OBDII compliant?

Gestart door peterT5, 29-01-2003 12:58:15

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: hpkevertje op 22-03-2008 16:45:45
met een Volvo-uitleesapparaat een aantal zaken gereset

Precies, je zegt het zelf; geen OBD-II lezer dus...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Goede_Vee

Mijn auto is gisteren uitgelezen met een universeel ODBII-apparaat. Dat leek allemaal gewoon te werken. Ik wil eigelijk zelf ook kunnen uitlezen en resetten en overweeg dus om een ODBII-lezer van ELM te kopen.

Is er iemand hier die dat apparaat heeft zodat ik kan testen of dat bij mijn auto werkt?

Geert
Een cirkel met drie hoeken noemt men ook wel driehoek

S. Brouwer

ik gebruik een seriele obd kabel welke op mijn s70 goed werkt. Er is hier ook al iemand met de usb versie en die heeft hem ook goed werkend op zijn s/v70

Kabel kost €15,- ex verzendkosten en is te vinden via
http://www.pagershop.nl/index.php?cPath=104_142

De 2e kabel die je ziet staan.

Software die ik gebruik is vol-fcr daar kan je me eventueel voor pb'en

Raoul

Ik kan mijn v70 uit jan.97 gewoon uitlezen met mn obd2 Capelec tester. En dat is dezelfde als de ANWB gebruikt! Alleen het servicelampje krijg ik er niet mee uit (brandt dus 2 minuten)

cas

Citaat van: S. Brouwer op 23-03-2008 21:09:06
ik gebruik een seriele obd kabel welke op mijn s70 goed werkt. Er is hier ook al iemand met de usb versie en die heeft hem ook goed werkend op zijn s/v70

Kabel kost €15,- ex verzendkosten en is te vinden via
http://www.pagershop.nl/index.php?cPath=104_142

De 2e kabel die je ziet staan.

Software die ik gebruik is vol-fcr daar kan je me eventueel voor pb'en

heb die kabel ook besteld, maar software niet werkend... ik stuur je een pbtje voor de software!

EDIT:  ik heb een USB versie.....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

razorx

Citaat van: Raoul op 24-03-2008 19:48:06
Ik kan mijn v70 uit jan.97 gewoon uitlezen met mn obd2 Capelec tester. En dat is dezelfde als de ANWB gebruikt! Alleen het servicelampje krijg ik er niet mee uit (brandt dus 2 minuten)
Dat is juist het gemene Raoul, 97'ers zijn weer, voor zover ik weet ODB-II compliant.
Heel kort, en grof gezegd, kan je zeggen dat ODB-II pas volledig in Europa doorgevoerd is in 2000.
Ik heb het nu over alle automerken, maar om het nog erger te maken, binnen die verplichte standaard heeft de fabrikant nog steeds de vrijheid aanvullingen te maken.

Wat beteken dit voor ons roffelaars even el cheapo gedacht:
-de oer roffelaar geen probleem, wat gefrut met stekertjes maar alles is al klaar
-de '96ers ECU en ECC o.a. via wat zelf gemaakt knutselwerk te doen met knippercodes á la ODB-I, instrumentenpaneel SRS wel ODB-II (VOL-FCR gebruiken) Liefst via seriele poort, wat minder gehannes met slecht geschreven USB-RS232 interfaces.
-97 en hoger, ik hoor daar relatief niet zo veel problemen over, maar heb daar ook geen ervaring mee

Voor de techneuten onder ons, DcccL heeft hier al een uitleg over geschreven die het e.e.a. goed toelicht.

Kort antwoord, voor iedere roffeljaar is er een andere oplossing!