Update forum software

Gestart door Sbv, 03-08-2016 11:52:49

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Lunadust op 09-08-2016 13:31:29
Wat mij betreft mag het blijven zoals het is. Zowel op PC als op GSM werkt het prima.

Google mag er helemaal buiten blijven.
Die heeft overal al een te grote vinger in de pap.

Hooguit de beveiliging actualiseren, voor zover dat achterloopt.
Volledig mee eens!

The Demon

Citaat van: BBS op 09-08-2016 17:42:56
Citaat van: The Demon op 09-08-2016 15:03:11
Ik zeg : Lekker zo laten, met het brakke Internet hier in Bulgarije is het de enige site die redelijk goed te lezen is.

Groetjes uit Bulgarije van The Demon die hier pas 1 roffel gespot heeft.

Wat doe je dan ook daar in dat apenland :evil:

Fijne vakantie!
Roffels spotten!  ;D Ik heb er al weer 1 gespot vandaag, een grijze S70 zonder slach op de grill en hij klonk al net zo beroerd als die rode 855 die ik zondag spotte, beide met een bulgaarskenteken overigens.

En over die apen gesproken; De vrouwelijke versies zien erniet verkeerd uit in bikini!  :eusa_whistle: :angel: ;D

TonV70R

Citaat van: The Demon op 10-08-2016 17:18:53
Citaat van: BBS op 09-08-2016 17:42:56
Citaat van: The Demon op 09-08-2016 15:03:11
Ik zeg : Lekker zo laten, met het brakke Internet hier in Bulgarije is het de enige site die redelijk goed te lezen is.

Groetjes uit Bulgarije van The Demon die hier pas 1 roffel gespot heeft.

Wat doe je dan ook daar in dat apenland :evil:

Fijne vakantie!

En over die apen gesproken; De vrouwelijke versies zien erniet verkeerd uit in bikini!  :eusa_whistle: :angel: ;D

We zijn hier gek op foto's ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

StefanCJ

Nou, Walter. De meiden uit zowel Tsjechië, Slowakije, Kroatië en Hongarije zien er (met of zonder bikini) stukken beter en verzorgder uit dan de meeste Nederlandse dames.

NinaPaul

Citaat van: StefanCJ op 10-08-2016 21:13:38
Nou, Walter. De meiden uit zowel Tsjechië, Slowakije, Kroatië en Hongarije zien er (met of zonder bikini) stukken beter en verzorgder uit dan de meeste Nederlandse dames.

Iets met alles over één kam scheren, maar een betere buurt opzoeken in NL? Of pervitin verslaafden opzoeken daar?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

OT, wat is de status nu?

Sbv

Vulk

Sbv

Citaat van: Vulk op 10-08-2016 22:15:03
Citaat van: Sbv op 10-08-2016 22:08:18
is er al iets getest?

Jullie geduld. ;D
Als het net zo vlot gaat als oude advertenties opruimen  ;D  ;)  ;)

classicT5

aantal punten die ze verbeterd hebben in nieuwe versie:

There is now an interface in the admin center for configuring default notification/alert preferences.
For new installs, MySQL's InnoDB storage engine is used by default if available. This will provide better performance.
Support for fulltext search with InnoDB tables on MySQL 5.6.4 or higher.
Optional two-factor authentication support for added security.

tussen versie 1.1 en 2.0 kon ik niet zo snel vinden, zal ook wel nodige zijn.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 11-08-2016 08:09:25
is er al iets getest?

Jullie geduld. ;D

Ik had verwacht dat jij als IT'er je wel als vrijwilliger zou aanbieden :P ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

850blues

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Sbv

Citaat van: Marc O. op 11-08-2016 20:06:42
Citaat van: Sbv op 11-08-2016 08:09:25
is er al iets getest?

Jullie geduld. ;D

Ik had verwacht dat jij als IT'er je wel als vrijwilliger zou aanbieden :P ;D
Om op te ruimen geen probleem. Ben overigens chemicus en geen it-er

johan1989

Ik vind updaten ook niet boeiend voor mobiel gebruik. Is inderdaad redelijk hetzelfde (op wat kleine puntjes na). Hij laad snel inderdaad. Heerlijk dingetje.

Wel vind ik de zoekfunctie echt een hel.
Er is al veel over geschreven. Sommigen zeggen dat je het maar moet leren, anderen zeggen dat het op andere sites niet beter is. Dan is het maar net waar je mee vergelijkt. Genoeg fora waar het stukken beter werkt. Ik gebruik deze functie dagelijks (ben meer van het lezen dan van het eindeloos overal berichten plaatsen).
Daarnaast heb ik mbt een zoekfunctie een prima IT kennis (doe nog steeds aan webhosting), maar zoeken op het forum naar iets specifieks vind ik echt een zwaar donker pad.
Het feit dat berichten met een vraag uit 2004, van een lid met 1 bijdrage, zonder ook maar 1 antwoord, ook nog bovenaan staat helpt daar niet aan mee. Applaus als zulke berichten verwijderd worden!
Soms kom ik overigens ook nog informatie tegen die simpelweg niet klopt (meestal AWD FWD verwarring).
Kortom updaten hoeft van mij niet, behalve de zoekfunctie.

Ik heb ook nagedacht om een soort 850Wiki aan te leggen voor het nageslacht (over 5 jaar word informatie vinden in die miljoenen berichten alleen maar lastiger)
Voorstel:
Rubriek wiki,
daarin meerdere topics onder elkaar(per onderwerp een topic (bijv. Stoelen)).
In dit topic een lijst met onderwerpen en linkjes naar de beschikbare how to's en andere belangrijke info mbt dat ene onderwerp. (En dan alleen het starttopic met de info, reageren kan, maar alleen met een link tip welke word verwijderd na verwerking in starttopic)

Dat vergt visie en is niet geregeld in een week. kost een paar maanden voordat dat echt loopt en kost vermoedelijk een paar extra moderators. (Misschien die alleen die rubriek kunnen modden (Ik houdt me aanbevolen))

Ik heb ooit een overzicht gemaakt van alle beschikbare info van de nivomats, nu alleen terug te vinden met grote moeite.
Ik diep regelmatig een onderwerp helemaal uit (paar dagen terug nog voor de achterruitstrip, want wilde een gebroken ruit voorkomen) en heb dan 3/4'topics open staan. In alle 3/4 staat belangrijke info voor dat ene kleine onderwerp.
Huidige moderators, voor jullie is die info waarschijnlijk gesneden koek omdat jullie al jaaaren meegaan, maar anderen is dit echt flink zoeken. Even plakken in de wiki rubriek een het is 1. opgeslagen voor het nageslacht en 2. het bespaard nieuwe vragen.
Waarschijnlijk gaat hier reactie op komen dat er al stickys zijn. Die kunnen alle beschikbare informatie lang niet behappen en sommige pagina's zijn lang niet belangrijk genoeg voor een sticky. Maar zie ze maar eens te vinden als je het nodig hebt.
Nogmaals, ik wil me prima inzetten hiervoor!

PS, getypt vanaf telefoon  :eusa_boohoo:

cornelis-b

Over de zoekfunctie is al heel vaak en veel geschreven en nu komt er een 850wiki voorbij. Als ik echt geen zin heb om te zoeken dan raadpleeg ik deze pagina als eerste ;D ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg508436.html#msg508436
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien