Pablo de Volvo: onderhoud en avonturen

Gestart door Paulsson, 05-11-2016 00:46:09

Vorige topic - Volgende topic

Paulsson

Citaat van: volvobug op 05-11-2016 13:05:18
Citaat van: Paulsson op 05-11-2016 10:51:03
Citaat van: volvobug op 05-11-2016 10:30:00
Welkom hier, meteen met foto en wat voor één, hij loopt van mijn scherm af.  ;)

Tip: gebruik de Image tags {img width=640 height=480} (vervang { door [ ) met daarin een afgedwongen (kleinere) grootte.

https://s3.amazonaws.com/static.carthrottle.com/workspace/uploads/profile/bed91e9b66d0da0a80d38559b12209ed.jpg

Dit lukt mij nog niet. Probeer nu: {img}http://afbeelding link {img width=640 height=480}{/img}

Zo moet het zijn:

{img width=640 height=480}https://s3.amazonaws.com/static.carthrottle.com/workspace/uploads/profile/bed91e9b66d0da0a80d38559b12209ed.jpg{/img}

Maar dan met alle { } vervangen door [ ]

Als je daarmee je eerste post nog aanpast wordt het allemaal wat leesbaarder hier.

Dankjewel! Nu snap ik dat die image tag in de eerste {img} moet. :D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

stuuraandeverkeerdekant

Nu lijken die bergen plotseling een stuk kleiner!    :o
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

elianmars

Normaal gesproken wordt de foto automatisch verkleind. Het valt me op dat het heel af en toe fout gaat.

Welkom op het forum, trouwens :)

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-11-2016 13:23:25
Nu lijken die bergen plotseling een stuk kleiner!    :o

Handtekening ook even wat minder groot gemaakt haha. Dankjewel!

Paulsson

Citaat van: elianmars op 05-11-2016 13:27:34
Normaal gesproken wordt de foto automatisch verkleind. Het valt me op dat het heel af en toe fout gaat.

Welkom op het forum, trouwens :)

Dank Elianmars. Het doet me deugd dat er veel bekende 850 forummers even hallo zeggen. Ik heb jullie namen al in menig behulpzame posts zien staan dus dat voelt goed: hulp is altijd dichtbij hier. Groet

vincen tdi

Welkom hier   ;)

maar nu ben ik wel nieuwsgierig waarom de auto pablo heet  :eusa_shifty: ;D ;D ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Paulsson op 05-11-2016 12:56:32
Beste stuuraandeverkeerde kant,

Ja ik heb alles zelf uitgezocht, moet je nagaan hoeveel informatie er te vinden is! Jou Beginnende V70 eigenaar serie is ook zeer handig, heb nu die pagina opgeslagen voor als ik mijn thermostaat en sensor ga vervangen!
Woon je nog in engeland?

Ik heb hulp nodig bij dat plaatje, ik weet niet precies waar ik de code moet invoeren zoals aangeven door een eerdere reactie  :( Veel combinaties geprobeerd maar vooralsnog geen succes...
Inderdaad nog in Engeland. Tot eind december, dan weer wat nieuws tegemoet.

Leuk te horen dat mijn gesleutel langzaamaan ook behulpzaam begint te worden voor anderen. Dat had ik een paar maanden geleden niet voor mogelijk gehouden  :D

Heb je de handschoentest al gedaan voor overdruk? Staan nog wel meer dingen op je lijstje die ik reedsgedaan heb of naar gekeken heb. Handrem stellen (poging 1,2 en 3); Blokken en schijven vervangen; SRS lampje (t proberen waard om even de stekkers onder de voorste stoelen schoon te maken).  Remmen ontluchten is ook goed zelf te doen met een ezibleed kit. Kost iets van 25 euro als ik me goed herinner. Maar mag m ook lenen als je wilt (mits je kunt wachten tot t begin van t nieuwe jaar) :)

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-11-2016 13:55:34
Citaat van: Paulsson op 05-11-2016 12:56:32
Beste stuuraandeverkeerde kant,

Ja ik heb alles zelf uitgezocht, moet je nagaan hoeveel informatie er te vinden is! Jou Beginnende V70 eigenaar serie is ook zeer handig, heb nu die pagina opgeslagen voor als ik mijn thermostaat en sensor ga vervangen!
Woon je nog in engeland?

