeerd.
Wij tunen in ieder geval nooit om problemen heen, ik denk/verwacht  Schutten ook niet.

ad 4: Dat is persoonlijk en kun je over van mening verschillen, maar je kan de tune natuurlijk altijd aanpassen aan de wensen van degene die er mee moet rijden.
Bedenkelijk wordt het echter wanneer in bepaalde gebieden te veel vermogen gevraagd wordt om veilig te blijven.

ad 5: Dat niet alle door Schutte getunede motoren schade hebben opgelopen, lijkt mij evident. Hij zou dan immers allang "out of business" zijn.
Naar mijn weten is die beschuldiging ook nog nooit gemaakt.
Yits heeft tot nu toe dan ook alleen maar een beoordeling (kunnen) geven over 1 specifieke hem bekende tune, nl die van Arje850, daar geeft hij dan een gefundeerde analyse over.
Uiteraard zou het goed zijn als daar een gefundeerde reactie op zou komen om te zien of de waarheid misschien toch ergens meer richting het midden ligt.
Helaas blijft die reactie uit.

ad 6: Zoveel valt daar niet aan te snappen, Schutten tuned tamelijk traditioneel, waar op zich trouwens helemaal niks op tegen is.

ad 7: Dat een plotseling wegvallen van de oliedruk de meeste schade oplevert in de kop is niet  zo, zoals ik al eerder heb proberen duidelijk te maken.
De drijfstanglagers zijn verreweg het meest kwetsbaar hiervoor. Die gaan gewoon het eerst.
Ik heb hier een praktijkvoorbeeld van, zoals ook eerder vermeld (zie mijn blog voor de smeuige details).
Ik hoop niet dat men nu gaat zeggen dat ik dan wel mijn oliekoelerslang er afgetuned zal hebben  ;D
(het was wel tgv van een stomme fout van me, maar geen tuningsfout)
Dat olietekort debet was aan de schade bij Yits lijkt me echt wel duidelijk.

Ophouden met het gezeik en geziek: prima idee, hoef ik ook niet meer te reageren daarop.
Wees nou eens eerlijk en kijk eens hoe vaak ik iemand ergens van beschuldigd heb en hoe vaak wij ergens (meestal out of the blue)  van beschuldigd worden.
Nou heb ik daar echt geen ziele-auw van, integendeel, maar ik zal wel altijd een reactie geven.

Maar zoals eerder gezegd: ik hou ook veel liever neutrale gefundeerde technische discussies met weglating van allerlei emoties.

Overigens ben ik wel van mening dat het stilzwijgen van Schutten de zaak er niet beter op maakt.
Waarom niet een openlijke discussie, wie weet kunnen er wel dan wel allerlei vooroordelen uit de weg geruimd worden (zie o.a. punt ad.5)

Overigens moet ik toevalligerwijze ook vanavond naar een verjaardag.
Bij mij eerste biertje zal ik even  aan je denken en op je proosten.
Dit is overigens beslist niet cynisch bedoeld, tenslotte zijn er in het leven wel belangrijkere zaken dan het opvoeren van ouwe vierkante bakken.

arjen850

Citaat van: leons850 op 29-10-2016 19:12:03
Sorry ik word echt kots misselijk van dit topic.
Ik heb een aantal maanden terug gezegd dat ik niet meer inhoudelijk zou reageren maar goed, laatste keer?  ::)
Ohw even voor Dirk en Yits (want ja mijn naam stond daar eerst wel) ik schrijf dit uit eigen beweging, heb hier geen contact over gehad met Schutten. Ik vind het alleen misselijk om ander mans handel zwart te maken, vooral niet een aantal maanden lang. Jullie als ondernemers zouden dit moeten weten.

1 voor zover mij bekend is het nooit gebeurt dat mensen hun mond MOESTEN houden naast het feit dat ik al niet eens weet of er een auto stuk is gelopen (bij schutten door software)
2 mijn auto deed bij de laatste meten is weten meet in Goes (2014) ook zijn vermogen niet, dit is gewoon bekend gemaakt.
3 Weet je wat voor wrakken Schutten soms aangeboden krijgt? (Waar onder die van mij de 1e keer) Daar moet hij allemaal "omheen" tunen, anders loopt het veel te veel in de papieren, kijk maar hoe druk jullie zijn met 1 probleem bij Roel
4 Yits, die grafieken zo neer zetten is leuk maar zo'n lineaire lijn is helemaal niet wat je zelf wilt, dit rijdt heel saai. Het is een turbo motor geen elektro motor.
5 het verhaal dat de auto van Arjen hoe dan ook stuk zou lopen is goeie reclame...... Voor jullie maar gewoon onzin.
Mijn oude motor met 16T 3" dp etc ging harder, en een flink stuk ook maar is niet stuk gelopen en had een maand voor hij er uit ging nogsteeds >11bar compressie op alle 5 de cilinders.
6 PMY jullie snappen de manier van tunen van Schutten niet, hij/wij die van jullie niet. (Om maar even als apostel te reageren zoals jullie apostel Dirk dat zo mooi zei).
7 als alles zo goed onderzocht en onderbouwd word, waarom zijn er niet meer foto's van de stuk gelopen motor van Yits?
1 drijfstang naar buiten en dat komt door een slechte oliepomp? Uuuh dan heb je extreme kop schade en ze alle 5 aan puin denk ik niet 1 drijfstang, dat is vaak ontsteking, slecht gemonteerd of slechte materialen gebruikt.
8 ik weet niets van de ac mod dus daar reageer ik niet op.

Volgens mij zijn dit de grootste vragen binnen de 2 partijen.
Kunnen we nu ophouden met dat gezeik?
Helemaal klaar mee.
Maak je keuze en als hij inelkaar draait maak dan van alles foto's  (dus ook breukvlakken) en zet dat op het forum, dan kunnen wij allemaal zelf oordelen).

Nu zal er wel door de mannen zelf en apostel Dirk gereageerd worden. Als dat allemaal klaar is, zullen we het topic dan sluiten?

Schutten, als je dit leest, ik hoop het niet want het is te triest voor woorden. Blijf vooral afzijdig want je hier in mengen heeft absoluut geen zin. Dit is een welles nietes verhaal zonder einde.
Lekker doorgaan met wat je goed doet, die van mij gaat nogsteeds zoals verwacht, hard en goed ohw en soepel.

Ik ga nu naar een verjaardag dus voorlopig blijf ik even stil.

Joh, nooit geweten dat jij in mijn auto gereden hebt?

UserID6342

@Leon, beetje jammer (maar wel begrijpelijk) van jouw reactie. Dacht je nu echt, dat ik als 'apostel' van Piet, Maarten en Yits zijnde, ook maar een 'apostel' zou zijn als hun NIET daadwerkelijk inhoudelijk in zouden gaan op een probleem / een vraagstelling over een tune e.d ?

De punten die jij aanhaalt, zeker over het blok van Yits, is pure onzin !  Dat blok is kapot gelopen door gebrek aan smering, niets meer en niets minder. Bekijk de foto's nog maar eens een keer echt goed.  En helaas, bij gebrek aan smering gaan de drijfstang- en krukaslagers als eerste, pas later, veel later de kop.  En ook dat was heel mooi te zien aan de oorspronkelijke, kapot gelopen (!) kop door smering van Yits.  Ook daar van zijn de foto's bekend en ook dat kan een beetje monteur je zo bevestigen.

Alles wat er nu door jou is aangehaald doet niets af aan het feit dat Schutten himself niet reageert en wat echt zonde is. Terwijl iedereen ziet dat hij gisteravond nog online was en dit echt wel gelezen heeft allemaal. Het zou hem sieren om juist wel te reageren om eerlijk te zijn, en nee ik heb helemaal niets tegen die beste man, nooit gehad ook overigens (en kan nog steeds het genieten wat er toen gebeurt is met de S60 van hun en de rollenbank in Goes), het gaat mij ook niet om beschuldigen maar wel om bepaalde feiten los te krijgen en wat de gedachtengang hierachter is om zoiets op die manier te doen.

Iedere tunert tuned op zijn eigen wijze, dat doen Piet, Yits en Maarten ook net zoals Schutten dat doet.  Maar ze gebruiken allemaal het principe van open-source software, waarom word daar zo geheimzinnig over gedaan ?  Je hoort mij geen woord zeggen over dingen die ik niet kan bevestigen 'zoals het niet mogen spreken als iets niet goed zou zijn'...  Ik heb daar geen ervaring mee/in en kan daar niet over oordelen en doe dat dan ook niet.

Net zo goed als dat jij geen ervaring hebt met het oude blok van Yits en niet precies weet / hebt gezien wat er is gebeurt (ondanks dat dit allemaal kenbaar is gemaakt hier)

UserID6342

@Arjen, misschien toch beter om het complete verhaal er maar neer te kwakken dan....

-D©©©L-

Ik heb altijd met plezier gereden met fastech software. De MTE software in de 609R was soms wel wat merkwaardig. Maar nooi echt problemen mee gehad. Beide wat off-topic. De ene had een 16T sf en de andere een 15G.

UserID6342

Euhm, behoorlijk afwijking van topic ? Ken wel meerdere, zeer goede, tunes van Fasttech.... En nu weer terug on-topic aub.

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 29-10-2016 22:08:05
Euhm, behoorlijk afwijking van topic ? Ken wel meerdere, zeer goede, tunes van Fasttech....
ja, er rijden er veel. Er zijn er ook met bizar veel vermogen, waarvan je je afvraagt waarom het toch heel blijft.

cornelis-b

Citaat van: -D©©©L- op 29-10-2016 22:10:48
Citaat van: Dirk342 op 29-10-2016 22:08:05
Euhm, behoorlijk afwijking van topic ? Ken wel meerdere, zeer goede, tunes van Fasttech....
ja, er rijden er veel. Er zijn er ook met bizar veel vermogen, waarvan je je afvraagt waarom het toch heel blijft.

Omdat het kan, mits de tune goed is ?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

-D©©©L-