Prijs Volvo 850 t5-r cy??

Gestart door purekoekange, 06-01-2017 21:07:36

Vorige topic - Volgende topic

Lostimmos

Daarom gewoon gaan kijken, rijden etc.. ik was ook sceptisch toen ik deze kocht met 80.000km op de teller.. maar uiteindelijk was er niks van gelogen ;)

KIM

Citaat van: cornelis-b op 15-01-2017 00:40:07
Of je nou 2500 of 35000 vraagt voor je CY doet niet ter zake. Of je 2500 of 35000 betaald doet ook niet ter zake.
Vraagt iemand 2500 dan gaat er al snel het praatje "er zal wel een hoop achterstallig onderhoud zijn" en bij 35000 is ie ineens heel duur. Klopt heel duur, te duur eigenlijk maar ze worden er wel voor verkocht.

Is ie te goedkoop dan is het niet goed maar is ie te duur dan is het ook niet goed, waar gaat het nog over behalve dat het redelijk off topic is?

Eigenlijk is het helemaal niet off topic. Alle reacties kunnen namelijk gebruikt worden om een reeële marktprijs te bepalen voor een CY. Roept iedereen dat het te duur is in dit topic dan zou je kunnen zeggen dat de prijs niet marktconform is. Ook wordt er aangegeven wat er aan de auto moet gebeuren in sommige gevallen om de prijs wel marktconform te maken.
Met te goedkoop wordt ook aangegeven dat de prijs niet marktconform is. Bovendien wordt ook nog eens aangegeven waarom de prijs afwijkt van marktconform aan de hand van allerlei voorbeelden.

En viola: prachtige tools om te bepalen wat je zelf moet betalen voor een CY.

Silverarrow

Het gevaar is een beetje dat iemand die geinteresseerd is in zo'n CY, dat niet is omdat hij/zij enkel een vervoersmiddel zoekt om van A naar B te komen. Meestal is er een wens die helemaal niks met rationaliteit te maken heeft en als je dan aan anderen, die niet die specifieke wens hebben en alleen een auto zien van 20 jaar oud met 3+ ton op de teller en een kapotte airco, gaat vragen wat de juiste prijs is... Dan denk ik dat het er nooit van gaat komen :eusa_think:. Tuurlijk helpt het om wat rond te vragen, maar hoe ver iemand z'n eisen/wensen wil rekken om zo'n banaan gele station op de oprit te hebben, is volgens mij heel persoonlijk.

Zo'n CY heeft een cultstatus gekregen en bij auto's met een cultstatus moet je volgens mij niet vragen wat de auto waard is, maar wat het jou waard is om zo'n auto te hebben. Goedkoop wordt zo'n auto nooit (is het niet in aanschafprijs, dan is het wel in onderhoud).

classicT5

Ben wel nieuwsgierig hoeveel een cy dan meer waard is dan bv een dop. Stel je hebt een cy met 150d op de teller en een dop met 150d op de teller, wat zouden die dan waard zijn als ze in goede conditie zijn?

En is een T5-R meer waard of minder dan een 850R?

heutink

:D
volgens mij is het net zoals met voetballers, die bedragen slaan ook helemaal nergens op :eusa_wall:
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Jan_D.

Citaat van: classicT5 op 15-01-2017 12:36:04
Ben wel nieuwsgierig hoeveel een cy dan meer waard is dan bv een dop. Stel je hebt een cy met 150d op de teller en een dop met 150d op de teller, wat zouden die dan waard zijn als ze in goede conditie zijn?

En is een T5-R meer waard of minder dan een 850R?

Ongeveer een jaar geleden is de zwarte R die ik tien jaar gehad heb weer van eigenaar gewisseld. De auto stond voor ongeveer € 4000 te koop bij een garagebedrijf. Km stand bijna 440.000.

Dan kun je nu dus R' en aanschaffen in alle kleuren waarin de R ooit geleverd werd voor de prijs van slechts één CY................

jellejas

Citaat van: KIM op 15-01-2017 10:02:37
Citaat van: cornelis-b op 15-01-2017 00:40:07
Of je nou 2500 of 35000 vraagt voor je CY doet niet ter zake. Of je 2500 of 35000 betaald doet ook niet ter zake.
Vraagt iemand 2500 dan gaat er al snel het praatje "er zal wel een hoop achterstallig onderhoud zijn" en bij 35000 is ie ineens heel duur. Klopt heel duur, te duur eigenlijk maar ze worden er wel voor verkocht.

Is ie te goedkoop dan is het niet goed maar is ie te duur dan is het ook niet goed, waar gaat het nog over behalve dat het redelijk off topic is?

Eigenlijk is het helemaal niet off topic. Alle reacties kunnen namelijk gebruikt worden om een reeële marktprijs te bepalen voor een CY. Roept iedereen dat het te duur is in dit topic dan zou je kunnen zeggen dat de prijs niet marktconform is. Ook wordt er aangegeven wat er aan de auto moet gebeuren in sommige gevallen om de prijs wel marktconform te maken.
Met te goedkoop wordt ook aangegeven dat de prijs niet marktconform is. Bovendien wordt ook nog eens aangegeven waarom de prijs afwijkt van marktconform aan de hand van allerlei voorbeelden.

En viola: prachtige tools om te bepalen wat je zelf moet betalen voor een CY.
Eens!
Er is inderdaad prima te bepalen wat een auto moet kosten.
Maar het is natuurlijk wat een gek ervoor geeft :P
BRAAAAAAAP STUTUTU

Piet

Hmmm... dus als ik mijn groene 850R cream yellow laat spuiten kan ik er 30.000 euro voor krijgen .... interessant.. :eusa_think:  ;D

classicT5

Moet je bij rdw aanpassen en ook nieuw type plaatje in je auto doen, dan moet het lukken.

Typeplaatje lijkt me nog het lastigste.

Rdw, wordt ergens vastgelegd dat een auto een kleurverandering heeft gehad? Of is dat niet traceerbaar?

Oh ja, en volvo systeem hacken, anders komt de eerste beste dealer er al achter. Maar das kwestie van de juiste russische vrienden :)

portlock

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

classicT5

Zit in de vin ook de kleurcode verwerkt? Motorcode wist ik, kleurcode niet.

portlock

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

spijky

Citaat van: Piet op 15-01-2017 17:27:59
Hmmm... dus als ik mijn groene 850R cream yellow laat spuiten kan ik er 30.000 euro voor krijgen .... interessant.. :eusa_think:  ;D

Dit zal in de ogen van een OEM purist een auto zijn om voorbij te lopen.

Niet origineel, ook niet interessant voor de toekomt. Mbt waardestijging.

Dan zal een 850R origineel beter verkopen dan overgespoten naar CY
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

classicT5

Maar hoe kom je erachter of het wel een originele cy is?

Als je slechte wil hebt, kom je heel eind om iemand om de tuin te leiden en veel pesetas afhandig te maken en een fake cy aan te smeren. Als die prijzen zo hoog zijn, zal de verleiding ook toenemen.

FrankvdAa

Citaat van: classicT5 op 15-01-2017 19:45:15
Maar hoe kom je erachter of het wel een originele cy is?

Als je slechte wil hebt, kom je heel eind om iemand om de tuin te leiden en veel pesetas afhandig te maken en een fake cy aan te smeren. Als die prijzen zo hoog zijn, zal de verleiding ook toenemen.

De kleurcode staat toch op het plaatje onder de motorkap?
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register