Buitenkant remzuiger schoonmaken

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 02-10-2016 15:15:35

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Remmen die faden remmen niet meer, je drukt dus wezenloos op het pedaal en je remvertraging is niet meer dan een opgetrokken handrem.

Over de zuigers eruit halen, ik doe het ook altijd met perslucht, tenzij ze echt vastgeroest zitten, dan met oliedruk (maar bij de 850 is dat gewoon een nieuwe klauw aanschaffen, die zijn er gewoon nog).
Zuiger reinigen doe je met brandspiritus en waterproof schuurpapier, wanneer er slecht zeer lichte corrosie op zit, bij putjes moet je hem vervangen (zijn los te krijgen in een revisie setje).
Binnenkant van de klauw doe je het beste met een hoonsteen op een boormachine met brandspiritus, ook hier bij zware corrosie vervangen.

Wil je er vroegtijdig aan beginnen (voor alles vast staat), altijd een revisie setje nemen (al dan niet met zuiger) en monteren met remmenpasta, staan de zuigers al vast, dan kan je beter een gehele klauw bestellen (dit is wat ik zelf heb ondervonden bij de 850 en v/s/c70).

CiteerIk denk dat bij veel auto's de remvloeistof nooit vervangen wordt. Dus zo'n drama is het niet.
Een goede garage MEET de remvloeistof bij een beurt en zal daarna de klant informeren dat deze wel/niet aan vervanging toe is, de klant zal dan beslissen of het gewoon als een gedeelte van de beurt en het op tijd vervangen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Idd de zuigers eruit halen met perslucht en als het echt vast zit, of op oliedruk, of met een goede vetspuit. Dan druk je hem er zo uit, zonder enig probleem.

Handrem erop trekken als de auto rolt (achterwaartse slip) zou ik niet al te vaak doen met onze auto's, het handremsysteem is daar absoluut niet opgebouwd en je hebt de hele rotzooi zo los in de trommel liggen.  De handrem bij onze auto's is dan ook bedoeld als parkeerrem.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Dirk342 op 20-01-2017 11:59:50
Handrem erop trekken als de auto rolt (achterwaartse slip) zou ik niet al te vaak doen met onze auto's, het handremsysteem is daar absoluut niet opgebouwd en je hebt de hele rotzooi zo los in de trommel liggen.  De handrem bij onze auto's is dan ook bedoeld als parkeerrem.
Had al zo'n vermoeden, maar het was zo glad en zo verleidelijk dat ik het niet kon laten  ;D ;D ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

KIM

Ze worden dan minder krachtig -> Je moet harder trappen.
En je ruikt een ietwat scherp luchtje.

Van de acties die je hebt gedaan is het niet heel waarschijnlijk dat je fading krijgt. Ik heb de fading ervaren bij downhill rijden (>15 km aaneengesloten).

cornelis-b

Fading is echt een rare gewaarwording, je remt en behalve trilling, lijkt wel of de ABS ingrijpt, gebeurt er weinig. Ik had het afgelopen vakantie met de afdaling van Col de la Cayolle. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt want het was niet prettig meer. Na een broodje en wat drinken was de boel weer afgekoeld en remde het weer normaal. Remmen zijn 302 met TRW blokken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 20-01-2017 14:03:47
Fading is echt een rare gewaarwording, je remt en behalve trilling, lijkt wel of de ABS ingrijpt, gebeurt er weinig. Ik had het afgelopen vakantie met de afdaling van Col de la Cayolle. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt want het was niet prettig meer. Na een broodje en wat drinken was de boel weer afgekoeld en remde het weer normaal. Remmen zijn 302 met TRW blokken.

Wel prettig dat je toch nog kon stoppen  :eusa_whistle:

leons850

Het voelt een beetje alsof je lucht in je remleidingen hebt.
Je moet dus heel hard gaan trappen/duwen om een normale vertraging te hebben.
Ik heb het pas 2keer gehad, 1x met de auto van Robbie downhill op volgens topgear the greatest driving road of the world. Zie hier het verslag: Klik.

En met mijn eigen S70 een keer op de autobahn toen ik een wedstrijdje aan het doen was met een Porsche en we een paar keer kort achter elkaar hard op de rem moesten.

Sinds ik de 320mm remmenset heb nooit meer last van gehad, zelfs niet na wedstrijdjes met nog veel meer geweld.  :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein