ELM327 wil niet verbinden met Samsung

Gestart door leons850, 31-12-2016 15:32:16

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Misschien weet 1 van jullie de oplossing.
Ik heb eigenlijk al jaren een aantal van die ELM327's en eens in de zoveel tijd gaat hij stuk en koop ik een nieuwe op ebay voor 2euro ofzo.
Nu deden mijn laatste 2 het laatst ook al niet meer dus heb ik weer 2 nieuwe besteld.
Echter kan ik deze ook al niet vinden met mijn Samsung Galaxy S7 (Edge).
In beide auto's krijg ik het niet voor elkaar om ze gevonden te krijgen en te koppelen met de telefoon.
Ik heb zo niet andere apparatuur om mee te testen.
Ik heb al gezocht op Google, maar kan er weinig over vinden, misschien zijn er ook wel dingen die je niet moet doen met die dingen maar ik zou het eigenlijk niet echt weten. Voor de duidelijkheid, de telefoon en de ELM verbinden niet samen, het is niet dat ik niet met de auto kan verbinden, zo ver kom ik niet eens.

Is er misschien een truukje voor of heb ik gewoon een DOA (dead on arival) gekregen?

Ik heb het dan over zo'n ding:

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

leons850

Citaat van: NickGR op 31-12-2016 15:33:47
Ik denk gevalletje DOA

Ik zal de andere zo eens in de N proberen.
De S70 staat veilig binnen. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Heb exact de zelfde en geen probleem met mijn Samsung Note3
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID25761

Een note 3 kan je niet met een 7 edge vergelijken qua Bluetooth, hebben verschillende versies.
Ik denk dat die Dongen wellicht niet overweg kan met de versie van Bluetooth die op de 7 edge is geïnstalleerd.

Edit: Bluetooth versies zijn toestelspecifiek en niet uitwisselbaar  ;)

elianmars

Mijn dongle doet het perfect met mijn Galaxy S6.

FrankvdAa

Citaat van: NickGR op 31-12-2016 17:22:29
Edit: Bluetooth versies zijn toestelspecifiek en niet uitwisselbaar  ;)

Wat bedoel je hier precies mee? Bluetooth is in de meeste gevallen gewoon backwards compatible. Mijn S6 pairt ook nog gewoon met mijn 10 jaar oude Parrot.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

razorx

Nick kan wel een punt hebben.
Bluetooth implementaties zijn lang niet altijd even compleet.

Wellicht ten overvloede moet je je apparaat wel zichtbaar maken voor het paren. Maar dat weet Leon ook ;) .

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 31-12-2016 17:22:29
Een note 3 kan je niet met een 7 edge vergelijken qua Bluetooth, hebben verschillende versies.
Ik denk dat die Dongen wellicht niet overweg kan met de versie van Bluetooth die op de 7 edge is geïnstalleerd.

Edit: Bluetooth versies zijn toestelspecifiek en niet uitwisselbaar  ;)

7 Edge van de buren heeft geen probleem met de Elm327. BT is bij beide toestellen wel degelijk te vergelijken en beide toestellen hebben BT versie 4.XX
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

leons850

Ook de andere nieuwe kan ik niet vinden.
Niet in de S70 danwel in de V70...  :eusa_think:

Ik ben bang dat ik het ergens anders in moet zoeken.
Echter kon ik die van Gijs laatst wel vinden en gebruiken.

Iemand een suggestie wat ik kan veranderen om de elm's te kunnen vinden? Morgen maar even kijken wat de tablet doet...

cornelis-b

Leon verwijder de ELM volledig uit de telefoon, de BT lijst dus. Kijk dan of je opnieuw kan verbinden met de ELM en geef als pincode 1234 in. Hij moet het gewoon doen met de 7 Edge, ik heb hem bij de buren ook gewoon werkend gekregen en nu ik er over nadenk heb ik daar ook een keer de adapter uit de BT lijst verwijderd en opnieuw "laten paren"

Zeg maar Henk tegen mij

leons850

Citaat van: cornelis-b op 01-01-2017 21:57:56
Leon verwijder de ELM volledig uit de telefoon, de BT lijst dus. Kijk dan of je opnieuw kan verbinden met de ELM en geef als pincode 1234 in. Hij moet het gewoon doen met de 7 Edge, ik heb hem bij de buren ook gewoon werkend gekregen en nu ik er over nadenk heb ik daar ook een keer de adapter uit de BT lijst verwijderd en opnieuw "laten paren"

Bedankt voor je antwoord Henk.
Dit had ik echter al geprobeerd, helaas zonder succes. :eusa_wall:
Ik kan ze niet eens vinden in de bluetooth lijst, daarom opzoek naar andere mogelijkheden.

elianmars

Bij mij wordt-ie CAN OBDII genoemd in de lijst.

leons850

Citaat van: elianmars op 01-01-2017 22:25:00
Bij mij wordt-ie CAN OBDII genoemd in de lijst.

Ik vind niet eens een nieuw/nog niet bekend apparaat.

elianmars

Helemaal niks in de lijst met gekoppelde apparaten?

Vindt bluetooth de dongel überhaupt wel?