Terug van eigenlijk nooit weggeweest

Gestart door Henk S, 01-01-2017 15:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk S

Allereerst de beste wensen en veel roffel-plezier in 2017. Een goeie twee jaar geleden heb ik mijn toenmalige S70 verkocht, omdat ik er een leuke prijs voor kon krijgen. Toen een stapje terug gedaan naar een V40, die wegens te klein ook weer van de hand gedaan. Daarna een Saab 900S ng gekocht, een heerlijke auto overigens, maar ook weer weg wegens gemis van een aantal belangrijke zaken als cruise controle, airco en goede stoel. Nu weer bij toeval een S70 op de kop getikt voor weinig. Een 2.4, donker rood metallic, met alles erop en eraan. De vorige eigenaar ging volgens mij voor goedkoop rijden in een luxe bak en tankte euro95. Daardoor liep de motor niet echt lekker, lees stotterend, moeilijk op toeren komen en niet vooruit te branden. Dus eerst dat goedje maar opgestookt en nu een volle tank euro98 erin gekieperd. Loopt gelijk een stuk mooier. Gelijk maar even een vraagje: heeft de motor van het schralere mengsel schade opgelopen?

Henk
Teardrop producent, één is er al af.

cornelis-b

Henk ik rij sinds 2008 Volvo 850 en een keer een uitstap naar een S70 Turbo maar altijd op euro 95 gereden. Ook in de huidige 855R naast gas gewoon 95 en nooit een probleem ondervonden. Ik zou in jouw geval de ontstekingsdelen zoals verdeelkap, rotor bobine, bougiekabels en bougies eens goed controleren.

Volgens mij rijden er heel veel forumleden probleemloos met euro95
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

heutink

 :D
ik rijd ook op 95, maar ik moet zeggen dat de 300 paardjes het liefste op 102 rondrennen...... 8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

cornelis-b

Citaat van: heutink op 01-01-2017 15:23:01
:D
ik rijd ook op 95, maar ik moet zeggen dat de 300 paardjes het liefste op 102 rondrennen...... 8)

Helemaal eens maar op 95 mag de boel niet gaan stotteren, moeilijk op toeren komen en niet vooruit te branden zijn. Dan denk ik in eerste instantie toch aan de ontsteking.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ryque

Dit klinkt idd als een ontstekingsprobleem Henk.
Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419

Piet

Hij hoort met standaard software gewoon goed rijden op RON95.
In ieder geval zeker niet stotterend.

elianmars

Mijn wagen rijdt op zowel 95 als 98 perfect.

henry classic v70

Hier ook 95 (de eerste 3-400 mtr)  :D
...een 2.4 zeg je, zit er dan een nieuw type blok in met penbobines?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk S

Penbobines? Dus ik, of eigenlijk mijn Volvo, heeft geen kabels/
Teardrop producent, één is er al af.

henry classic v70

Citaat van: Henk S op 03-01-2017 02:05:47
Penbobines? Dus ik, of eigenlijk mijn Volvo, heeft geen kabels/

Heeft wel kabels maar geen bobine/rotor/verdelerkap
..even onder de afdekplaat kijken.
Wat is het bouwjaar?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk S

Citaat van: henry classic v70 op 03-01-2017 10:17:47
Citaat van: Henk S op 03-01-2017 02:05:47
Penbobines? Dus ik, of eigenlijk mijn Volvo, heeft geen kabels/

Heeft wel kabels maar geen bobine/rotor/verdelerkap
..even onder de afdekplaat kijken.
Wat is het bouwjaar?
Bouwjaar is 1999.
Teardrop producent, één is er al af.

leons850

Ik zou eens beginnen met een beurtje waarbij je de bougies ook vervangt.
Penbobines hebben zelden half half gedrag, dat is meestal gewoon ineens over.
Mochten ze echt over zijn, in Duitsland zijn ze best voordelig te krijgen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Citaat van: Henk S op 03-01-2017 10:24:45
Citaat van: henry classic v70 op 03-01-2017 10:17:47
Citaat van: Henk S op 03-01-2017 02:05:47
Penbobines? Dus ik, of eigenlijk mijn Volvo, heeft geen kabels/

Heeft wel kabels maar geen bobine/rotor/verdelerkap
..even onder de afdekplaat kijken.
Wat is het bouwjaar?
Bouwjaar is 1999.


Kan dus ook nog een oud type blok zijn...
Dat ziet er zo uit; op het plaatje rechts naast het blok de verdelerkap met bougiekabels en bij de linker veerpoot (rechts op het plaatje) de bobine


Als jij dat niet hebt in jou wagen is het een nieuw type blok
Dan is het handig om inderdaad eerst bougies te doen, als dat niet helpt laten uitlezen.
Kan nl ook nog de ETM (elctr. gasklephuis) zijn
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk S

Stel dus dat het de pen bobines zijn, waar in Duitsland zoek ik dan?
Teardrop producent, één is er al af.

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein