Warmloper Groene dop

Gestart door Ludo, 20-08-2016 18:26:26

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Echt jammer Ludo, gooi de handdoek nog even op de rand van de ring en kijk wat een onderzoek oplevert. Als het alleen de koppakking blijkt te zijn is het nog te overzien lijkt mij.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Hmmm, zou ook ff de kop eraf laten trekken en kijken.
Interessant of de koppakking al lek was (door de overdruk ook op het vaatje) of dat het na die kachelradiateurwissel ontstaan is.

Sterkte, het is een mooie auto...

innocenti

Sterkte Ludo. Lastige beslissing wanneer je stopt met geld investeren in je auto.

elianmars

Citaat van: Ludo op 24-08-2016 14:51:59
Wel, ik heb er over nagedacht, en met een krop in de keel maak ik toch de conclusie dat ik de handdoek in de ring gooi.
Ik ga op zoek naar iets anders, iets richting x40 ofzo...

Als er iemand is die interesse heeft, zie ik wel een pb verschijnen.

Huh? Is het al 1 april?  :eusa_eh:

henry classic v70

Citaat van: KIM op 24-08-2016 15:16:25
Jammer Ludo...
Wel eind van een tijdperk. Jij was toch het eerste forumlid dat ik heb ontmoet.

Inderdaad hier ook zo, was ergens in 2009 tijdens een poetsmeeting of iets dergelijks Joost was daar toen ook (nog meer forummers trouwens)

Ik snap de overweging wel, eens een keer wat anders maar zoals velen je al voorgingen ga je hier spijt van krijgen....
Waarom schors je de wagen niet een tijdje en kijk je wat er werkelijk aan de hand is...?
Een "kapotte" wagen verkoopt ook lastig natuurlijk, als blijkt dat de kosten voor het repareren veel te hoog worden kun je altijd nog een keuze maken..

Zo'n forum-icoon hoort gewoon in een 850/x70 te rijden  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hengeveld

Zullen we er een forum-rescue van maken? Ik wil de koppakking wel voor je vervangen, Ludo, met wat donaties van andere forummers. Prima dat je in een X40 gaat rijden, maar die 850 moet je (erbij) houden.

Wat henry zegt:
Citaat van: henry classic v70 op 24-08-2016 19:22:23

FrankvdAa

Tjú Ludo! Echt balen... zou ook eerst eens bekijken wat de schade is door de kop te lichten.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

)()()sT

Citaat van: Hengeveld op 24-08-2016 19:41:06
Zullen we er een forum-rescue van maken? Ik wil de koppakking wel voor je vervangen, Ludo, met wat donaties van andere forummers. Prima dat je in een X40 gaat rijden, maar die 850 moet je (erbij) houden.

Wat henry zegt:
Citaat van: henry classic v70 op 24-08-2016 19:22:23

Ik doe mee :)

de Boeing

Bummer :( Maar inderdaad de 850 even erbij houden, andere auto rijden en steekt dat na verloop van tijd tegen kan je nog terug :)  

Was het eigenlijk een originele kachelradiator? want heb nu toch al bij een aantal mensen gelezen dat deze geploft is...  

Ludo

Ja jongens, jullie hebben gelijk, spijt ga je inderdaad krijgen, maar mijn besluit staat vast.
Een donatie is nergens voor nodig, maar eens moet je de (geld)kraan dichtdraaien en beslissingen nemen wat er nu belangrijker is.
Deze 850 had ik afgelopen zaterdag op de dag af, exact 9 jaar, en ben ook 9 jaar aan het investeren.
Tijd voor wat anders nu, waar minder investeringen nodig zijn.

b.t.w., geen 850 meer betekent niet dat ik hier weg ben, onkruid vergaat niet makkelijk hoor!.  ;D

De kachelradiator was volgens Thuur waarschijnlijk nog de originele.
De barst zat in het onderste plastic deel.
Preventief vervangen lijkt me geen overbodige luxe als je nog een originele hebt. (ik heb er binnenkort 1 te koop   :evil: )

razorx

Ludo, allang blij dat je hier niet weg gaat. Je bijdragen zijn te waardevol en je humor zou ik missen.
Jij bepaalt wat jij met je poen doet en de geldkraan kan niet eeuwig open staan.
Ik snap dat goed en herken dat.

Johann

Jammer Ludo. Daarentegen wel 9 (  :o ) geweldige jaren gehad toch?
Ik ben ook verder gegaan met nieuwer mooier en beter spul maar heb inmiddels wel weer 4 850's staan gewoon omdat het geweldige auto's zijn. De P1's zijn ook leuk hoor maar niet meer dat oer 850.
Voor wat het blok betreft zeg ik uit de ervaring dat je beter naar een ander blok uit kunt kijken want alleen een lekke pakking komt eigenlijk niet voor.

Sterkte.  ;)

Ludo

Dat is een feit Johann, niet alleen 9 geweldige maar ook leerrijke jaren.
De jaren daarvoor ook wel, sinds december 1996 Volvo 854 gereden.

V70R^2

X40, als in de laatste V40 ipv zo'n geweldige 854 t5.. Snik  :'( ..

Ga je spijt van krijgen, die dingen zijn verschrikkelijk ;D

NinaPaul

Half jaartje in een V40 D4 ocean race gestuurd, buiten de egr onzin zeer fijne auto.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz