SRS warning cancelers? - Oud type stoelen in S70 uit 2000

Gestart door The Joker, 15-09-2016 14:14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Joker

Goedemiddag, i.v.m. een brandend SRS lampje heb ik een vraag over SRS warning cancelers.

In mijn S70 (bouwjaar 2000) zit een prachtig Monza interieur, hier mankeert niets aan alleen is het interieur uit een ouder type S70 (97/98).
Wat ik op het forum kon vinden komt dit door de stekkers aan de gordel en het ontbreken van de stoel-airbag(sips).

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47485.0.html

In het bovenstaande topic las ik iets over het plaatsen van SRS warning cancelers, kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt?
Werken de airbags nog na het plaatsen van de cancelers?


Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

Sbv

airbags uit oudere bouwjaren werken met druksensor aan de zijkant en zullen gewoon werken.

Je zult nu in de auto een foutmelding hebben vanwege het ontbreken van de juiste airbags. Je zult dit dus moeten compenseren met een airbag warning canceller

Miyel

Zoek eens op internet op "Simoni Racing Airbag Warning Canceller". Dit is een weerstand welke geplaatst wordt i.p.v. een airbag, mocht je deze verwijderen. Het airbag systeem denkt hiermee een airbag te zien en het lampje blijft uit.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

cornelis-b

Die warning cancelers zijn niets anders dan een weerstand die het SRS systeem "foppen" zodat het systeem denkt dat er een plofzak is aangesloten. Gewoon een weerstand ( 3 Ohm / 5 Watt ) plaatsen om geen SRS fout te krijgen. Weerstand kost bij de elektronicazaak 40 eurocent.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

mehn

#4
Citaat van: 626Ronin op 15-09-2016 14:45:02
aan de zijkant: ik mag hopen in de deur en niet dat ie wacht tot de deur de stoel raakt, want dan is ie te laat?

Nee in de stoel. De dorpel zal de stoel raken en de sensor indrukken. De deur zit hoger.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Joker

Dus als ik het goed begrijp, is het plaatsen van de cancelers voldoen en zal bij een aanrijding de plofzak evengoed opblazen?
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

626Ronin

volgens mij lezen de meesten hier daar nou net overheen?
zit er via deze manier een stekker op je plofzak? zo'n ding heeft altijd spanning nodig.. geen stekker, geen plof.
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

mehn

Citaat van: 626Ronin op 15-09-2016 15:38:48
volgens mij lezen de meesten hier daar nou net overheen?
zit er via deze manier een stekker op je plofzak? zo'n ding heeft altijd spanning nodig.. geen stekker, geen plof.

Bij de oude modellen (t/m MY1999) zijn de zijairbags in de stoelen stand alone, die hebben een druksensor aan de zijkant van de stoel en hebben geen stroom nodig. Die zitten derhalve ook niet aangesloten aan de auto.

Bij de nieuwe modellen (vanaf MY2000) worden de zijairbags wél via stroom aangestuurd en zitten ze via een kabel aan de auto aangesloten.

Als je dus "oude" stoelen in een "nieuwe" auto zet heb de die stekkers over. Als je daar niets op aansluit krijg je een airbag foutmelding. Daarom moet je dan die weerstanden aan de kabels aansluiten zodat de auto denkt dat de kabels aan de stoelen aangesloten zitten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: The Joker op 15-09-2016 15:36:36
Dus als ik het goed begrijp, is het plaatsen van de cancelers voldoen en zal bij een aanrijding de plofzak evengoed opblazen?

Helemaal juist als je het over stoelen uit het oude (t/m MY99) model hebt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

626Ronin

okee, ben ik wel benieuwd /kan iemand mij ook uitleggen hoe die spanningsloze aansturing werkt dan..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

mehn

Citaat van: 626Ronin op 15-09-2016 16:02:24
okee, ben ik wel benieuwd /kan iemand mij ook uitleggen hoe die spanningsloze aansturing werkt dan..


Hetzelfde als de gordelspanners. KABOEM! ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: 626Ronin op 15-09-2016 16:02:24
okee, ben ik wel benieuwd /kan iemand mij ook uitleggen hoe die spanningsloze aansturing werkt dan..

druksensor in de zijkant van de stoel

The Joker

Citaat van: mehn op 15-09-2016 15:56:41
Citaat van: 626Ronin op 15-09-2016 15:38:48
volgens mij lezen de meesten hier daar nou net overheen?
zit er via deze manier een stekker op je plofzak? zo'n ding heeft altijd spanning nodig.. geen stekker, geen plof.

Bij de oude modellen (t/m MY1999) zijn de zijairbags in de stoelen stand alone, die hebben een druksensor aan de zijkant van de stoel en hebben geen stroom nodig. Die zitten derhalve ook niet aangesloten aan de auto.

Bij de nieuwe modellen (vanaf MY2000) worden de zijairbags wél via stroom aangestuurd en zitten ze via een kabel aan de auto aangesloten.

Als je dus "oude" stoelen in een "nieuwe" auto zet heb de die stekkers over. Als je daar niets op aansluit krijg je een airbag foutmelding. Daarom moet je dan die weerstanden aan de kabels aansluiten zodat de auto denkt dat de kabels aan de stoelen aangesloten zitten.


Dank u! dat maakt het helemaal duidelijk :-)
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

626Ronin

en die werkt met elfenstof?
"druksensor in de zijkant van de stoel" had ik gelezen, maar HOE genereert die een signaal, wat sterk genoeg is om een springlading te ontsteken, als ie geen voeding krijgt? of trekt ie aan een "trekbommetje" ofzo?
andersom zou je dus bij een model tot '98 nooit een foutmelding kunnen krijgen betreffende de zijairbags, omdat die helemaal nergens op aangesloten zijn..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

626Ronin

weer wat geleerd..
affijn, dus heb je, tot je die weerstanden monteert, alléén zijairbags en géén frontairbags omdat het systeem een storing ziet..
en de tabel klopt niet..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.