Ik heb hulp nodig bij dat plaatje, ik weet niet precies waar ik de code moet invoeren zoals aangeven door een eerdere reactie  :( Veel combinaties geprobeerd maar vooralsnog geen succes...
Inderdaad nog in Engeland. Tot eind december, dan weer wat nieuws tegemoet.

Leuk te horen dat mijn gesleutel langzaamaan ook behulpzaam begint te worden voor anderen. Dat had ik een paar maanden geleden niet voor mogelijk gehouden  :D

Heb je de handschoentest al gedaan voor overdruk? Staan nog wel meer dingen op je lijstje die ik reedsgedaan heb of naar gekeken heb. Handrem stellen (poging 1,2 en 3); Blokken en schijven vervangen; SRS lampje (t proberen waard om even de stekkers onder de voorste stoelen schoon te maken).  Remmen ontluchten is ook goed zelf te doen met een ezibleed kit. Kost iets van 25 euro als ik me goed herinner. Maar mag m ook lenen als je wilt (mits je kunt wachten tot t begin van t nieuwe jaar) :)

Ik zag inderdaad je post over het brandende SRS lampje, blijkt dat ik precies dezelfde foutcode heb dus ik ga straks even rommelen met die groene stekker! Handschoenentest staat ook op de planning, moet dat met een warme motor? Blokken etc laat ik graag doen bij een garage. Vind het vooralsnog eng om dat zelf te doen en dan toch niet alles goed aangedraaid te hebben, met een mooi circus op de snelweg als gevolg...

Kort vraagje: de onderhoudshistorie laat zien dat de distributieriem (en set) vervangen is in begin 2011 bij 316 dkm. We zitten nu bijna in 2017 en op 341dkm. Hij heeft vanaf 2012 blijkbaar lang stil gestaan voordat ik hem kocht in mei dit jaar: dus hij heeft bij lange na nog niet de 120.000 km interval voor distributie vervanging gehaald. Toch vervangen ivm leeftijd (+- 5 jaar oud en zeer weinig gebruikt?)

Spullen lenen lijkt me altijd fijn, dankjewel voor het aanbieden!
Cheers

Paulsson

Citaat van: vincen tdi op 05-11-2016 13:54:39
Welkom hier   ;)

maar nu ben ik wel nieuwsgierig waarom de auto pablo heet  :eusa_shifty: ;D ;D ;D

Ik wou hem expres geen scandinavische naam geven. Opeens kwam ik op Pablo en dat leek hem wel te passen. Achteraf bedacht ik mij dat Pablo simpelweg spaans voor Paul is, dus dat cirkeltje was ook weer rond haha.

stuuraandeverkeerdekant

Citroen heeft de Picasso, Volvo de Pablo.

;D

Paulsson

cornelis-b

Welkom en de distributie is normaal 8 jaar met een max van 120.000 maar als je zekerheid wil zou ik dit zeker vervangen. Mooie to-do lijst en er zijn zat forumleden die je er goed bij kunnen helpen. Een paar hele bekenden op het forum zijn Dirk342 en Remeeus die halen een blok uit elkaar met hun ogen dicht en krijgen het ook weer net zo in elkaar ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 05-11-2016 13:55:34

Heb je de handschoentest al gedaan voor overdruk?

Heren ik heb goed nieuws! Zelfs bij stationair toerental zuigt mijn blok de rubberen handschoen gewillig naar binnen. Zoveel dat ik bang ben dat hij bij de nokkenassen terecht komt haha. Ik was bang voor de zoveelste serieuze toevoeging aan de lijst hierboven maar het lijkt erop dat mijn PCV systeem nog volop gezond is :D

Paulsson

Citaat van: henry classic v70 op 05-11-2016 20:45:08
Je onderschrift doet het niet...

Wat bedoel je precies Henry? Ik zie mijn onderschrift momenteel goed staan.

Prachtige roffel heb je trouwens, stinkend jaloers op al sinds ik op dit forum rondspeur...