855 restauratie met 500pk+ ombouw

Gestart door volvobaksteen, 09-01-2017 20:01:23

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

Ook voor vanavond weer een kleine update.

Vandaag de inlaat definitief op de motor gezet carter ontluchtpotje er weer op met wat slangenmeuk.

Verder een mooie dop gedraaid van alumium en een alumium bocht erop gelast en even vlugjes langs de polijst borstel heen gehaald. mooi even ingewisseld voor mijn senseo dop, kan ik gelukkig weer 2 bakjes koffie schenken

materiaal kosten 15 euro.

En als afsluiter de externe scheetgate klaargemaakt en de 0,6 bar veer erin om maar is mee te beginnen voor het inlopen straks.
daarna heb ik diverse veren die ik kan wisselen om turbodruk mee af te stellen deze is van hks 50 mm en mechanisch verenset erbij stelveren voor 1 tot 2,2 bar

en voila klaar om te gillen straks

elianmars

vincent-mk1

Remco_855

Een mooi topic! Deze ga ik volgen  ;D

classicT5

Wat is dat voor merk en type wastegate? Nog niet eerder gezien, ziet er serieus uit :)

volvobaksteen

Citaat van: classicT5 op 22-03-2017 20:16:28
Wat is dat voor merk en type wastegate? Nog niet eerder gezien, ziet er serieus uit :)
hks 50 mm huis van giet alumium en onderhuis van gietstaal. word op gatebil noorwegen voornamelijk gebruikt omdat die redelijk gangbaar is met veer afstelling en er zijn revisie setjes voor mocht die na weet ik hoeveel jaar  wat ringen of membraam verbrand hebben.

volvobaksteen

nou heb me lasmachine ook weer voor mekaar van old skool terug naar modern, gelijk maar weer alles nieuw kan ik straks een hoop custom spul maken.
en mensen blij maken.

classicT5

Gietstaal, gaat dat goed met die hoge uitlaattemperaturen?

Mooi lasapparaat, zietr profi uit

volvobaksteen

Citaat van: classicT5 op 23-03-2017 22:20:17
Gietstaal, gaat dat goed met die hoge uitlaattemperaturen?

Mooi lasapparaat, zietr profi uit
de wastegate zelf weegt 3.8 kilo echt een lomp brok ijzer en het is maar een wastegate. Die malloten in zweden gebruiken er 2 maar die zitten ook over de 1000 pk vaak. het membraam is eigelijk het enige wat stuk kan gaan die dingen kosten 3 tientjes als je ze moet vervangen. er kan maar 1 slangetje op dat is voor de turbodruk meter af te lezen dus voor de rest geen poespas of kabelmeuk. lekker simpel concept precies wat bij volvo past.

Mathijs.

Netjes voor elkaar allemaal, en een erg interessant project :eusa_clap:

UserID6342

Esab Warrior lashelm ? Dan heb je meteen een van de betere te pakken, is een erg fijne helm  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

volvobaksteen

Citaat van: Dirk342 op 23-03-2017 22:30:32
Esab Warrior lashelm ? Dan heb je meteen een van de betere te pakken, is een erg fijne helm  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
deze esab warrior was budget haha 92 euro is bij lasaulec te bestellen. had eigenlijks een andere willen hebben met slijpfunctie maar die was 2x zo duur. dan maar de helm afzetten en bril op. voordeel is wel deze weegt geen drol want zo baksteen aan je voorhoofd is ook niet alles

UserID6342

Heb er toen beduidend meer voor betaald en dat is ergens vorig jaar geweest  :(.  Ik vind die Esab erg fijn en ze werken meer als prima. Jeff last er de hele dag mee vanaf 0730 tot 1615.  Ik heb voor hier de Optrel Weldcap RC in gebruik die mij meer als prima bevalt om een aantal reden.  Deze kap is geen helm en vele malen beter te gebruiken onder een auto (flexibeler), heeft idd een slijpfunctie (die perfect werkt) maar zoals Jeff, die voor beroep als lasser werkt, mogen die Optrels niet gebruikt worden.  Zeker niet in de functie waar hij nu zit, scheepvaart en sluisdeuren.

volvobaksteen

Citaat van: Dirk342 op 23-03-2017 22:51:05
Heb er toen beduidend meer voor betaald en dat is ergens vorig jaar geweest  :(.  Ik vind die Esab erg fijn en ze werken meer als prima. Jeff last er de hele dag mee vanaf 0730 tot 1615.  Ik heb voor hier de Optrel Weldcap RC in gebruik die mij meer als prima bevalt om een aantal reden.  Deze kap is geen helm en vele malen beter te gebruiken onder een auto (flexibeler), heeft idd een slijpfunctie (die perfect werkt) maar zoals Jeff, die voor beroep als lasser werkt, mogen die Optrels niet gebruikt worden.  Zeker niet in de functie waar hij nu zit, scheepvaart en sluisdeuren.
zijn inderdaad fijne helmen heb dezelfde op het werk ook. Deze zijn lekker lichtgewicht. Als je de chinahelmpjes van 3 tientjes heb lig je snachts in bed te janken van de lasogen. Nou al 3x gehad moet nu afgelopen zijn.

Hans Duiven

Het ziet er allemaal weer netjes en blinkend uit!   :eusa_clap: