Probleem met de ECC (Origineel)

Gestart door Lostimmos, 16-08-2016 00:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 18-08-2016 22:49:56
Citaat van: Lostimmos op 18-08-2016 21:17:44
Ik wilde net posten; Met dank aan hulp van Henk het probleem uit kunnen sluiten.

Op de sloop een mooie ECC unit gescoord en werkt weer als een zonnetje! ook fijn dat ik het dashboard ledje/sensor dingetje gratis mee mocht nemen (mijn ledje was stuk)

Thanx voor de hulp vandaag Henk!

Het was gezellig Tim en mooi dat het gelukt is op de sloop. Had Martin de ECC unit er al uit getrokken of moest je dat zelf nog doen?

Zelf, maar toen merkte ik op dat de sensor/led er ook nog inzat dus die heb ik er ook maar meteen uitgetrokken ;)

Lostimmos

Citaat van: Vulk op 16-08-2016 12:21:42
Maar altijd eerst foutcodes uitlezen...

Er waren overigens 0 foutcodes, dus de "probeer" methode was in dit geval wel de beste oplossing ;)

Boeijke

Hè top opgelost.
Kon ook weinig anders zijn als 1 van die 2 dingen.
Kapotte unit heb ik ook gehad in de rode die ik even gehad heb. Gaf ook geen foutcodes.

Maar mooi dat het weer werkt allemaal.

Lostimmos

Citaat van: Boeijke op 19-08-2016 02:11:08
Hè top opgelost.
Kon ook weinig anders zijn als 1 van die 2 dingen.
Kapotte unit heb ik ook gehad in de rode die ik even gehad heb. Gaf ook geen foutcodes.

Maar mooi dat het weer werkt allemaal.

Met mijn basiskennis van elektronica ben ik stiekem wel benieuwd wat het dan is, ga hem sowieso even openschroeven om te kijken. Voor de rest helemaal in m'n nopjes weer :D

Vulk

Citaat van: Lostimmos op 19-08-2016 01:52:00

Er waren overigens 0 foutcodes, dus de "probeer" methode was in dit geval wel de beste oplossing ;)

Als er geen foutcodes zijn, dan is het gewoon de unit zelf.

Lostimmos

Citaat van: Vulk op 19-08-2016 06:33:15
Citaat van: Lostimmos op 19-08-2016 01:52:00

Weer wat geleerd!

cornelis-b

Ik ben eigenlijk ook best benieuwd wat er aan zo'n unit defect raakt, het is natuurlijk goed mogelijk dat de schuifpotmeter de geest geeft na zoveel jaar. Deze potmeter schakelt ook de standen van de ECC volgens mij. Ik volg dit draadje nog wel om te kijken wat je eventueel tegenkomt Tim.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Je vind (praktisch) geen foutcodes als je de auto uitleest of met Delphi, of met Brickdiag of met VolFCR... waarom, omdat de ECC echt nog het oude led systeem is !  Wil je de ECC uitlezen zul je dit dus met een ledje moeten doen en niet anders.  Hier zijn er al zeer veel mee op hun plaat gegaan overigens.

cornelis-b

Citaat van: Dirk342 op 19-08-2016 16:18:48
Je vind (praktisch) geen foutcodes als je de auto uitleest of met Delphi, of met Brickdiag of met VolFCR... waarom, omdat de ECC echt nog het oude led systeem is !  Wil je de ECC uitlezen zul je dit dus met een ledje moeten doen en niet anders.  Hier zijn er al zeer veel mee op hun plaat gegaan overigens.

OK Dirk, duidelijk dan weet dat weet ik dan ook weer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

Citaat van: Dirk342 op 19-08-2016 16:18:48

Dat kwam ik inderdaad ook tegen in een handleiding online ergens. Maar goed zonder via de ledjes te weten wat er mis is ben ik voor 35,- blij met de "nieuwe" en is dat een prima oplossing denk ik