855 restauratie met 500pk+ ombouw

Gestart door volvobaksteen, 09-01-2017 20:01:23

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Duur grapje zo bij elkaar. Wel mooi.
Het fascineert me enorm dat productie van zo iets als een bracket steeds meer richting de gewone man komt.

Ontwerp je die brackets zelf of besteed je dat uit?
Ik vind het leuk dat je ook de proto fase beschrijft voor de maatvoering.

classicT5

Tjemig, wat werk jij netjes. Dat blok en de bak glanzen nog harder dan nieuw.

volvobaksteen

Citaat van: razorx op 14-03-2017 22:18:14
Het fascineert me enorm dat productie van zo iets als een bracket steeds meer richting de gewone man komt.

zat aan de pils beetje te denken en toen kwam het ik ga de remmen is proberen. dus stuk hout gepakt en stukje bij beetje zagen en boren tot ik er was. want ik wou weten of het uberhaubt wel past. En of ik spacers nodig had. Toen alle maten opgenomen en 3d tekening maken met de pc en die print je gewoon 3d uit die kan je dan bijwerken en weer opmeten en aanpassen in het 3d schema die voer je met een usb gewoon in op de cnc bij de buurman :)

volvobaksteen

weet iemand of die hitteschild aan het schutbord nog nieuw te krijgen is om plat te timmeren deze is een beetje goor en wil niet meer schoon worden

razorx

Als je het mij vraagt: Laat hem lekker weg. Het doet niet zo veel. ;)

V70geRwin

Erg netjes allemaal.
Had je nog wat aan die brackets voor de voorkant?

classicT5

Hitteschild zou ik wel monteren, je hebt een serieus grote kachel daar zitten met die giga turbo van je.

Indien niet nieuw meer te krijgen, een van de sloop en stralen? En dan blauw maken ;)

volvobaksteen

Citaat van: V70geRwin op 14-03-2017 22:56:16
Erg netjes allemaal.
i
Erg netjes allemaal.
mjah die bracket paste kwa steek alleen op de achterklauw steek van de voorste is 140mm je bracket is 120. Maar heb wel een indicatie van hoe de voorste komen moet 5mm van de klauw af vrezen waar die ze raakvlak heeft en 5mm van de toekomstige bracket anders hen ik geen vlees over voor bouten. Ik ga overigens afgezaagde kopbouten gebruiken das al 12.9 en draad match. Op deze manier hoef ik me fusee stuk niet te verbouwen.

volvobaksteen

Citaat van: razorx op 14-03-2017 22:54:58
Als je het mij vraagt: Laat hem lekker weg. Het doet niet zo veel. ;)
zowieso wel een schild die uitlaat word straks ergens rond de 1000 graden en heb me schutbord al stukje naar achter moeten zetten voor de fohn  heb nu paar cm tussenruimte.  Anders smelten me bedieningsknopjes straks van me radio

V70R^2

Citaat van: volvobaksteen op 14-03-2017 22:15:19
.
Alleen heb ik de originele kauwgom remmen nu erop zitten :-\.
Want we willen natuurlijk geen remproef doen bij het rdw test centrum van een paar honderd euro :eusa_hand:

Mooi werk, leuk om te volgen.

Ik moet over twee weken met mijn volvo naar die keuring voor mijn 380mm Brembo's en T6 swap langs RDW.

Maar jij rijd een volvo 850, die behoeven geen dure keuring ;) enkel voertuigen na 1 januari 1998.

de Boeing

nice!

begrijp ik het goed dat je hier een 25mm IPD swaybar monteert met de originele Volvo brackets (en welke rubbers?). En indien zo waarom niet met de IPD steunen/rubbers?

jellejas

Citaat van: volvobaksteen op 14-03-2017 22:46:01

die voer je met een usb gewoon in op de cnc bij de buurman :)
Dat maakt het wel wat makkelijker en goedkoper ja :P.
Ziet er echt allemaal supermooi uit.
Of ik heb het gemist maar welke velgen komen er onder?
BRAAAAAAAP STUTUTU

volvobaksteen

Citaat van: de Boeing op 14-03-2017 23:34:34
nice!

http://i63.tinypic.com/j6jx2d.jpg

begrijp ik het goed dat je hier een 25mm IPD swaybar monteert met de originele Volvo brackets (en welke rubbers?). En indien zo waarom niet met de IPD steunen/rubbers?
jah had deze steuntjes al gecoat had geen zin om voor dat kleine frut weer speciaal te coaten. Plus zelf maken is veel leuker. Toch weer een stukje originaliteit terug haha. Plus dat ipd spul is lomp groot
Citaat van: V70R^2 op 14-03-2017 23:22:56
Citaat van: volvobaksteen op 14-03-2017 22:15:19
.
Alleen heb ik de originele kauwgom remmen nu erop zitten :-\.
Want we willen natuurlijk geen remproef doen bij het rdw test centrum van een paar honderd euro :eusa_hand:

Mooi werk, leuk om te volgen.

Ik moet over twee weken met mijn volvo naar die keuring voor mijn 380mm Brembo's en T6 swap langs RDW.

Maar jij rijd een volvo 850, die behoeven geen dure keuring ;) enkel voertuigen na 1 januari 1998.

nou het is toevallig dat een maat van me 2 weken geleden met ze 940 een keuring had bij rdw na een swapje die mag dus remproef doen. En geluidstest omdat originele luchtfilter en uitlaat er niet op zat. Ze zijn op eigenbouw spul best wel streng en wil risico nie lopen dus voor de keuring moet het allemaal beetke origineel. Als die goedgekeurd is gaat die de brug weer op en dan me dtm pijp erop inlaat traject open. En remmen wissel. Kost me keer een zaterdag.

volvobaksteen

Citaat van: jellejas op 14-03-2017 23:40:49
Citaat van: volvobaksteen op 14-03-2017 22:46:01

die voer je met een usb gewoon in op de cnc bij de buurman :)
Dat maakt het wel wat makkelijker en goedkoper ja :P.
Ziet er echt allemaal supermooi uit.
Of ik heb het gemist maar welke velgen komen er onder?
heb 9 j naar buiten verbreed staal 17 inch. Probeer 18 inch staal te krijgen  heb al 1 velg  zijn van de noodwielen van zo xc90 of t8 geloof ik

V70geRwin

Citaat van: volvobaksteen op 14-03-2017 23:06:29
Erg netjes allemaal.
i
Erg netjes allemaal.
mjah die bracket paste kwa steek alleen op de achterklauw steek van de voorste is 140mm je bracket is 120. Maar heb wel een indicatie van hoe de voorste komen moet 5mm van de klauw af vrezen waar die ze raakvlak heeft en 5mm van de toekomstige bracket anders hen ik geen vlees over voor bouten. Ik ga overigens afgezaagde kopbouten gebruiken das al 12.9 en draad match. Op deze manier hoef ik me fusee stuk niet te verbouwen.

Mooi. Voor mij was het ook een handig uitgangspunt.
Ben benieuwd.