Lekker cruisen, toen nix meer....

Gestart door ReverendNL, 19-08-2016 20:09:29

Vorige topic - Volgende topic

ReverendNL

Damn, 850 My 1995 net naar mijn zin en lekker stukje cruisen... valt hij uit.
Na enig kijken en starten blijft hij met veel moeite op 300 toeren dieselen en valt uit. Uurtje later start hij helemaal niet meer en er is geen enkele foutcode in de computer.
Ik merkte wel dat de stappenmotor zoemde, is dit normaal? Ik denk dat het in het benzinecircuit zit maar verder...

Is een 20V 170 pk...

BBS

Iemand in de auto om te starten en een tweede persoon een klap op de brandstofpomp geven....

Kijken of hij dan wel even wil lopen, zo ja dan weet je het ;)
Volvoloos....

ReverendNL

Citaat van: BBS op 19-08-2016 20:44:35
Iemand in de auto om te starten en een tweede persoon een klap op de brandstofpomp geven....

Kijken of hij dan wel even wil lopen, zo ja dan weet je het ;)

Hmmm, ik kan hem horen zoemen..  maar het kan dus wel betekenen dat hij niet goed werkt. Zal morgen even de benzinedruk opmeten.

classicT5

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

clubman

ReverendNL

Wel, de bobine is nieuw.. Iemand toevallig woonachtig in apeldoorn met een relais 103 en of een NA sensor?

KIM

Neem even contact op met Arjen850.

ReverendNL

Benzinedruk is bij contact aan wisselend tussen 1.2 - 1.8 bar. Na de tweede keer meten 0.0... Na contact uit en aan weer 1.2 - 1.8

ReverendNL

Ok.

Nokenassensor gewisseld - niets
Krukassensor gewisseld - niets
Relais 103 gewisseld - niets
Benzinedruk - check
Bobine gewisseld - niets
Alle zekeringen gecontroleerd - check
Maar... ik zie later (ik ben alleen en kon de vonk op de bougie dus niet testen) mbv een behulpzame voorbijganger dat ik geen vonk op de bougie heb.
Verdeelkap toch maar losgehaald (kap en rotor zijn 3 mnd oud en van het merk Facet) en zie dat de rotor gebarsten is op de plek waar isolatiemateriaal gegoten wordt.
Is dit van invloed?

http://i67.tinypic.com/2ds00gk.jpg

UserID6342

Doe jezelf een lol en monteer op de ontstekingsdelen alleen origineel spul !  Dus Bosch kap en rotor, Bougiecord kabels en Volvo bougies.  Facet is het slechtste wat je kunt kopen en is echt troep !!  In mijn opinie zou het niet eens verkocht mogen worden......

En ja, geen vonk kan door die rotor komen...

er zijn hier op het forum al meerdere mensen waarbij die Facet troep fout ging en binnen no time weer defect was....

ReverendNL

Daar ben ik helaas ook achter..
Enfin, ik heb de nieuwe rotor gemonteerd maar kan niet controleren of ik een vonk heb -ben immers alleen.
Ik weet wel dat de 850 zo niet gaat starten want ik heb al een paar dagen geen compressie meer.
Distributie is 3 mnd geleden vernieuwd en de riem zit er nog gewoon omheen dus ik denk dat de kleppen open staan.
Wat betekend dat de auto aan moet worden gesleept....

nieuwe_arjan

Citaat van: ReverendNL op 27-08-2016 11:17:06
Ik weet wel dat de 850 zo niet gaat starten want ik heb al een paar dagen geen compressie meer.
Distributie is 3 mnd geleden vernieuwd en de riem zit er nog gewoon omheen dus ik denk dat de kleppen open staan.
Wat betekend dat de auto aan moet worden gesleept....

OF gewoon verzopen.......
Voelt ook aan alsof er geen compressie meer is. Gasklep helemaal open en vrolijk doorstarten was bij mij de oplossing.
(ik had drie keer kort na elkaar 40cm gereden, uit, starten-rijden, enz). De vierde keer starten was er (zo voelde het) geen compressie meer.

ReverendNL

Auto doorgestart met vol gas, geen sjoege...
Vanmiddag later kan ik even kijken of er vonk is maar dat lost het probleem van geen compressie niet op.

Lammert

Citaat van: ReverendNL op 28-08-2016 12:14:48
Auto doorgestart met vol gas, geen sjoege...
Vanmiddag later kan ik even kijken of er vonk is maar dat lost het probleem van geen compressie niet op.

Je kan hem even een stukje slepen om gestart te krijgen, of anders bougies eruit schroeven en een nachtje laten drogen. Velen zijn je al voorgegaan